Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 12721 til 12740 af 109300
-
Gymnasielt studium, ideer
ForumindlægHejsa Først lidt historie der beskriver mit problem. Jeg gik fra 2003 til 2006 på HTX i Århus (HTX Viby). Jeg droppede ud, eller rettere blev smidt ud pga. en depression som gjorde jeg havde ca. 4-5 måneders fravær. Dette var på 3.år, med Matematik og Engelsk på A niveau. Pga. depressionen har... -
ER det de rigtige ord?
ForumindlægEr det de rigtige jeg har brugt, eller er der andre fejl?Teksten informerer os om sociale forskelligheder. The text (informers) us about social differences.Lilian Thurgood liv er I et nødlidende og fattig miljø, og det fattige miljø påvirker Lilian. Lilian Thurgood life is in a (deprived) and poo... -
Rettelse (lille tekst)
Forumindlæg2)"Kun ved troen alene kan mennesket blive retfærdiggjort overfor Gud, ikke gennem gode gerninger. Troen skænkes af Gud, mennesket kan kun håbe på at modtage den. 2) With the belive in God alone can the human justify to God, not with good act. The belive is given from God, the human can o... -
Debye-Hückel
ForumindlægHej er der nogen der kan sige mig hvad Debye-Huckels regel siger, skal nemlig bruge den til at sammenligne nogle molære frysepunktsdepressionsværdier -
Studieretningopgaven i 3g
ForumindlægI dag fik vi at vide, at vi til studieretningsopgaven i 3g SKAL skrive i vores studieretningsfsg på A, hvilket for mit vedkommende er kemi. Jeg vil gerne skrive i engelsk, som jeg vælger på A i stedet for, evt. sammen med dansk fordi det skal være tværfagligt, men jeg forstår ikke, hvordan jeg sk... -
Ændringer af gymnasiereformen
ForumindlægDer er i forligspartierne opnået enighed om en række ændringer af gymnasiereformen, og disse vil (efter lovvedtagelse) træde i kraft løbende begyndende for elever, der starter i 1.g i august 2008. Der justeres på følgende punkter: 1: Obligatorisk valg af mindst ét af særligt kompetencegivende f... -
Jeg vil være kirurg
ForumindlægHejjeg skal i 9. klasse efter sommerferien og vil som overskriften siger gerne være kirurg. Jeg ved der er lang tid endnu, men det er da godt at starte at tænke på det nu. Jeg har læst mange af debatterne herinde og har set at der også er mange herinde der gerne vil læse medicin.Hvilke planer har... -
studieretning STX
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommerferien. Normalt får jeg 7 eller over i matematik. Jeg har tænkt mig at vælge den studieretning, der hedder: Bioteknologi A, Matematik A og Fysik B. Jeg har hørt at matematik på A niveau er svært... -
Kvote 2 og supplering
ForumindlægHellooo People :D Jeg er lige blevet færdig med gymnasiet, og vil meget gerne studere molekylær medicin til næste år. Dette år vil jeg bruge til at supplere nogle fag mht. at blive optaget på kvote 2 på Århus universitet. Adgangskravene for at blive optaget på uddannelsen er følgende: Matemat... -
Renter
ForumindlægEn familie regner med at skulle bruge 180.000 kr. til pension i hvert af årene 2011-2030(dvs. 20 år) og opretter i den anledning en pensionsordning, hvor renten er 5,5 % p.a. Familien overvejer 2 muligheder: A: indbetaling af et stort engangsbeløb i 2004. B: Indbetaling af et årligt beløb i... -
Beregn ph værdi
ForumindlægHej Folkens jeg har 3 spørgsmål jeg ikke ved hvordan jeg beregner. Håber inderligt i kan hjælpe Opgave 1 a) Hvad er pH af den 0.10 M NH_3 opløsning? b) Flydende ammoniak NH3, kan ligesom vand indgå autoprotonolyse. Opstil ligevægtsreaktionen? 3) Hvad er pH af en 0.600 M CH_3COOH opløsning?... -
Er HTX = Københavns tekniske skole?
ForumindlægHej Jeg sidder og tænker over mine prioriteringer af uddannelser. Er denne: www.kts.dk/htx/ det samme som HTX, altså det skal ikke være det der teknik skole halløj, men Højere Tekniske Eksamen? Fordi jeg skal være sikker på, at der er HTX i København. Ville virkelig værdsætte, hvis nogle erfarne ... -
Hvor meget kan afgans-gennemsnit ændre sig hvert år?
ForumindlægHej, Jeg laver IB i Polen og kunne godt tænke mig at studerer Dansk eller Litteraturvidenskab på KU, fordi min far er Dansker. Dog ved jeg ikke hvordan andgangs-gennemsniten ændrer sig hvert år. Jeg læste på KU's hjemmeside at det kan ændre sig meget og kunne se at for fire eller fem og side... -
At perspektivere?
ForumindlægHej gutter (: jeg kom lige til at tænke på - man skal jo perspektivere til andre tekster når man er til f.eks engelsk eksamen som jeg skal i morgen, men hvad hedder "at perspektivere" på engelsk? :b Hvis jeg nu vil sige: "dette kan perspektiveres til...." (: -
Afskaf idræt
ForumindlægEr der nogen der deler min holdning om at idræt burde afskaffes som obligatorisk fag i gym.? Hvorfor? Hvorfor ikke? -
HHX
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 15 år som går i 9 klasse. Jeg skal på efterskole efter sommerferien og jeg vil bare høre om mit snit i 10 klasse, gælder hvis jeg skal søge ind på HHX? Mit snit ligger nuværende på 4,5 og det ved jeg godt at jeg skal ændre og det har jeg også tænkt mig. Hilsen den fortvi... -
Er man godt begavet hvis man taler 5 sprog flydende?
ForumindlægSe ovenover. -
Michael Jackson
ForumindlægEr der nogle herinde som har skrevet om Michael Jackson inden for emnet: Iscenesættelse? Emne: Michael Jackson Fag: ENGELSK (A) / RELIGION (B) Problemformulering: Hvordan lykkedes det for fans at iscenesætte Michael Jackson som nærmest en gud? Men jeg overvejer at ændre problemformuleringen lid... -
Bøger?
ForumindlægJeg vil gerne læse erhvervsøkonomi. "Problemet" er bare, at jeg er sproglig, går i 3.g nu. Jeg har dog matematik som højniveaufag, så jeg har ikke problemer med de specifikke adgangsbetingelserne. Men derfor vil jeg jo nok stadig være temmelig langt bag ud i forhold til de kloge handels... -
Elektriske og magnetiske felter
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal bestemme farten som elektronerne opnår fra hvile til de gennemløber et spændingsfald på 220V Opgaven lyder som flg.: To parallelle metalpalder anbringes i vakuum, så afstanden mellem dem er 1,70cm og spændingsfaldet mellem dem er 34V. a) Vis, at stø...
