Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12721 til 12740 af 20688
-
Radiograf
ForumindlægHejsa. Når man søger ind på radiograf i optagelse.dk så står der at der ikke er nogen specifikke adgangskrav når man søger adgangsveje via Gymnasial uddannelse. Betyder det så at det ikke kræver nogen form for gennemsnit? -
Raketmotor
ForumindlægHej ift. raketter er det korrekt forstået, at motorkaften er reaktionskraften på udstødningen af gas? -
Er strækning og hastighed ligefrem proportionale?
ForumindlægHej Jeg ville spørge om strækning og hastighed er ligefrem proportionale ved et fast tidspunkt? For jeg har lavet en videoanalyse, hvor jeg har fået en for stor værdi af Månens tyngdeacceleration, kan det skyldes, at jeg har sat punkter for langt nede, så han har "bevæget" sig længere... -
Vil rigtig gerne være læge, bedst at vælge HTX eller STX
ForumindlægHeyy.. Jeg går i 9.kl. og glæder mig rigtig meget til at komme ind på gymnasiet. Problemet er bare, at jeg er i tvivl om, om jeg skal vælge STX eller HTX. I know, at der er folk i kommentaren der vil anbefale, at jeg burde snakke med min udannelsesvejlder om det, hvilket jeg også har tænkt mig at... -
Forskel på bindinger??
ForumindlægHej Alle hjælpsomme folk! Jeg skal snart til kemi eksamen og er nu blevet helt i tvivl. Hvad er forskellen på elektronparbinding (kovalent binding) og så en molekyleforbindelse? På forhånd tak for hjælpen! Vh Christina -
Hvor stort er Universet?
ForumindlægHvor stort er Universet? Der er mange teorier om hvor stort det er, hvad der er ved grænsen af universet og om der overhovedet er nogen grænse. Jeg vil her ridse en tænkelig teori op:Paralleluniverset. Forskere er begyndt at tale om, at vores univers bare er ét blandt uendeligt mange universer, d... -
Gsk anyone ?
ForumindlægHej allesammenVille lige høre om der er nogen af jer, som har kendskab til Gsk's sommerkurser i kemi, og om de eventuelt kunne fortælle lidt om det?olivia -
Akut spørgsmål vedr uddannelse
ForumindlægHej, jeg er en desperat 16-årig som kom ind på metropolitanskolen, og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre:a)Enten et 2-årigt studenterkursusb) simpelthen springe gymnasiet over og begynde på DTU's 1-årige adgangskursus til ingeniøruddannelsen (er yderst dygtig i skolen)c) eller bare fortsætt... -
søger en formel
Forumindlægjeg leder efter en formel på vandets blaningstemperatur altså hvor man kan regne blandingstemperaturen ud nå man blande to mængder vand med hinanden.nogen der kan hjælpe -
Elementarpartikler
ForumindlægHej. Er protoner og neutroner elementarpatrikler? Eller er det kun elektroner? -
Henfaldsskema for Rn-222
ForumindlægJa jeg har altså problemer med at finde henfaldsskemaet for Rn-222Henfaldskonstanten er k=2,1*10(-6)s(-1)Jeg skal så finde halveringstiden, men hvordan bruger man lommeregneren med disse tal? -
Proton-proton processen
ForumindlægEr lige ved at lære proton-proton processen... Kig på denne side: http://www2001119.thinkquest.dk/servlets/sen_pp-processen.xmlFørst:Neutroner og elektroner - hvilken sidder for oven og hvilken for neden?I tredje process - hvorfor er det lige at resultatet bliver til 4,2 He og 2 * 1,1 H? -
Én god vittighed
ForumindlægHej! Måske der var nogen der kunne hjælpe mig med en opgave fra "Ivar Heckscher: 1000 Aritmetiske Opgaver, 1912"? Det er #174 og den lyder som følgende."I en trekant er den største vinkel 40 grader større, end den næststørste og denne igen 40 grader større end den mindste. Find vin... -
Relative afvigelse.
ForumindlægHvor går den acceptable grænse procentmæssigt? -
"Bindings"energi?
ForumindlægHvorfor taler man om en kernes bindingsenergi når bindingsenergien er den energi der skal til for at splitte kernen? Skal det forstås sådan at bindingsenergien samtidig er den energi der holder kernen sammen, heraf dets navn? Eller er det kraefter der holder kernen sammen? -
Hvordan er mundtlig eksamen?
ForumindlægHej, jeg skal snart til eksamen og er lidt nervøs. Nogle der ved hvordan det kommer til at være? Altså er det mening man skal lave det hele på skolen og derefter fremlægge eller får man også tid derhjemme? -
Er studieretningsprojektet for svært?
ForumindlægUndervisningsminister Bertel Haarder udtaler i dag til MetroXpress, at ambitionerne for det nye studieretningsprojekt nok har været for høje. "Jeg var selv kritisk (over for studieretningsprojektet), fordi den er meget akademisk, og mange elever ikke kan leve op til de krav. Intentionerne ... -
Polspænding?
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad forskellen mellem polspændingen og spændingen er, er blevet forvirret?????? På forhånd Tak! -
Før reformen
ForumindlægFør reformen, fik man så to karakterer (mdt og skr) i et fag på B? -
Studieretningsopgave
ForumindlægEr der nogle som har skrevet en studieretningsopgave ? For kunne godt tænke mig og se én, med hvordan de har stillet den op og sådan.
