Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12701 til 12720 af 20688
-
Enhed ved -log(M)
ForumindlægHvad skal jeg skrive som enhed, når jeg regner pH ved -log(c), hvor c er i enheden eller mol/l? -
AT - at analysere i biologi
ForumindlægHej jeg håber inderligt, at jeg snarest muligt kan få hjælp. I AT har jeg valgt at arbejde med Tjernobyl, hvor jeg har valgt, at analyse-spørgsmålet skulle have noget med biologi at gøre: Hvilke biologiske konsekvenser har radioaktive stråler? Her har jeg skrevet noget om at man havde konstat... -
Fri adgang
ForumindlægHej drenge og piger herinde, Er der nogen som ved noget om dette "fri adgang"? Altså vil gerne se hvilke uddannelser man kan tage ved blot at have bestået gymnasiet? For det er det eneste jeg har! -
For meget fravær
ForumindlægI forbindelse med sidste karaktergivning har jeg talt med studievejlederen ang. mit fravær, som ligger på 9,01% på årsbasis. Hvad sker der, hvis mit fravær ryger over 10%? Bliver jeg så smidt ud af skolen, eller skal jeg "bare" op i fuld pensum? PS Har mit skriftlige fravær også noget... -
Hjælp - projektuge med overemnet 'ANSVARLIGHED'
ForumindlægHej med jer. På min skole er vi så småt begynt at tænke på emner til projektuge, hvor over emnet er ANSVARLIGHED, og vi har nogle underemner, men vi synes ikke det virker som noget spændene. Så vi vil gerne høre om i har nogle god ideer til hvad underemnet kunne være? -
Valg af linje i gymnasiet?
ForumindlægJeg går i 9. klasse og har besluttet mig for, at jeg gerne vil på STX: Jeg er meget tværtifaglig, men ved ikke, hvad jeg vil i fremtiden - hvilket gør, at jeg gerne vil have alle mulighederne, når jeg engang har huen. Til gengæld er jeg virkelig i tvivl om, hvilken linje der er smartest for m... -
Fortolkning af konstanter i forskrift?
ForumindlægHej alle. jeg har en opgave hvor jeg skal fortolke konstanterne i følgende forskrift: y = 0,9149x + 20,032 første spørgsmål: hvad er konstanter? andet spørgsmål:hvordan fortolker jeg forskriften herover? hjælp hurtigst muligt, da opgaven skal afleveres imorgen. På forhånd tak -
kosmologi
Forumindlæga) Beregn, ved hvilken bølgelængde den kosmiske baggrundsstråling har maksimal intensitet? b) Hvilken del af det elektromagnetiske spektrum svarer dette til? -
Adgangsgivinde fag dumpet??
ForumindlægHej. Jeg skal op i kemi b niveau mandag og regner med at dumpe, da jeg er yderst dårlig. Jeg vil gerne ind på medicin hvor kemi b er påkrævet. Er der nogen der ved, om jeg kan komme ind selvom jeg er dumpet kemi b (som jo er adgangsgivende)? Det skal lige siges, at jeg udover det stadig har snittet. -
SRP fejl
ForumindlægHej Jeg fik desværre aldrig feedback for min opgave, men jeg har selv efterfølgende fundet er par fejl i min egen opgave. Jeg ville bare høre, om nogen herinde kunne svare mig på (eventuel en SRP censor), om disse fejl er nok til trække en opgave fra 12 til 10. Fejl: - Enkelte stave/tastefe... -
Hvad er definitionen på et resonassystem?
ForumindlægHvad er et resonanssyetem ?? -
Hvordan bliver man ingeniør/hvor høj karakter gennemsnit skal man have for at blive optaget???
Forumindlægjeg har altid drømt om at blive ingeniør, men jeg ved ikke hvor høj lønnen og hvor høj karakter gennemsnit man skal have for at blive optaget. Er der ikke nogle der kan fortælle mig om det? og sidste spørgsmål: hvor er det man læser til ingeniør, er det københavns Universitit eller hvad? -
Vekselspænding
ForumindlægHej. Er der nogen der kan fortælle mig hvad vekselspænding er ? En definiton. Og hvilke forsøg man kan lave med vekselspænding? Kan man gå ind i andre emner?? evt nogle opgaver/link På forhånd tak. -
Interferens - brydning a lys?
ForumindlægHej allesammen! Er interferens en form for brydning af lys, hvis ja, hvordan skal det forstås? Jeg kan simpelthen ikke afgøre om det er det eller ej. Jeg skal skrive om lysets brydning ift. et forsøg om laserlys' bølgelængdes bestemmelse vha. gitterligningen. Mvh Sara! -
Relativ afvigelse fra tabelværdi
ForumindlægHej Jeg har lige brug for hjælp til beskrivelse af tabelværdi. Hvordan skal jeg beregne den relativ afvigelse fra tabelværdi i %? -
Tryk og opdrift - opgaver
ForumindlægBilledet viser et såkaldt vandbarometer. Det virker efter samme princip som et kviksølvbarometer. a. Hvor hæjt skal barometeret være for at kunne måle et lufttryk på 1050 hPa? b. En dag er trykket 1008 hPa. Hvor høj var vandsøjlen den dag? c. Hvor meget skal trykket ændres, hvis højden af vand... -
Tysk eller fransk fortsættersprog? HJÆLP! :)
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og skal meget snart starte på gymnasiet (stx). Jeg undrede mig over hvad der både er nemmest at lære og hvad jeg kan gøre mest gavn af i fremtiden mellem fagene Fransk og Tysk? Selvom jeg har hørt, at det er bedst for mig, at vælge tysk på B niveau (fordi jeg har valgt d... -
Undervisning på STX
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørger om hvordan undervisningen foregå på jeres stx? meget skrive skrive i hånd (noter), lave opgaver hele tiden og så videre... på forhånd tak -
sammenhængen mellem brydningsforholdet og brydningsindeks
ForumindlægHej! Har en opgave omhandlende bølger, hvor jeg bl.a. har skulle bevise brydningsloven og har nu fået en opgave der hedder: "Forklar hvad sammenhængen er mellem brydningsforholdet og de to materialers brydningsindeks." Aner ikke helt hvad jeg skal skrive XD De to materialer er luft og ... -
HJÆLP - UDDANNELSE MEDICIN
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går i 8. Klasse nu og min store drøm er at blive til noget inden for medicin! Men jeg ved bare ikke hvad det hedder hvis man gerne vil "lave" medicin. Jeg har hørt om noget der hedder Farmaceut.. men jeg har også hørt at det er en "overdrivelse" at de...
