Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 12441 til 12460 af 63055
-
Kan man have 6 A-fag?
ForumindlægHej jeg er en pige i 9. klasse, som har store forventninger til mine gymnasieår og min fremtid. Mit ideelle drømmearbejde er International Advokat. Men jeg har et problem angående valg af studieretning og A-fag, jeg har nemlig 6 fag som for mig er et must at have på A-niveau. Jeg har altid ... -
shit
Forumindlæghey jeg har lige fået en fysik rapport for og lidt svært ved det ene spørgsmål som lyder hvad er et stroboskobog hvad kan det bruges til kan godt være det virker let men synes jeg ikke... hehe -
Atomarespektre: Rydbergformlen
ForumindlægHej! Vi har i fysik målt på en brintlampe og har fået en række bølgelængder fra liniespekteret. Vi skal så undersøge om resultaterne stemmer overens med Rydbergformlen, men er der nogen, der kan give et hint til, hvordan man kan tjekke det? -
Magneter og vand
ForumindlægHej alle.. Er mega dårlig til fysik osv. og blev pludselig i tvivl .. KAN EN MAGNET TÅLE AT KOMME I VAND ? Svar gerne hurtigst muligt.. På forhånd tak.. - Mia Maja -
isolere
ForumindlægHej alle. Jeg har denne fysik formel Δl = (F•l)/(A•E) Hvordan laver jeg den om, så jeg finder E istedet for Δl ? -
kedeligt
Forumindlægjeg har siddet i næsten 2 uger og siddet og læst og læst og atter læst til eksaminerne, og jeg bedte til at få en pause, da alle mine eksaminer lå 3-4dage lige efter hinanden. Nu har jeg min sidste eksaemen tilbage den 19. og har 9 dage til forberedelse..endelig har jeg fået min pause, men nu, nu... -
Vektor
ForumindlægNogen der kan hjælpe med dette spørgsmål: Bestem koordinatsættet til den vektor der har længden 3, og som er modsat rettet vektoren (-9 12) -
Nemt spørgsmål - haster!
ForumindlægHvis jeg nu har et tal der hedder 5.39*10^-7 og jeg skal lave det om til nanometer (10^-9). Hvordan gør jeg så? -
At reducere med kvadratsætninger
ForumindlægHej, jeg går i 10. klasse på et dansk gymnasie i tyskland. Jeg har brug for hjælp for følgende opgaver : 27ab² - 18a²b / 10ab² - 15a²b = og : b² - 2ab + 3b / 4b - 8a +12 = det her ² skal forestille i anden.... jeg håber at der er nogen der kan hjælpe og fork... -
Bevægelsesligningerne
ForumindlægEr der nogle der kan komme med eksempler på Bevægelsesligningerne for konstant accelereret med en beregning på? Altså, hvor man kan hvad resultatet bliver. Har søgt på google og ingenting fandt jeg plus i mine noter kan jeg ikke se at jeg nogensinde har regnet det ud. -
Liv!
ForumindlægVi skal lave en opskrift på livets opståen. Vi har fået informationer om en kage, hvilket vi skal overføre til 9;liv.9;Den første er kage, den anden liv. Jeg har fået udfyldt nogle af kasserne, men har lidt problemer:Indgredienser: Sukker, bagepulver/gær, mel, æg og fedtstof --- ?Substrat: ... -
Sort hue - HTX
ForumindlægDer går en del snak om den sorte hue. Jeg har gjort min research på den, hvor der er lidt om Mat A, Fys A Kemi A, og fem A-niveau fag. Jeg kvalificerer for begge, men jeg går på HTX. Kan jeg så stadig få den, eller hvad? Nu skal jeg først have den næste år, men man bestiller dem ret tidligt. Ang ... -
Ekspotentielt aftagende funktion
ForumindlægOm en ekspotentielt aftagende funktion f oplyses det, at halveringskonstanten = 5 og at f(4)=6 Bestem f(9) Kan det passe, at f(9)=24? -
Tysk stil fejl
ForumindlægHej derude jeg ville bare lige høre, om der var nogle som kunne rette eventuelle fejl i min stil her, inden den afleveres imorgen? :-) Ich wohne in Holstebro mit meinem Vater und meiner Schwester. Mein Bruder lebt nicht mehr zu Hause, weil er zu Hause gelassen hat. Ich gehe am Rolf krakes Schül... -
Notater? JA TAK
ForumindlægHej.... Hvis du ligger inde med nogle fede notater til Fysik/Kemi & Matematik. Kunne du da lige så godt sende dem til mig jeg vil have meget gavn af dem.Ja jeg håber du vil sende dem til denne mail adresse:[email protected]å forhånd tak,Held og Lykke til alle der skal op til eksamenFranky -
Indskrevne og omskrevne cirkel
ForumindlægNogen der kan hjælpe med vedhæftet fil? Jeg har lagt 6 forskellige ind ud af de 30, så hvis nogle kunne lave dem og forklare ville det være rigtig rart, så jeg kunne lave de resterende. -
Vigtigt: Ungdomsuddannelse
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 16 år som går i 10. klasse. Vi har så fået et stykke papir med, hvor vi skal vælge hvilke prøver vi vil op i til 10. klasse afgangsprøve. 1. Der er dansk skriftlige og mundtlig, matematik skriftlige og mundtlig, engelsk,tysk det samme. + mundtlig fysik. Så er jeg... -
Intelligent Design
ForumindlægEr der ikke lige et par biologer, der vil sige et par ord om, hvorfor Intelligent Design-teorien ikke holder? -
Fravær ved en strejke?
ForumindlægMå lærerne godt give fravær ved en strejke? -
Bedømmelse/ karraktere
ForumindlægHej studieportalen.... Håber indlerligt at i vil bruge lidt af jeres tid på at læse mit brev.... Vores lektier var at skrive om en ting i juleferien, hvor vi går i dybden med det og gører det detaljeret. Hvad kan jeg forbedre og hvad er fint! Giv gerne den karraktere i tror jeg får. Kære ..........
