Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 12741 til 12760 af 127115
-
Reduktion
ForumindlægHej. Jeg kæmper lidt med denne reduktion: Jeg er ihvertfald kommet så langt, at jeg har fået reduceret udtrykket i tælleren til kvadratsætning nr. 2 Så er spørgsmålet; Hvad gør man så? Bliver 3-tallet der ganges ud med 3-tallet i nævneren??? -
Digt analyse please hjælp!!!
ForumindlægHej hvis du kan hjælpe, må du meget gerne, er ved at tude over det her. (BTW ER OVERSKRIFTEN "SELEKTION") For det første synes jeg ikke rigtig der er nogle rim ikke andet end i 1 strofe som er bogstavrim? For det andet er jeg i tvivl om kompositionen, skal det være cirkel, fordi det v... -
HJÆLP TIL OPTAGELSE
ForumindlægHej. HJÆLP :) Jeg har haft den naturvidenskabelige studieretning på gymnasiet, men efter 1 1/2 år - 2 år, ville jeg så gerne have haft den samfundsfaglige, for jeg valgte allerede efter 1/2 år at tage engelsk på A i stedet for resten af min klasse, som valgte fysik på A, og så valgte jeg samfunds... -
Hjælp til konklusion
ForumindlægOPGAVEFORMULERING: Du skal skrive en litterær artikel om Ved Højer Sluse af Peter Adolphsen og vandrehistorien. Du skal skrive om forskellige måder at fortælle på. Du skal karakterisere fortælleformen i begge tekster og diskutere genrer. Du vil blive bedømt på din evne til at lave en dybdegående ... -
√x + √y = √x+y bevis det ikke passer
Forumindlægjeg har fået en opgave for som lektier jeg har siddet med en time og kan ikke finde en løsning eller overhovedet komme tæt på noget der kan virke. jeg går i 9 klasse og vi er lige gået i gang med "bevis" matematik. her er opgaven: √x + √y = √x+y jeg skal bevise a... -
Hjælp til projektopgave - produkt
ForumindlægHej Vi er tre drenge, som er i gang med at lave projektopgave. Produktet er problemet, der hindrer os i at komme videre. Vores emne er 'den teknologiske kommunikation gennem nyheder' så det ville være rart, hvis der var nogen der kunne komme op med nogle gode ideer til vores produkt... -
Alexander den store-historie opgave?
Forumindlæghej..er i gang med min historieopgave og skriver om alexander den stores verdensrige..mine underpunkter hedder:1.hvordan udviklede hans rige, gennem tiden?2.hvad var grunden til at han fik så stor et rige?3.hvad var hans hensigt med de erobringer?..................................................... -
holdningsændringer blandt danske vælgere
ForumindlægJeg skal til i morgen skrive en rapport om holdningsændringer og vælgervandringer, hovedsaglæigt omkring valget 2001. Jeg skriver ud fra en masse tabeller, men et par stikord til hvilke markante holdningsændringer der er foregået gennem årene ville være dejligt. Jeg håber at der er nogen der kan... -
Differentialligninger
ForumindlægFor nogen er det nok et meget simpelt spørgsmal jeg stiller men vi er lige begyndt på emnet differentialligninger og jeg har en opgave som jeg ikke kan komme i gang med.. jeg skal bestemme den løsning til differentialligningen som går gennem (a,b)a)dy/dx=x , (a,b)=(1,2) nogen som kan hjælpe mig p... -
Graf
ForumindlægHar brug for hjælp!! Skal aflevere min opgave om kort tid. Her er spørgsmålet (Har prøvet så mange gange!!...) : På figuren ses en skitse af grafen for en linæer funktion f (x) = ax + b. Grafen går gennem punkterne p(0,-1) og q (2,2). Bestem tallene a og b. -
Ellære..haster hjælp
ForumindlægDet betyder altså, at den strøm, der går gennem komponenterne er ens. De to komponenter ”deles” om spændingsforskellen, dvs. de to spændingsforskelle sammenlagt giver den totale spændingsforskel.Derimod vil spændingen blive ganget med en faktor 2, da der i dette forsøg er dobbelt så... -
Tangent til graf, som er løsning til diff. ligning.
ForumindlægEn funktion f er løsning til differentialligningen dy/dx = y/(x+y), og grafen for f går gennem punktet P (-2,4). Jeg skal så bestemme en ligning for tangenten til grafen for i punktet P. Jeg er desværre helt blank, så kan ikke engang komme med et bud, men ville blive glad for en gang hjælp :) -
Bestemmelse af en ligning for en linje
ForumindlægJeg har være til en skriftlig årsprøve uden hjælpemidler, og denne opgave fandt jeg aldrig ud af. Vil meget gerne have nogle hint til, hvordan man skal tænke, så jeg ved det til en anden gang! En ret linje l går gennem punkterne A(-2,3) og B(4,6) Bestem en ligning for denne linje ... -
Vektorer i planen
ForumindlægHej Jeg er i gang med nogle opgaver om vektorer i planen, kan bare ikke løse den her. Den burde være lige til, men opgaven lyder: Bestem en ligning for linjen gennem A og B ( på formen ax+by+c=0) Jeg kender de 2 punkter A(2,6) og B(7,1) Men hvordan gøre jeg så lige herfra ? H... -
vektorer i planen
ForumindlægHej Hej alle i klove hoveder jeg er i gang med noget matematik der omhandler vektorer i planen. Der er bare en opgave der volder mig problemer. Opgaven lyder: Bestem en ligning på formlen ax+by+c=0 for den rette linje l, der går gennem punktet P og har vektoren a som normalvektor ... -
Historieopgaven 2.g
ForumindlægHej alle! - Jeg ville bare blive super-glad, hvis der var nogle, der lige ville hjælpe lidt med dette: Jeg skal i gang med historieopgaven, og skal skrive om børnearbejde i DK gennem industrialiseringen. - Jeg skal til problemformuleringen, og der skal jo være en redegørende, analyserende og vu... -
Opskrivning af diffenratialligning
ForumindlægSå er den gal igen 3 gang i dag differentialigninger sidder ikke helt i hus. Jeg skal opskrive en differentialligning: En cylinderformet beholder har et hul i bunden. Når der er vand i beholderen vil det løbe ud gennem hullet. Den hastighed hvormed vandhøjden i beholderne ændrer sig, er til ethve... -
PRIVATUNDERVISNING i MEDICIN
ForumindlægHej, jeg har et modul omkring respirationssystemet og urinvejssystemet fra 1. semster. Jeg har dumpet modulet én gang, men for at komme videre med 3. semester er det en forudsætning at jeg består modulet. Jeg søger derfor en privatunderviser der kan hjælpe mig hver 2. uge - gennem skype er også o... -
MEDICIN :)
ForumindlægHej, jeg har et modul omkring respirationssystemet og urinvejssystemet fra 1. semster. Jeg har dumpet modulet én gang, men for at komme videre til 3. semester er det en forudsætning at jeg består modulet. Jeg søger derfor en privatunderviser der kan hjælpe mig hver 2. uge - gennem skype er også o... -
forskrift til andengradspolynomium
ForumindlægJeg skal løse denne opgave; Grafen for et andengradspolynomium har toppunkt i punktet (3, 2). Desuden oplyses det, at grafen går gennem punktet (1, 4). Bestem forskriften på formen f(x)=a*(x-h)^(2)+k Er der nogen, der kan hjælpe mig i gang? (Jeg må gerne bruge hjælpemidler)
