Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 12741 til 12760 af 44201
-
IB eller STX
ForumindlægHej, jeg er en 9. klasser, der er i tvivl. Jeg vil rigtig gerne til England og studere der efter en ungdomsuddannelse. IB er anerkendt, og jeg vil kunne tale bedre engelsk = større chance for at komme ind og klare sig bedre. Men jeg har hørt at IB er meget gammeldags, f.eks. at de bruger... -
Eng A - nogle råd til at blive bedre ?
ForumindlægHej Alle. Jeg har engelsk på A niveau og skal op i 3.g her i næste uge. Er der nogen, der har nogle råd til hvordan man bliver god til det skriftlige + det mundtlige ? Mia -
AT 2011 - Overvågning i USA efter 9/11
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive i engelsk og samfundsfag. Har tænkt på at problemformuleringen skulle lyde noget i stil med: "Hvordan kunne politikkerne i USA "få lov" til at indføre så stærke love, imod ens frihed?" Jeg har valgt at emnet skal være overvågning i USA efter 9/11. ... -
En Sød SMS?
ForumindlægHejsa...Jeg sidder o tænker på om der mon er nogen derude et sted som kender nogle søde sms'er alla dem der vælter rundt.Et eks. hvis i nu ik er med på hvad jeg snakker om:Nu åbner jeg mit vindue ud til den stille vej. Stirrer ud i natten mens tankerne er hos dig. Ser du den samme måne så sto... -
Tangent
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål ang. tangent til en graf. Jeg forstår ikke rigtig hvad man skal bruge det til. Lad os som eksempel sige at en bil kører afsted. En graf viser den strækning s en bil har tilbagelagt, som funktion af tiden t. (se event. http://jesper.matthiasen.person.emu.dk/matematik... -
ligninger
ForumindlægØvelse 032 B og C kan jeg ikke forstå hvordan jeg skal løse. Jeg har forstået hvordan man gør da det står forklaret i eksempel 015 og har desuden også lavet 032 A på samme måde. Men når jeg kommer til B og C forstår jeg ikke hvordan jeg kan stå og lave det forkert når jeg mener at jeg gør det på ... -
Funktioner
ForumindlægHar brug for hjælp til den her opgave. Det haster lidt da den er for til imorgen (18/12/23) så plz hjælp mig her Du kan bruge funtioner til at beskrive sammenhænge i forskellige situationer. Funktionen f(x)=5x kan fx beskrive sammenhængden mellem det antal timer, x, en pige gårm og det anta... -
I need your help
ForumindlægEr der ikke nogle her der er god til engelsk og som gide skrive med mig på engelsk fordi jeg vil nemlig gerne udvikler min engelsk sprog der jeg skal læse videre i udlandet til sommer og har glemt alt fordi har ikke brugt den siden gymnasium. Det kunne være meget fedt hvis jeg finde nogle hvor vi... -
Logos, ethos and pathos (hvordan forklarer man det?)
ForumindlægHej alle - har lige et spørgsmål jeg meget gerne vil have svar på! Jeg har en tekst på engelsk, som jeg skal analysere, og finde ud af om der er tegn på egos, lothos eller pathos (eller alle tre) i den. Jeg synes der er klart brug af pathos, altså følesler i teksten, og det skal jeg så forklare o... -
HHX
ForumindlægHej jeg ville bare lige høre, om nogle af jer går eller har gået på HHX, og kunne fortælle mig om det er svært. For jeg har hørt at det er nemmere end gymnasiet, men det er jo selvfølgelig dem der har/går på gymnasiet som har fortalt mig dette. Og så ville jeg hører fra en eller flere der har/gåe... -
Refleksivitet !
ForumindlægEr der nogen der kan forklare (med egne ord, ikke flere opslag fra nettet) hvad refleksivitet betyder ? Har en anelse men kan ikke sådan slå det fast, så det er svært at gå videre med min opgave ? -
Forståelse af Abstrakt algebra - HASTER LIDT
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en afslutende opgave i matematik om Emmy Noether og abstrakt algebra. Jeg er lidt forvirret over hvad det går ud på og kunne godt bruge lidt hjælp til at finde ud af hvordan det bruges og fungerer og om man kan bruge det til noget, hvis man ikke er matematiker el... -
Konservative kræfter
ForumindlægHej Jeg har prøvet at finde en definition på konservative kræfter. Det her fandt jeg herinde: "En konservativ kraft, er defineret ved, at det arbejde kræften udfører kun afhænger af afstanden mellem de to punkter og ikke af vejlængden imellem dem. Eks. Gravitation" Jeg har n... -
Isolering af x i en andengradsligning som ikke er i ligevægt
ForumindlægHvordan isolere man x i en andengradsligning som ikke er i ligevægt. I kemi fx ved jeg at man operere meget med ligevægte herunder ligevægtskonstanten og reaktionsbrøken som udgør forholdet mellem produkt og reaktant ved henholdsvis ligevægt og ikke ligevægt. Skal reaktionsbrøken indgå i andengra... -
TYSK - hjælp
Forumindlæger der nogle søde mennesker, der kan hjælpe med at oversætte denne sætning til tysk med korrekt ordstilling? Nå, hvad er det du skal fortælle mig? spørger hun -
Hjælp til at rette en lille oversættelse.
ForumindlægHej! Jeg har fået til opgave at oversætte en dansk tekst til spansk, jeg har oversat det hele men er i tvivl om den er rigtig. Da jeg tit laver små dumme fejl. Jeg håber at der er en, som vil hjælpe mig med at læse min oversættelse igennem og se om det hele nu stemmer... På forhånd tusind tak for... -
Tysk eksamen
ForumindlægJeg har trukket tysk b og skal til mundtlig eksamen. Har i nogen gode råd derude og hvordan kommer eksamen til at foregå? Er det svært og få en god karakter? Har de høje forventninger osv? Takker på forhånd -
Terrorism - Projekt på 20 min.
ForumindlægHej folkens, Jeg har et projekt til om 2 uger, hvor min ven og jeg skal fremlægge i engelsk om: Terrorisme Vores main questions er: 1. Hvad terrisme egenligt er, - What is terrorism? 2. Hvad der bliver gjort ved det, - What is being done about terrorism? 3. Fremtidens terrorisme (vore... -
Lydfil: Mundtlig øvelse
ForumindlægHej alle sammen er der nogen herover der kan give mig hurtigt feedback over hvor godt jeg udtaler mig på engelsk mundtligt. Jeg har nemlige lavet en lydfil hvor jeg læser en artikel op fra følgende nyhedshjemmeside.Det handler om Pakistanske ex-militære leder hvis advokater nægtet at repræsente... -
"At være på" - EN/EØ
ForumindlægHejsa Jeg har valgt at arbejde med emnet "Facebook" i Engelsk og erhvervsøkonomi til AT-emnet "At være på". I EØ vil jeg se på hvordan Facebook er som virksomhed, og hvordan andre virksomheder kan bruge Facebook i egen markedsføring. Nogen gode forslag til hvordan jeg kan komb...
