Søgning på: tysk notater. Resultater: 12581 til 12600 af 18469
-
Ludvig Holberg tekster?
ForumindlægJeg skriver DHO om Ludvig Holberg i forhold til oplysningstiden, og skal analysere en af hans tekster, men har meget svært ved at finde en tekst, der ikke er for lang, og som omhandler et lidt konkret emne, her på nettet. Hvis du kender en god "spændende" Holberg tekst, må du meget ... -
Matematik-hurtigt tak
ForumindlægHej og godt nytår alle sammen:)Jeg vil gerne vide hvordan man bestemmer længden af en projektionsvektor.Jeg vil meget gerne have et hurtig svar.PÅ FORHÅND TAK FOR HJÆLPEN:) -
Cirkel formel
ForumindlægJeg vil gerne vide, hvordan man kan bevise formlerne for en ellipses og en cirkels areal? -
Svært ved at tager mig sammen til at lave mine lektier
ForumindlægJeg har et problem, jeg kan simpelthed ikke tage mig sammen til at lave mine lektier, både dem i hverdagen, og de større opgaver. Jeg ved ikke hvorfor, men hver gang jeg får en opgave for, siger jeg til mig selv, at denne gang skal jeg lave den tidligt, og ordenligt, men det sker ALDRIGT. Man kan... -
3 matematikopgaver u. hjælpemidler
ForumindlægHej derude! Jeg har brug for lidt hjælp til nogle matematikopgaver uden hjælpemidler:1)Omskriv hvert af nedenstående udtryk til frn impleste form, der kun indeholder én kvadratrod:a) KVADR(30x)/(KVADR(2x)*KVADR(5)b) KVADR((4x^3)*(y^4))*KVADR((18x^3)*(y^2))2) Isoler T2 i formlen:ln(k1/k2) = (E/R)*... -
Hvordan foregår eksamen????
Forumindlægjeg skal snart op til geografi eksamen, på obligatorisk niveau, hvordan foregår den... og hvor meget skal man inddrage A- og B-opgaverne???Hjælp mig hurtigt, jeg skal op i morgenNatna -
Til moderatorerne!
ForumindlægHejsa.Det er til min store rædsel (næsten), at jeg kan se, i har slettet alle indlæggene i dette forum. Kan i ikke lige smide dem tilbage? Jeg ville gerne støve nogle gamle indlæg frem.Som overskriften antyder, er denne besked primært rettet mod Sam (og ham den anden).YATZI! -
Eksamens skræk...
ForumindlægSom mange andre lider jeg af eksamens skræk, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at komme af med det! Er der nogle der kender metoder til at bearbejde det??? /V -
Den franske revolution
ForumindlægSom i nok allerede har gættet, så handler dette indlæg om historieopgaven.Jeg er i øjeblikket i sinde med at skrive opgaven, til trods for at den først skal afleveres om en måned.Jeg beskæftiger mig med emnet "Den franske revolution" herunder tager jeg udgangspunkt i den menige befolkni... -
Matematik mundtlig A-niveau - hvor svært?
ForumindlægJeg står i den situation at jeg rigtig gerne vil have et 4-tal til den mundtlige mat A eksamen. Hvor meget bedømmer I at man skal kunne, før dette kan lade sig gøre? Har tænkt mig at fokusere mest på beviserne, og undgå så mange af deres spørgsmål som muligt... SKAL man desuden gennemføre et bev... -
Funktionsværdier og integralregning
ForumindlægHej, Jeg har problemer med denne opgavem, og ved ikke hvordan det er muligt at finde de forskellige funktioner for hhv. f, g og h. Denne opagve skal regnes UDEN hjælpemidler. Håber der en derude, som kan hjælpe :) På forhånd tak! (opgaven er vedhæftet) -
Religion - spørgsmål
ForumindlægHej!Min næste eksamen er religion. Jeg har i den anledning lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med!Hvad menes der med en udefra og en indefra tekst, i forbindelse med islam, kristendom og buddhismen?Hvilke ritualer er almindelige at komme op i, indenfor hhv. islam, kristendom og... -
Xenofons udgave af Sokrates' forsvarstale
ForumindlægHej hejEr der nogen der har nogle gode idéer hvordan man skal gribe denne tekst an hvis man trækker den.Altså hvilke emner der er gode at komme ind på.Og hvad man kan perspektivere til. -
Studenter lige om lidt!
ForumindlægOverskriften siger sig selv.. Blev bare lige nød til at komme ud med det, he he! Nå men held og lykke med resten af jeres eksamener! Har selv historie i morgen! :/ -
Ødipus
ForumindlægHey...har lidt problemer med ødipus:1.Hvad skal man bruge koret til? jeg forstå ikke helt hvad de siger, og man kan jo sagtens udelade de, og stadig forstå handlingen.2.En ting inden for koret, hvad betyder strof hhv modstrofe?3.Man siger der kun må være 3 skuespillere på scenen adgangen, tæller ... -
Undersøgelse, vær venlig at svare (om internetforbrug)
ForumindlægHejJeg vil lige bede om et par sekunder af dit liv til at svare på: - Hvor lang tid bruger du på internettet om dagen?Angiv det i hele eller halve timer På forhånd tak :) -
Dan Turéll
ForumindlægHej Studi.Jeg skal op i dansk på mandag og er ved at læse de opgivne tekster igennem - bl.a. "Livet i Istedgade" og "Vangede" af Dan Turéll.Jeg vil så høre, hvilke ting, der vil være gode at sige omkring Dan Turéll i forbindelse med eksamen? Jeg synes nemlig, at han i det hele... -
Bagud i Fysik/Kemi
ForumindlægHej. Jeg går i 9 kl. og kender nærmest INTET mht. til Fysik/Kemi. Jeg søger derfor gode råd, så jeg kan blive skarpere på de emner vi allerede har haft i forvejen, og som vi ser frem til i afgangseksamen. Hvis du har noget OVERHOVEDET, som kunne hjælpe, ville det være fedt. På forhånd tak. -
Cirkel centrum & Radius..
ForumindlægJeg sidder med en cirkel i et xy-koordinatsystem, med ligningen X^2 + Y^2 - 6x + 8x = 0 og jeg skal finde centrum koordinaterne samt radius.Jeg kan udfra min fantasi gætte mig til at -6x,8y er relateret til cirklens centrum koordinater, men derudover er jeg fuldkommen blank vedrørende hvordan jeg... -
Rod i noter: spørgsmål om ½ acceleration
Forumindlægjeg har fået skrevet noget ned i mine noter, som jeg ikke kan forstå nu (: skal op til fysik a mdt. så vil gerne have styr på dette: jeg har skrevet at "aacceleration = v / t dvs. sstrækning / t = ½a" Men jeg kan ikke forstå hvordan jeg kan få en halveret acceleration ud af det. ...
