Tysk

Tysk stil fejl

28. marts 2016 af karoline123e (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej derude

jeg ville bare lige høre, om der var nogle som kunne rette eventuelle fejl i min stil her, inden den afleveres imorgen? :-)

Ich wohne in Holstebro mit meinem Vater und meiner Schwester. Mein Bruder lebt nicht mehr zu Hause, weil er zu Hause gelassen hat. Ich gehe am Rolf krakes Schülern in 9 klasse. In meinem Freitag bin ich oft mit meiner freunde. Wie sehen film, und ist unten in der Stadt und Shop. Wie also gehe ein Spaziergang, wo wir nur anders zusammen über alles reden. Ich Arbeiter als Kindermädchen heraus sletten. Es ist eine wirklich gute Arbeit. Ich arbeite von 15 bis Uhr zwei male jede Woche. Ich passe zwei Mädchen. Das kleinste sie ist zwei Jahre alt und heißt Sofia, und das älteste ist viereinhalb Jahre alt und heiß Ida. Ich habe oft herunterladen Ida das ist die älteste. Entweder wir Fahrrad nach Hause oder sonst fahren wir mit dem Bus. Ich denke, es ist so gemütlich, und ich liebe wirklich, mit Kindern zu sein. Ich arbeitete dort für zwei Jahre und verbringen einen großen Teil meiner Freizeit draußen. Es ist verschieden, was ich in meiner Freizeit machen. Es können beide werden um sich zu entspannen oder Hausaufgaben. letztes Jahr Ich verbrachte auch meine Freizeit auf Volleyball. Ich spielte in KFUM Volleyball Club. Aber ich hörte auf vor einem Jahr, weil ich nicht genug Zeit hatte.


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. marts 2016 af sjls

Sorry to say, men det er altså ikke her, du skal spørge, hvis du bare vil have, at der er en, der skal rette din opgave igennem. Du må komme med konkrete eksempler eller ting, du ikke forstår, men det er ikke en lektielavningsportal. Du ville jo snyde dig selv og din lærer, hvis du fik hele opgaven rettet, før den blev afleveret. Så ville du måske få 12, når du burde ha' fået f.eks. 7.
I sidste ende vil det bare bide dig i røven til eksamen, eller når du ikke har mulighed for andres hjælp.


Svar #2
28. marts 2016 af karoline123e (Slettet)

Jeg tror du har misforstået mit oplæg, eller også har jeg formuleret mig forkert...

-Jeg har skam ikke brug for en herinde til at rette hele min opgave, på ingen måder.

Det var nu mere som i ment på den måde, at i gerne måtte sige hvilke fejltyper jeg har lavet, evt. med et eksempel fra min stil så jeg ved hvordan jeg kan rette den. Det hjælper jo ikke noget, hvis jeg ikke kan se de fejl jeg har lavet. Jeg prøver skam ikke på at snyde, men vil gerne kunne se mine fejl og lære af dem :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. marts 2016 af sjls

Okay.
Jeg har ikke lige tid til at kigge hele stilen igennem, men du skal særligt være opmærksom på at huske stort begyndelsesbogstav i alle substantiver. For det andet skal du også gennemtjekke, om alle ord er bøjet i rigtig kasus. For det er de ikke. Og når du skriver "wie", skal du huske, at "wie" ikke er et personligt stedord - det er altså det forkerte ord. Dette ville være en meget god idé at rette.
Husk også, at "also" på tysk ikke betyder det samme som på engelsk. Og husk, at sætningsformen i en hovedsætning er den samme som på dansk, altså med subjektet før verballeddet. 
Derudover skal du måske også genoverveje nogle af dine ordvalg. F.eks. "ich denke..." er ikke så god at bruge på tysk, når det er noget, man synes. Der ville man i stedet bruge et andet ord.
Der er også en del andre ting, men det var lige, hvad jeg faldt over.


