Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12781 til 12800 af 95433
-
Eksponentielle funktioner
ForumindlægJeg er i tvivl om jeg har regnet dette rigtigt? Udviklingen i internethandel i Danmark kunne i årene efter 2002 med god tilnærmelse beskrives ved modellen y= 2,6 • 1,10x Hvor x er antal år efter 2002, og y er internethandelens årlige størrelse, målt i mia. kr. A) Hvad fortæller tallene... -
Lineær funktion
ForumindlægFor en bestemt kobbertråd kan sammenhængen mellem den elektriske modstand og temperaturen udtrykkes ved formlen f(x)= 0,218x + 56 hvor x er temperaturen (målt i °C), og f(x) er modstanden (målt i ohm). a) Hvad fortæller tallene 0,218 og 56 om sammenhængen mellem modstanden og temperaturen? b... -
"solve" texas lommeregner
ForumindlægHeey Hvordan bruger man solve funktionen på en texas lommeregner (jeg har en TI-89 Titanium). Hvis man fx vil beregne i' i nedenstående, hvordan skal man indtaste det på lommeregner (solve det) 1*sin(50) = 1,74*sin(i') hvordan får man lighedstegnet frem på lommeregneren, kan ikke finde ud... -
hjælpemidler til eksamen?
ForumindlægNogen der ved, hvilke hjælpemidler med må have med til den skriftlige eksame EØ på B niveau? -
Problemformulering AT 2012. Hjælp!
ForumindlægJeg sidder lige i øjeblikket og river mig selv i håret over min problemformulering til AT 10 eksamen. Emnet er: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg har lavet et par underspørgsmål, men har svært ved at komme frem til hvad mit hovedspørgsmål skal være for at belyse min sag ordentlig... -
Fra 00 til 12?
ForumindlægHej SP jeg er igang med FSA. Her i mandags var jeg oppe til min dansk eksamen, hvor jeg var utrolig nervøs og trak en tekst som jeg ikke fik noget ud af overhovedet(jeg fik 00). Så her idag var jeg oppe til fysik, hvor jeg fik 12. Syntes bare det viser noget... Eksamenen har utroligt meget med n... -
MATEMATIK AFLEVERING HAR BRUG FOR HJÆLP!
ForumindlægJeg har et spørgsmål angående min mundtlig eksamen i matematik på A-niveau og jeg er stødt ind på følgende spørgsmål, som jeg simpelthen ikke forstår?? Du skal redegøre for konstanternes betydning for polynomierne via differentialregning l(x)=ax+b og p(x)=ax2+bx+c Kan en hjælpe mig? -
en sætning.
ForumindlægEn der kan oversætte denne sætning til engelsk?1.) Sådan plejer du da aldrig at være.Jeg har prøvet at skrive: that seem not to be like you. (men synes ikke den passer) -
brydningsindeks
ForumindlægHvad er det udtryk for når brydningsindekset er mindre en 1, 1, eller større end 1?Håber der sidder nogle kloge hovder der kan komme med et hurtigt svar da jeg skal aflevere fysik rapport imorgen.. Dog først kl. 10..På forhånd takChristian -
computerhukomelse
ForumindlægHej. Jeg skal snart til eksamen i fysik, og jeg har svært ved 2-3 opgaver som jeg har lagt ind i linket, da jeg er ved øve mig til eksamen, så jeg håber at der er nogen der kan hjælpe link: http://peecee.dk/?id=48136 På forhånd tak -
Bølgelængde af foton
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til en fysik opg., der lyder således; Beregn bølgelængde af fotoner med energirn 8.6 eV Jeg har selv prøvet, men er i tvivl om det er rigtigt.Jeg har vedhæftet et billede, af hvordan jeg har beregnet opgaven. På forhånd tak! -
Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914
ForumindlægSå er emnet for eksamen i almen studieforeberedelse 2010 frigivet (AT eksamen 2010). Emnet er: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Opgaven er vedhæftet dette indlæg og alle er velkomne til at bidrage med input. Held og lykke til alle fra redaktionen på Studieportale... -
Hjælp ønskes :S
ForumindlægHej, I et koordinatsystem i planen er der givet tre punkter , A(1,2) B(5,7) og C(6,3) Punktet D er bestemt ved, at a) Gør rede for, at firkant ABDC er et parallelogram. Tegn dette i et koordinatsystem. b) Beregn koordinaterne til diagonalernes skæringspunkt i parallelogrammet. Håber I kan hj... -
beregning el formler- eksam
Forumindlæghej skal man endilig til eksamen, lave beringning eller er det nok med at lave formler. det er som sagt matematik b niveau. -
Hjælp!!! hvordan kan søens fauna/dyreliv benyttes til vurdering af søens vandkvalitet:
ForumindlægHej! :) Da jeg snart skal op til biologi eksamen (c-niveau) er jeg ved at tage noter til alle de udgivede spørgsmål. Der er bare to jeg finder det vanskelig at besvare: 1) "Forklar hvordan undersøgelser af søens fauna kan benyttes til vurdering af søens vandkvalitet" 2)"Diskuter ... -
Emissions- og absorptionsspektrene
ForumindlægHjæælp........... Absorptionslinjerne fremkommer, når lithiumatomer exciteres fra grundtilstanden til 3 exciterede niveauer. Grundtilstandens energi er –5,37 eV. 1. Tegn et energiniveaudiagram med grundtilstanden og de 3 exciterede niveauer. 2. Forklar, hvordan den orange linje i emi... -
Trigonometri & vektorer
ForumindlægJeg sidder fast i opg. 3.100 s. 101 i Eksamensopgaver, Matematisk Linie 3 årigt forløb til A-niveau:Der er givet et koordinatsystem i rummet. Punkterne A(1,0,2) ; B(2,1,0) ; C(4,0,0) ; D(3,-1,2) er vinkelspidser i et parallelogram. Skæringspunktet mellem paralellogrammets diagonaler betegnes P.Pr... -
Bevis for regneregler for skalarproduktet, den distributive lov.
ForumindlægHej.Jeg håber der er nogen der kan hjælpe, jeg sidder og læser til matematik eksamen, 1-årigt forløb til matematisk A-niveau, men jeg kan ikke lige finde ud af hvordan man beviser den distributive lov i regneregler for skalarproduktet?Den siger, at (i vektorer): a*(b+c)=a*b+a*cJeg ved godt hvad s... -
Matematik B netundervisning
ForumindlægHej. Jeg går på den 2 årig HF på VUC. Jeg tænker over, om jeg skal tage mat b efter ferien som netundervisning. Jeg er stadig på mat C, men jeg vil gerne gøre alle niveauer færdig i stedet for at tage A i sommerferien. Er det meget svært på B når man tager netundervisning? Min lærer sagde til... -
HEEEELP!!!
ForumindlægHvad i alverden betyder det her???? Det giver ingen mening! No doubt the process will be repeated over the next few days and the smart money is of similar, if not greater, support for Dr Casey's return to his people.Please hjælp!
