Søgning på: tysk notater. Resultater: 12641 til 12660 af 18469
-
HJÆLP!: hulebilledet
Forumindlæghej sidder og mangler gode noter til hulebilledet, hvis har nogen må gerne sige til, eller hvis i kender til nogle noter som ligger på siden må i da gerne lige smide et link. tak på forhånd. -
Er det overvurderet at læse op?
ForumindlægSynes I at det er overvurderet at læse op? Bruger I selv for meget/kort tid på at læse op til eksamen? Eller kommer det an på faget? Søger I informationer andre steder, fx andre bøger eller internettet (studieportalen :p), eller er I som regel tilfredse med jeres noter? Bøger? Giv jeres mening t... -
OL München 1972 - hjælp!
ForumindlægHejsa, jeg skal finde nogle kilder der kan bruges til at skrive AT udfra, men jeg kan ikke finde nogen. Er der nogen der ved hvor jeg kan lede eller som måske ligger inde med nogen? Er desperat! -
Kan karaktere forbedres meget på et år?
ForumindlægOverskriften siger lidt sig selv :) Jeg har et snit på omkring 7 efter den nye skala, men har ambitioner om at havne omkring 8,5 eller over, tror i at det er muligt ? -
Trigonometriske ligninger (sinus)
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå en opgave? Jeg har x = 0,88 og x∈ = [0, 2π] Jeg ved at jeg skal finde a ved at sige sin-1(0,88), og det er mit problem. a skal jo være større end eller lig -1, eller skal den være mindre end eller lig 1 og jeg får min a til 1,076 ... -
frigøre sig fra synden?
ForumindlægKan mennesket i følge kristendommen frigør sig fra synden? -
SDU - adgangskursus
ForumindlægJeg har lige snakket med SDU.. Kan det passe hvis jeg har dumpet engelsk b også tager det om på sdu... At engelsk tæller med i antal timer for jeg har jo ikke engelsk B niveau, da jeg har dumpet det.. Jeg har valgt fysik med for at få de 16 timer for at få SU... mvh. Rixer -
Hjælp til opgaver
ForumindlægJeg kan forstå, at der en lang ventetid på, at få publiceret opgaverne. Årsagen skal naturligvis findes i manglen på folk, men den kommer ikke naturligt af sig selv, hvis ikke Studieportalen selv gør en aktiv indsats for at finde de her folk. Hvis der ikke reklameres for denne mangel, og hvis ikk... -
Elektrisistet
ForumindlægHej studieportalen. Efter en lang juleferie, kan jeg mærke min hjerne er gået lidt på stand-by, og jeg håber I vil hjælpe mig lidt i gang igen, da jeg sidder med en aflevering. I denne øvelse ser vi på strømmen I, som løber i nedenstående kredesløb. a) I løbet af 10 sekunder løber der 2,5... -
eksamen - alt må medbringes?
ForumindlægHej, man må medbringe alt ind i forberedelseslokalet, men må man også det til selve eksminationen? Eller skal man til eksaminationen kun medbringe det man har skrevet på de gule papirer der ligger derinde og så teksten som man får udleveret? -
Udregning af promille og bøde
ForumindlægHej Jeg søger hjælp til hvordan jeg skal løse de to nedstående opgaver, da jeg ingen anelse har over hovedet. 5.6 En spritbilist har kørt med en promille på 1,2. Hvor mange procent af den udbetalte månedsløn skal spritbilisten betale i bøde? 5.5 To spritbilister, Mette og Jeppe, får begge... -
differentialregning
Forumindlæger gået helt i stå med denne opgave: en træstamme, som kan regnes at have en diameter d= 15 cm, ønskes tilskåret, således at der fremkommer et rektangulært tværsnit med størst muligt arealbestem rektanglets dimensioner. hvordan løser jeg den ???? -
Mundtlig historie - 9. klasse
ForumindlægI dag fik jeg at vide at jeg skal op i mundtlig historie (prøveform A, 9. klasse). Vi har haft om: Danskhed Kvindefrigørelsen 2. verdenskrig - holocaust (ved ikke om de to emner hører ind under hinanden) Danmark og verden efter 1945 og så tror jeg vi har haft noget der hedder "... -
Hvad er Reducer???
ForumindlægKan ikke huske hvad reducer er - hvad står det her for 7(2a+3b) - 2(6a - 3a), altså det her 2a og 3b?? Hjælp mig!!! -
Differentialligning - opgave
ForumindlægHej :) Mangler lidt hjælp med en opgave.. "I en model antages det, at en bestemt populations vækst er sådan, at antallet N af individer i populationene til tidspunktet t (målt i døgn) tilfredsstiller differentialligningen: dN/dt = 0,08t-1/1 * N, t > 0,5 Det oplyses, at antallet af indivi... -
Hjælp til forberedelse i samfundsfag og religion
ForumindlægHej, jeg søger en hjælpe lærer, som kan hjælpe mig med at få lidt styr på samfundsfag og religion, da jeg skal afslutte det, her til januar. Da jeg er lidt bagud i skolen, især med religion og samfundsfag, har jeg brug for en der kan hjælpe mig, med lige at få styr på det, i hvert fald så jeg b... -
find fejlen og beskriv den
ForumindlægHej med jer. Jeg tror jeg har fundet fejlen i de følgende to sætninger, har dog svært ved at beskrive dem ved brug af korrekt grammatisk terminologi .. 4. She has always been interesting in architecture. - She has always been interested in architecture. 5. The child was bitten of the dog. - T... -
jeg er lost.. hjææælp.
ForumindlægHar fået følgende opgave; og jeg fatter NUL ... : Betragt funktionen med forskriften: 6*√(x+5) (a) Beregn en ligning for tangenten til grafen for f(x) i punktet med førstekoordinaten x0 = 4 (b) Tangenten beregnet i (a) afgrænser sammen med x- og y-aksen en retvinklet trekan... -
Cystisk fibrose
ForumindlægHej. Er der nogle som kan hjælpe mig. Jeg har en opgave hvor jeg skal skrive om cystisk fibrose. Hvad vil det sige, at en person er bærer af genet for cystisk fibrose? og hvad vil det sige at sygdommen cystisk fibrose er en monogen recessiv autosomal sygdom? (gerne en uddybning af begrenerne: mo... -
Andengradsligning: hvordan isolerer jeg b?
ForumindlægJeg sidder lidt og "leger" med en andengradsligning, som har følgende forskrift: y = x2+2x-3 I min mat-bog er der også en tegning af parablen. Da jeg godt ved, hvordan a (1) fungerer samt c (-3 = skæring med y-aksen) kunne jeg godt tænke mig at finde b (altså 2) ved KUN at kigge på teg...
