Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12481 til 12500 af 95433
-
Har virkelig brug for hjælp
ForumindlægOPGAVE 2: Bestem afstanden fra punkt P(-2,5) til centrum for cirklen med ligningen x2 + y2 – 6y = 10 OPGAVE 3: Bestem de eksakte løsninger til ligningen 2x6 + 3x3 = 2 En der vil hjælp mig at få løst disse 2 opgaver? :-) -
Slå igennem til mundtlig eksamen
ForumindlægSå er det ved igen ved at være tid til de eksamener. Nedenfor har vi samlet en række gode råd, små fifs og guides, som kan hjælpe dig til de mundtlige eksamener. Af Anna Josefine Sørensen og Jean Balmisse Thomsen Find flere guides til mundtlig eksamen her. Før eksamen Find motivationen til a... -
Principal logarithm.
ForumindlægEr det korrekt, en principal logarithm f(z) = Log(z) er defineret for z ∈ C\ {0}? Eller tager jeg fejl, at Log(z) ikke må have en værdi, når z er mindre end eller lig med nul i det komplekse rum? -
fremtiden: forske i medicin
ForumindlægHej. Jeg er en pige, der lige nu skal op i 3.g efter sommerferien. Jeg drømmer om at udvikle medicin. Jeg elsker kemi (er ret god til det, har det på A-niveau) - men har ikke haft biologi siden folkeskolen, og fra den gang mindes jeg, at det ikke rigtig interesserede mig. Jeg prøvede at få biolog... -
Henfaldsloven og halveringstid
Forumindlæg1. Hvad er den fysiske betydning af konstanterne A og C. 2. Benyt forskriften til at bestemme halveringstiden for gammehenfaldet. Sammenlign med tabelværdien og beregn den relative afvigelse. 3. At vi har set bort fra baggrundsstrålingen, er en lille fejlkilde. Hvilken betydning har dette for d... -
Bølge energi
ForumindlægHej, jeg har fået en aflevering med en opgave jeg ikke lige ved hvordan jeg skal regne. Er der måske nogle der kan den formel jeg skal bruge for at regne følgende opgaver: En bølgetop bevæger sig fra dybt vand til et område med lavt vand. Udbredelshastigheden på det dybe vand er Vdyb=4,2m/s. ... -
force a vector
ForumindlægHej jeg har udregnet problem 3 men jeg har et problem mht. hvordan jeg skal beregne massen til vægt. Problemet er vedhæftet. jeg har fået af vide at m = 150 kg dog skal det omberegnes til vægt det har jeg gjort ved at sige Weight = m * gravity wei... -
2.gradspolynomier
Forumindlæg1)Aflæs a, bog c for hvert af andengradspolynomierne.2)Udregn for hvert af anden gradspolynomier diskriminanten d , og bestem eventuelle rødder .3)Bestem toppunktet for graffen for hvert af andengradsplynomierne. 4)Bestem værdimængden for hvert af andengradspolynomier.a) f(x) = 4x^2 -3x+ 5 a)= ... -
vektorer i geogebra
Forumindlægjeg er seriøst helt lost på hvordan man laver opgave D, nogen som kan hjælpe? indsætter udregningerne i et nyt vedhæft som en kommentar -
Hjælp til Statik
ForumindlægHejsa :) Skal op i fysik A skr. eksamen imorgen og det eneste jeg plejer at havde problemer med er statik. Forstår simpelhel ikke hvordan man beregner krafter på opbjekter som feks står på en hældning osv. Er der nogle der ligger inde med nogle noter eller en løsning på en opgave som omhandler de... -
elektrisk varmelegeme
Forumindlæget elektrisk varmelegeme tilsluttes en spænding på 220 V. strømstyrken gennem varmelegemet er da 9.1 A. Varmelegemet er anbragt i et vandbad, der indeholder 12 liter vand med temperaturen 21 grader. man kan se bort fra varmekapaciteten af beholder og varmelegeme.a) hvor længe varer det at varme v... -
Radiosignals hastighed + Cirkelbevægelse i forhold til jorden
ForumindlægHejsa. Jeg har lidt problemer med nogle fysik opgaver, som vi har fået for til en aflevering. Jeg har vedlagt opgave arket som bilag og håber, at der er en venlig og pædagogisk (og ikke mindst tålmodig!) nørd som vil tage et kig på det sammen med mig :-) Mvh. Jacob. Mine egne svar: ... -
Er du tidspresset? Har du brug for hjælp til at lave engelsk abstrakt?
ForumindlægJeg kan godt hjælpe! Jeg er kandidatuddannet i kommunikation med speciale i engelsk. Jeg er god til at oversætte danske abstrakter til engelsk på højt akademisk niveau. Jeg laver ikke selv abstrakten men blot oversætter det til engelsk . Du kan få din engelske abstrakt på email SAMME DAG! ... -
IT-Ingeniør
ForumindlægHej alle SP'ER. Jeg er dårlig til fysik opgaveregning, og derved vil jeg spørge jer, hvor meget fysik opgaveregning der indgår i IT-Ingeniør studiet?. Jeg er helt afklaret med at der indgår fysik, som jeg også er god til., men jeg stinker altså til opgaveregning. Tak på forhånd! -
Hvad skal man være?
ForumindlægJeg har tænkt over, hvad jeg skal studere, men er endnu ikke 100% afklaret med det.Det ville hjælpe mig meget, hvis nogen kender til disse uddannelser og vil fortælle lidt om dem. Bl.a. positive og negative sider af arbejdet og uddannelsen, om lønnen (selvom den for mig er lavt prioriteret), om e... -
strukturformler og navne for følgende stoffer
ForumindlægJeg mangler hjælp til at finde strukturformler og navne for følgende stoffer, eller eventuelt et link til hvor jeg kan søge under det og se strukturformlerne: 1) Alcohol denat 2) Butane 3) Isobutane 4) Propane Mange tak ! :) -
Bestem et udtryk for P(d)
Forumindlæghej alle sammen. jeg døjer med et problem som jeg ikke helt forstår håber i kan hjælpe :) opgaven ser sådan ud. Opgave 4 Når en dykker bevæger sig ned under vandoverfladen, påvirkes han af et højrere tryk på grund af vægten af vandet. Ved en dybde på 5 meter måles trykket til 1519 hPa (hektopas... -
Temperaturstigning med glycerol
ForumindlægHvor stor bliver temperaturstigningen, når man tilfører varmen 8,0 kJ til 65 ml glycerol ved stuetemperatur? Q=8kJ = 8000 J V=65ml c=2430 J/(kg*grader celcius) t1= 21 grader celcius Først regner jeg ud massen af glycerol m=p*v <=> m=1,26*65 <=> m=81,9 kg Så indsætter jeg tallene i... -
Optagelse på psykologi studiet - kvote 2
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for et par gode råd her. Jeg har det brændende mål at komme ind på psykologi studiet, da jeg bare brænder for faget og alt hvad videnskaben bringer med sig på det plan! Desværre har jeg ikke altid vidst det, hvad mine karakterer fra HF desværre afspejler (Har de adgangsg... -
erfaring med matematik på a?
Forumindlæghej jeg har ligenu "kun" matematik på a niveau, men er ret glad for det og rimelig stærk i det. så overvejer lidt at hæve det til a niveau er der nogen her der har erfaringer med a niveauet, i forhold til b niveau? har nemlig hørt mange skræk historier om at selvom du er dygtig på b ...