Brugbart svar (0)

Svar #4
29. marts 2016 af Stygotius

Ich wohne in Holstebro mit meinem Vater und meiner Schwester. Mein Bruder lebt nicht mehr zu Hause, weil er zu Hause gelassen hat. Ich gehe am Rolf krakes Schülern in 9 klasse. In meinem Freitag bin ich oft mit meiner freunde. Wie sehen film, und ist unten in der Stadt und Shop??. Wie also gehe ein Spaziergang, wo wir nur anders zusammen über alles reden??. Ich Arbeiter als Kindermädchen heraus sletten???. Es ist eine wirklich gute Arbeit. Ich arbeite von 15 bis Uhr?? zwei male jede Woche. Ich passe zwei Mädchen. Das kleinste (sie) ist zwei Jahre alt und heißt Sofia, und das älteste ist viereinhalb Jahre alt und heiß Ida. Ich habe oft herunterladen Ida?? das ist die älteste. Entweder wir Fahrrad nach Hause oder sonst fahren wir mit dem Bus. Ich denke, es ist so gemütlich, und ich liebe wirklich, mit Kindern zu sein. Ich arbeitete dort für zwei Jahre und verbringen einen großen Teil meiner Freizeit draußen. Es ist verschieden, was ich in meiner Freizeit machen. Es können beide werden um sich zu entspannen oder Hausaufgaben. letztes Jahr Ich verbrachte auch meine Freizeit auf Volleyball. Ich spielte in KFUM Volleyball Club. Aber ich hörte auf vor einem Jahr, weil ich nicht genug Zeit hatte.


Brugbart svar (0)

Svar #5
30. marts 2016 af Sechi

Som #4 også har pointeret har du glemt at skrive 'bis 18 Uhr' lige nu står der bare 'fra 15 til kl..'
En ting til, når du skriver 'in meinen Freitag' mener du så 'om fredagen'? Hvis ja så hedder det bare 'am Freitag'

Brugbart svar (0)

Svar #6
30. marts 2016 af Stygotius

Måske skulle karoline123e tænke på at tysk ikke er engelsk.


Svar #7
02. april 2016 af karoline123e (Slettet)

Hvad siger i til dette, jeg har prøvet at rette en del af de fejl i har påpeget? :-)

Ich wohne in Holstebro mit meinem Vater und meiner Schwester. Mein Bruder leben nicht mehr zu Hause, weil er zu Hause gelassen hat. Ich gehe über Rolf krakes Schülern in 9 klasse. In meiner Freizeit bin ich oft mit meinen Freunden. Wir sehen Film, und ist unten in der Stadt und Shoppen. Wir gehen auch für einen Spaziergang, wohin wir gehen herum und reden. Ich Arbeiter als Kindermädchen heraus Sletten. Es ist eine wirklich gute Arbeit. Ich arbeite von 15 bis 18 Uhr zweimal jede Woche. Ich betreue zwei Mädchen. Das kleinste ist zwei Jahre alt und heißt Sofia, und das Älteste ist viereinhalb Jahre alt und heiß Ida. Ich abhole oft Ida wie ist die Älteste. Entweder wir Fahren nach Hause oder sonst fahren wir mit dem Bus. Ich Denker, es ist so gemütlich, und ich liebe wirklich, mit Kindern zu sein. In den letzten zwei Jahren habe ich und verbringet einen großen Teil meiner Freizeit draußen. Es ist verschieden, was ich in meiner Freizeit mache. Es könnte sowohl werden zu sich entspannt als Hausaufgaben. Letztes Jahr verbrachte Ich auch meine Freizeit auf Volleyball. Ich spielte in KFUM Volleyball Club. Aber ich aufhören letztes Jahr, weil ich nicht genug Zeit hatte.


Brugbart svar (0)

Svar #8
02. april 2016 af meitner

"Mein bruder leben nicht mehr zu Hause, weil er zu Hause gelassen hat. . ." – jeg tror heller ikke, at gelassen virker så godt i den sammenhæng. 

"Ich Arbeiter als Kindermädchen. ." 

"Entweder wir Fahren nach Hause..." 

"Ich Denker, es ist..."

"Aber ich aufhören letztes Jahr..."

Det her er nogle af de sætninger, der stadig er forkerte – der er vist flere.


