Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 12581 til 12600 af 25374
-
VÆR SØD AT HJÆLPE SKAL OP TIL EKSAMEN IMORGEN!
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvad temaet er i Pigen uden hænder som er nedskrevet af brødrene grimm. Og det vil væe til stor hjælp hvis nogen havde et resume også, skal nemlig op til eksamen imorgen :) -
Tysklandshistorie hjæææælp
ForumindlægHej! Jeg håber virkelig der er nogle som kan hjælpe mig. Jeg skal snart op i tysk og skal besvare dette spørgsmål: Deutschland nach dem zweiten Weltkrieg und während des kalten Krieges. Det skal ikke være en lang roman, men bare kort på omkring 10 sætninger. Jeg vil virkelig blive glad hvis der v... -
Kildekritik
ForumindlægHej Mit spørgsmål er om alm. grundbøger og historiske bøger, hvor man ikke kender forfatterens baggrund, kan man så sige at der er tendens pga. det rimelig neutral.? -
Hjææælp!!
ForumindlægHej alle. Jeg skal til eksamen mandag i mundtlig dansk, men er blevet meget i tvivl med hensyn til noveller og romaner, er det ikke nogen lunde det samme? eller hvert fald den samme analysemodel man skal følge?? Og hvad med salmer?? Er det ikke bare den samme analysemodel som digte?? Håber nogen... -
Dansk - eksamen :S
ForumindlægHvordan kan man forberede sig til denne.. det virkelig udoverskueligt hvormeget man skal læse.. vores lærer mente at det var god ide at kigge på en bog Krydsfelt, så nu jeg igang med den, men det et login for kunne læse artikler, hvor ved man kan besvare opgaverne i bogen.. Hvormeget viden skal... -
SRP - ideer til engelsk og dansk?
ForumindlægHej Jeg ville bare lige høre andres mening om emnerne fantasy, science fiction eller horror til en srp opgave. Tror I de ville passe bedst til dansk eller har I ideer til andre fag som fx. samfundsfag? Hvis I har nogle gode tekstforslag så skriv også gerne dem (: -
Civil rights activist
ForumindlægCivil rights activist Er der nogen der kan forklar mig hvad det er tilforhold til Martin Luther King -
Snowden og NSA
ForumindlægKære Jer derude. Jeg har VIRKELIG svært ved at få et kortfattet handlingsforløb over hvad de nye skandaler handler omkring Snowdens nye offentligørelser, NSA's forhold til Danmark og Sammarbejdet mellem Tyskland og Rusland??? Håbede på nogen kunne formulere en kortfattet handlingsforløb ove... -
Medierne
ForumindlægHar en samfundsfagrapport for. Håber i ville hjælpe mig, da jeg ikke kunne finde dem. 1.Hvilke forhold skal § 77 sikre? 2.Er der ingen begrænsninger i ytringsfriheden? 3.Er Beskriv mediernes rolle som meningsdannere 4.Hvor langt mener du, at aviserne/ ugebladene kan tillade sig at gå, n... -
Regler for eventyr
ForumindlægHej jeg skriver et eventyr og undrede mig over om man har lov til at skrive i jeg-person, eller om man kun har lov til at skrive 3.-person? Og må man gerne skrive noget af det i nutidsform? -
at kvadrere en given figur
ForumindlægHvad menes der med at kvadrere en given figur -
1. 2. og 3. personfortæller..
Forumindlæghej! jeg skal op til afgangsprøve på tirsdag, og jeg skal analysere teksten " jomfruen" af Kim Fupz Aakeson, og jeg ville vide om teksten er 1., 2., eller 3. personfortæller.. håber, at i kan hjælpe:) -
Latin for begyndere - Oversættelse og kryds, bolle
ForumindlægHej. Jeg har en tekst jeg skal sætte kryds, bolle osv. i, og jeg skal oversætte den. Silva pulchra circum villam Terentiae est. Silva = skov pulchra = smuk circum villam = omkring gården Terentiae = Terentia (navn) i nominativ pluralis est = 3. persons singularis (han, hun, den, det) E... -
Romantikken - Den grimme ælling
ForumindlægHej :) Jeg skal op til mundtlig dansk eksamen og jeg har trukket "Tekster fra Romantikken". Jeg har valgt "Den grimme ælling" som prøveoplæg. Har i nogle ideer til, hvad jeg kan perspektivere til. -Gerne noget nutidigt eller noget der har med Romantikken at gøre. Ville vær... -
Hjælp til religionsprodukt
ForumindlægGod aften! Her på tirsdag skal jeg aflevere mit produkt samt min synopse, men jeg har problemer med at lave mit produkt. Først og fremmest har min lærer fortalt mig, at det er en god ide at lave et produkt, der kan bruges som disposition til min fremlæggelse. Derfor har jeg besluttet mig for at ... -
SRP fag og emne
ForumindlægHej Alle, Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg vil skrive om i min SRP. I forhold til nogle emner har jeg allerede tænkt på: Fysik A / Mat A ell. His A (Ved ikke hvad der vil passe bedst) - Relativitetsteori Fysik A / Mat A - Radioaktivitet og henfald Mat A / Biologi C - Evolution og genetisk fordeli... -
Vedr. slaveejere (kilder)
ForumindlægKære du, Jeg er i gang med at brainstorme for at finde mine historiske kilder til min SRP- opagve. I den forbindelse har jeg nu søgt meget på nettet for at finde udtalelser (kilder) der viser raceopfattelsen/synet på de slavegjorte (afroamerikanere i USA). Dette kunne fx være fra slaveejeren se... -
Kanslergadeforliget
Forumindlægpå min opgave står der fortæl kort om nogle af årsagerne til krisen i 30 erne -
Det gyldne snit
ForumindlægI forhold til srp skriver jeg om det gyldne snit, herunder skal jeg komme ind på: 'menneskets forhold til det guddommelige og naturen' i 'renæssancen' og 'det moderne gennembrud'. i fagene: Matematik A og Dansk A Nogle der har nogen kilder eller ved noget om det? -
Dansk stil - plz
ForumindlægHej med jer alle. Jeg har skrevet en stil om en veninde som er savnet.Jeg håber virkelig nogen vil læse den og vil rette de grammatiske fejl. Jeg er italianer og har vanskelige problemer lidt med sproget dansk. Det her betyder meget for mig, håber nogen virkelig vil hjælpe mig. Håber virkelig i v...
