Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 12421 til 12440 af 154034
-
Karakter i matematik 1-årigt
ForumindlægHej.Jeg har lige et lille spørgsmål:Jeg fik 6 til 2.g eksamen i matematik... og da denne karakter tæller 1/3 del, hvordan forholder det sig så, hvis jeg får 03 til 3.g eksamen i matematik?03+03+6 = 1212/3 = karakteren 4 ?...Får jeg 03 eller 5 i karakter beviset ? -
Kompetencegivende fag??
ForumindlægFor næstre årgang af studenter er der en lille ændring af gymnasiestrukturen: http://www.uvm.dk/07/aendring_gymnasiereform.htm?menuid=6410 Jeg undrer mig meget over punkt 1. Her hedder det sig: "Obligatorisk valg af mindst ét blandt en række særligt kompetencegivende fag på A-niveau i stx. ... -
HHX dansk eksamen - gik det?
ForumindlægHvad så Studieportalen? Sidder der andre der var dumme nok til at vælge "Brevet" af Marina Cecilie Roné til jeres dansk skriftlig eksamen? :) Puha jeg havde skrevet 3 sider, men fortrød så inderligt da jeg havde nået dette punkt. Alligevel fortsatte jeg, og endte ud med 5½ side, hvilke... -
4 opgaver geometri
ForumindlægHej sidder lige og øver mig til den skriftlige eksamen 2.g. ved at regne en masse opgaver, men ikke kan finde ud af er der nogle der kan hjælpe mig??? På forhånd tak3.013En trekant med sidelængderne 6.45 , 5.32 og 7.33Beregn trekantens vinkler.3.016I en firkant ABCD er siden BC parallel med siden... -
Bestem forskrift - eksponentiel funktion
ForumindlægJeg sidder lige og øver mig til matematik skriftlig eksamen imorgen, og når det drejer sig om at bestemme en forskrift, er jeg lidt i tvivl om, hvordan jeg skal beregne det i hovedet i følgende eksempel: F(x) er en eksponentielt voksende funktion der går gennem P(2,12) og Q(1,6). Bestem en fors... -
Bioteknologi - Nogen erfarne gymnasieelever?
ForumindlægHej, jeg er en pige, som efter sommerferien skal starte på en linje med bioteknologi på A-niveau. Jeg er lidt i tvivl om, hvad faget egentlig helt præcist går ud på.. Er der nogle der har nogle erfaringer med bioteknologi og vil fortælle hvad de synes om det?? :-) Kh Mig -
Hvordan opstår solenergi og atomkraft?
ForumindlægJeg har en femlæggelse på Tirsdag og ja, jeg høre ikke særlig meget med i naturfagstimerne. Hvordan opstår solenergi? Hvordan opstår atomkraft? -
Arvelig sygdomme incl genetik Hjælp :søges :)
ForumindlægJeg sidder og er ved at lave biologi fremlæggelse/rapport, og jeg kan ikke finde så meget matriale.... Jeg har om knogleskørhed og hvorfor hvordan man arver en sygdom og hvordan det overføres osv, nogle der har en rapport eller ligende ville være en stor hjælp :)Vil ogs gerne hvis det ka lade sig... -
Hvilken studieretning?
ForumindlægHej folkens. Jeg er en ung dreng på 15, som sidder med et lille problem: Jeg ved ikke hvilken studieretning jeg skal tage. Jeg vil gerne tage en bacheloruddannelse efter gym, så jeg vil helst have en retning, hvor mit snit vil ligge så højt som muligt. Forresten, så er mine bedste fag følgende: D... -
SRP - fedme og sygdomme
ForumindlægJeg prøver at finde nogen gode pålidelige kilder til energi indhold i mad, og dens betydning for kroppen. Bøger, hjemmesider osv. ? Mine 2 fag er biologi og engelsk, tager fat i filmen FED UP. Nogen der har set den, som har nogen fantastiske guldkorn? -
HJÆLP til en bevis!!
ForumindlægHej, jeg er igang med at lave en opgave, og jeg skal lave et bevis for to uafhængige varible i multipel regresion. Jeg skal bevise a og b1 og b2 i denne formel. Formlerne er ret svære, og jeg ved ikke hvordan jeg skal lavet beviset. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig. -
HASTER
Forumindlæger der nogen der kan finde ud af denne opgave: reducér (a+b)^2-2a(a+b) -
2003 Exam: "The Juggler"
Forumindlægheja.. hvad synes I andre 3.g'er om denne novelle? jeg synes selv at den var superfin. tror I at det er iorden at lægger den herud nu? bliver det ikke regnet for snyd, hvis en af censorne pludselig falder over min stil herinde?.. skriv lige tilbage.. -
Indledning er jo ikke det samme som problemformulering.
ForumindlægKan det virkelig passe at der er ingen der har står på foreskellen mellem indledning, problemformulering og emneafgrænsning? -
Advarsler...
ForumindlægJeg har næsten lige fået advarsel pga. for mange manglende afl. - jeg havde dog afleveret dem før der blev udleveret advarsler.. Skal jeg så stadig have den? En af mine klassekammerater har 14 manglende afle.( jeg havde 4 og en masse lovligt fravær) masser af fravær(møder næsten aldrig det førs... -
spørgsmål om Gymnasiet..
Forumindlægheej jeg skal starte på et gymnasium og kunne godt tænke mig at vide noget om lektier og hvor meget tid man har til at være sammen med venner og familie.. hvilke slags lektier får man for? hvor meget skal der afleveres? håber i vil svare... -
opgave 5
Forumindlægjeg har et spørgsmål se vedhæft jeg har kun et spørgsmål til b -
7 linier
ForumindlægHej, rettelse af engelsk meget kort tekst. håber på hjælp. Haster rigtig meget. :) på forhånd tak. It is only Peeping Tom, who can claim to have seen Lady Govia ride naked trough Coventrys streets. The story was really known a hundred years after Lady Godiva’s death in 1907. It’s l... -
Hældningen til en vendetangent
ForumindlægHej Jeg har lige været til skriftlig MatA eksamen og er stødt på denne opgave: En funktion er bestemt ved hvor er et tal. a) Bestem de værdier af , hvor er en voksende funktion. Jeg har svaret , men min lærer har svaret , hvilket undrer mig lidt, da når , har en vendetangent. Hældninge... -
Matematik HHx, onsdag - hvordan gik det?
ForumindlægHej ;Lige som mange af jer var jeg oppe i Matematik A skriftlig i dag, hvordan synes i andre den var?Jegselv synes den var nem og overskuelig, på nær opgave 6 med differentialligningen, jeg tror på trods af det at vi var heldige, mange "typeopgaver" i blandt.