Brugbart svar (0)

Svar #9
02. april 2016 af Studentos

Personbøjninger kan man hurtigt komme til livs. [NUTID!]

Ental:

1. person: Ich gehe

2. person: Du gehst

3. person: Er/sie/es geht   (3. pers. her gælder også egennavne/proprier!)

Flertal:

1. person: Wir gehen

2. person: Ihr geht

3. person: Sie gehen


Brugbart svar (0)

Svar #10
02. april 2016 af Stygotius

Ich wohne in Holstebro mit meinem Vater und meiner Schwester. Mein Bruder leben nicht mehr zu Hause, weil er zu Hause gelassen hat. Ich gehe über Rolf krakes Schülern in 9 klasse???. In meiner Freizeit bin ich oft mit meinen Freunden. Wir sehen Film, und ist unten in der Stadt und Shoppen. Wir gehen auch für einen Spaziergang, wohin wir gehen herum und reden. Ich Arbeiter als Kindermädchen heraus Sletten???. Es ist eine wirklich gute Arbeit. Ich arbeite von 15 bis 18 Uhr zweimal jede Woche. Ich betreue zwei Mädchen. Das kleinste ist zwei Jahre alt und heißt Sofia, und das Älteste ist viereinhalb Jahre alt und heiß Ida. Ich abhole oft Ida wie ist die Älteste. Entweder wir Fahren nach Hause oder sonst fahren wir mit dem Bus. Ich Denker, es ist so gemütlich, und ich liebe wirklich, mit Kindern zu sein. In den letzten zwei Jahren habe ich und verbringet einen großen Teil meiner Freizeit draußen. Es ist verschieden, was ich in meiner Freizeit mache. Es könnte sowohl werden zu sich entspannt als Hausaufgaben. Letztes Jahr verbrachte Ich auch??? meine Freizeit auf Volleyball. Ich spielte in xxx KFUM Volleyball Club. Aber ich aufhören letztes Jahr, weil ich nicht genug Zeit hatte.

Stadigvæk:  TYSK ER IKKE ENGELSK !!!

Derfor hedder bl.a."bo" ikke "leben", men "wohnen". Tysk ordstilling er desuden  ikke den samme som engelsk ordstilling.

"forladt" hedder "verlassen" .-ikke "gelassen"


Svar #11
03. april 2016 af karoline123e (Slettet)

hvordan siger man så "jeg går på rolf krake skolen...?


Svar #12
03. april 2016 af karoline123e (Slettet)

Jeg kan ikke helt finde ud af hvordan gehen skal bøjes i denne sætning...

"Wir gehen auch für einen Spaziergang, wohin wir gehen herum und reden"


Brugbart svar (0)

Svar #13
03. april 2016 af Stygotius

1  Ich besuche die Rolf Krake Schule

2  Wir machen einen Spaziergang, wo wir unterdessen uns miteinander über alles mögliche unterhalten.


Svar #14
03. april 2016 af karoline123e (Slettet)

okay tak for det 


Brugbart svar (0)

Svar #15
03. april 2016 af Stygotius

-selv tak. Du kan forresten godt stryge "miteinander".


Brugbart svar (0)

Svar #16
03. april 2016 af Stygotius

Der kommer altså til at stå: 

"Wir machen einen Spaziergang, wo wir uns unterdessen über alles mögliche unterhalten


Svar #17
03. april 2016 af karoline123e (Slettet)

okay det fikser jeg lige så, tak for det


Svar #18
03. april 2016 af karoline123e (Slettet)

kan det godt passe at "mögliche" skal stå med stort: altså Mögliche?


Brugbart svar (0)

Svar #19
03. april 2016 af Stygotius

Nej, ikke her.

Når det betyder "alt muligt mellem himmel og jord", skriver man "alles mögliche", men når det betyder f.eks. "alt det der er muligt," skriver man "alles Mögliche".  

Eks. "Er war dazu bereit, alles Môgliche für sie zu tun".

Smlgn. "ein paar" og "ein Paar".


Svar #20
03. april 2016 af karoline123e (Slettet)

Super :-)


Forrige 1 2 Næste

Der er 22 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.