Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 12681 til 12700 af 44201
-
idrætseksamen
ForumindlægI næste uge går det løs med min idrætseksamen, men hvordan foregår det egentlig? Vores lærer har ikke givet os megen information...Jeg skal bla op i badminton...hvor lang tid skal man ca vise lærer og censor? hvor meget alm. spilletid og slagserie?Skal man virkelig næsten ikke sige noget, men bar... -
Ørneflugt - Henrik pontoppidan
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har snart eksamen, og jeg har trukket Ørneflugt, af Henrik Pontoppidan. I eventyret er der somsagt 'debatten', eller hvad man vil kalde det, om arv og miljø mellem H.C. Anderden og Henrik Pontoppidan. 1. Er der nogle af jer der kan fortælle mig til mere om deres hol... -
AT-eksamen
ForumindlægHeeeey :) Vil lige høre fra erfarne mennesker, hvordan en AT-eksamen egentlig foregår, og hvad det er, man skal prioritere højst? -
Gengivelse af synopsen
ForumindlægMå man godt til AT-eksamen gengive sin konklusion, som der står i synopsen? Hvor meget af det må man gengive igen? -
Google Translator
ForumindlægJeg vil høre om hvor godt er google translator? Jeg ved, af mine egne erfarninger, at i tysk er den ikke, så god, men i dansk-engelsk skulle den være okay? eller hvad? Hvilken karaktere kan man cirka få, hvis man bruger google translator, vil i skyde på i engelsk ? -
Hjælp til højere karaktere
ForumindlægHej Håber der er nogle der kender nogle udenlandske skype venner son kan hjælpe mig til at forbedre mit engelsk. Jeg har virkelig brug for at der er en der kan hjælpe mig med at rette mine opgaver og forklare hvad jeg gøre forkert i engelsk. Jeg får for det meste 02 i engelsk skrifltig og vi... -
AT - Katastrofen, årsager og konsekvenser
ForumindlægSom overskriften siger er det vores næste AT emne, og vi skal vælge mellem fagene dansk, engelsk og spansk. Jeg kan sagtens se mulighederne for at skrive om emnet i fag som samfundsfag, historie, religion osv., men jeg kan virkelig ikke finde nogen problemformulering i dansk, engelsk eller span... -
Er jeg egnet til jurastudiet?
ForumindlægHej og godt nytår studieportalen! Jeg er en 18-årig pige der går i 2. HF. Jeg overvejer, at søge ind på jurastudiet, men jeg er i tvivl om jeg er egnet, eller om det vil være en fordel for mig at bruge et sabbatår på b.la. at læse nogle fag op. Fag jeg har/har afsluttet: Dansk A, engelsk B, hi... -
Beregning af aktuel koncentra
ForumindlægHej Er der nogle, der kan genfortælle mig hvordan jeg beregner den aktuelle stofmængdekoncentration og måske lave et eksempel med forsøg 1? -
Typer af diversifikationsstrategier | Diversifikationsstrategier
KompendieDer findes tre forskellige typer af diversifikationsstrategier, som hver især forsøger at skabe vækst gennem udviklingen af nye produkter til nye markeder. De tre strategier er som følgende: Koncentrisk diversifikation Horisontal diversifikation Konglomerat diversifikation.Nogle ville medtage div... -
Oversættelse af dansk tekst.
ForumindlægHej - jeg har forsøgt at oversætte nedenstående danske tekst til engelsk, men med en del besvær. Jeg vil gerne have den kigget igennem, og evt. også modtage hjælp til de sætninger jeg mangler.Morten Vestergaard, economist in Forbrugerrådet, has made a note of the "stadigt mere" agressiv... -
Test: adjektiv eller adverbium
ForumindlægTesten i engelsk Tillægsord eller biord? (engelsk grammatik) A. Hvordan kan 20 minus 1 give 17 ?? ......Det gør det ikke dér hvor jeg kommer fra. B. I spørgsmål 20 i denne test siges det at det omhandlede ord her skal være "correctly" fordi det er et underled til &q... -
Statskundskab - hvilke valgfag er gode?
ForumindlægHej! Jeg har længe været 100% på, at jeg gerne ville optages på statskundskab. Jeg går i 2.g på samfA-matB-NG, og skal til at vælge valgfag. Jeg er helt sikker på, at jeg vælger NG som B-niveau, men jeg er i tvivl om jeg vil få mest ud af at vælge matematik eller engelsk op på A-niveau. Rent op... -
MEDICIIIN?
ForumindlægHeeej jeg går i 2.g nu , og har siden jeg har kendt mig selv altid villet læse medicin i fremtiden. Altså det er VIRKELIG noget jeg brænder for , jeg interesser mig virkelig meget for det. Men har et problem. Jeg afslutter matematik B i år, og min lærer har givet mig 00 både i mundtlig og skrifll... -
Freud - noveller - AT 2010
ForumindlægHej Jeg har besluttet mig for at fokusere på Freuds psykoanalyse til årets AT eksame. Jeg vil bruge fagene dansk og psykologi, så leder efter noveller /digte der vil passe godt med Freud. Jeg overveje at inddrage behaviorisme i en eventuel diskussion?? Men alle foreslag er velkomne, så kom gerne ... -
Do you had?
ForumindlægKan man sige ovenstående sætning på engelsk, eller er det bedre at sige: did you have ? - Jeg ved iøvrigt godt at man kan sige det bagerste. -
Sweet Ladies
ForumindlægEr bare lidt nysgerrig.. hvordan synes I jeres skriftlig engelsk eksamen gik i dag? Synes personligt at det var et lidt underligt og anderledes oplæg end hvad jeg er vant til.. -
hjælp med at skrive resume
Forumindlægjeg har en artikel hvor jeg skal skrive 3 liniers resume om den artikel på engelsk. men jeg har meget sværet ved at skrive en resume på engelsk er der nogen der kan hjælpe mig med det.på forhånd tak Kunstig hud heler sår Nye produkter kan revolutionere behandlingen af åbne sår Ud fra kroppens e... -
Nogle forslag til AT - kommunikation?
ForumindlægHej, sidste AT-eksamen har emnet 'kommunikation'. Hvilke fag og emne kunne man sætte fokus på her? Jeg tænkte på medie, men det er der mange som har valgt, og det vil jeg helst undgå. Nogle ideer tak?:) -
Modulær aritmetik
Forumindlæg-Overvej om forkortningen 3x ≡ 3y ⇒ x ≡ y (mod m) er en gyldig regel, og for hvilke m den er. -Gør rede for, hvordan man kan opløse ligninger af typen ax ≡ 1 (mod p), hvor p er et primtal, f. eks. 7x ≡ 1 (mod 13). Derudover: Nogle der har nogle gode hjemmesider med ...
