Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 12861 til 12880 af 127115
-
Fuld pensum
ForumindlægHej , jeg går i 3. g.. ved i om man kan kommer op i fuld pensum 2 dage før sidste skoledag og når de skritlige eksamner er blevet offentliggjort ?? -
Forberedelse his His eksamen?
ForumindlægHejJeg vil høre hvordan det er bedst at forberede sig til historie eksamen mundligt på gymnasiet. Vi har fået en masse baggrundsstof og en masse kilder. Hvordan skal man gribe det an? Jeg vil læse alt baggrundsstoffet. Er det en god ide at tage hver enkel kilde og analysere og skriver ned, så man... -
Fysik
ForumindlægEr der nogle der kan give mig nogen informationer om Nicolaus Kopernikus? -
Flygtninge
ForumindlægHej med jer!Hvorfor vælger så mange flygtninge fra mellemøsten, Asien, sydamerika og Afrika at flygte hele vejen til Danmark (nordeuropa)? Der er jo tale om en meget meget lang rejse. Af hvilken grund eller grunde søges der ikke asyl i de nabolande der støder op til de lande der flygtes fra? Dett... -
PC-arkitektur
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål der lyder:Beskriv hvad der menes med PC-arkitektur og giv eksempler på ydre og indre enheder.Nogen der kan hjælpe??Og Beskriv hvad der menes med begrebet programmering, herunder kildekde og programkode.Er ret lost, så håber nogle vil hjælpe. -
tagenter til grafen for f
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x) = x4+2x3 Jeg har bestemt monotoniforholdene, og manger nu at angive en ligning for hver af de vandrette tangenter til grafen for f. Hvordan gør jeg dette? -
krise SSO romerriget
ForumindlægJeg er igang med SSO eller burde være det. Jeg har læst og læst min. 200 sider... har masser af noter, men sys det hele er meget forvirrende... Jeg skal lave redegørelse om romerriget fra 100 f.kr. til 100 e.kr. hvilke emner ville i tage fat i og den ville i disponere den?? håber der er nogen der... -
røringspunkt, kugle og tangentplan
Forumindlæghej folks Jeg har et spøtgsmål: Hvordan finder jeg et røringspunkt for en kugle med dens tangentplan. Jeg har kuglens ligning og planens ligning. -
Det elektromagnetiske spektrum og absorbering
ForumindlægVi forestiller os at en person kigger på en rød lyskilde. Vi placerer nu en kold gas imellem personens øjne og den røde lyskilde. Denne gas er i stand til at absorbere den røde lyskildes fotoner. Min spørgsmål er, vil denne gas ikke - nærmest øjeblikkeligt - emitterer den samme farve, som de... -
Magnetisme
Forumindlæghej :) jeg er ektrem dårlig til at få indprintet mig de forskellige regler omkring magnetisme og står og skal aflevere en opgave... er der noget som kan hjælpe mig med Forskelle og ligheder mellem permanent magnetisme og elektromagnetisme? og Faradays induktionsforsøg? på forhånd tak ;) -
Grundloven
ForumindlægHej mennesker Her er nogle spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig at få nogle specifikke svar på: Hvorfor blev grundloven oprette? Hvad har Grundloven gjort for befolkningen i Danmark? Tak på forhånd! -
Lineær funktion ?????
ForumindlægHjæææælp -
smeltning af is i sammensatte materialer
ForumindlægJeg har en auluminiums plade 130x240 7Kg på den ene side har jeg 2,5cm is på den anden side tilføres der 50W elektrisk varme. der er en omgivelsestemperatur på -33 grader C Hvor Lang tid tager det at smelte isen ? -
Hjælp til eksamen lidelse i verden religionerne.
ForumindlægHej alle. Vi er to piger som lige har trukket religion som vore eksamensfag. Vi har værert så heldige at trække lidelse i verdenreligionerne og mangler lidt inspiration på hvordan vi skal komme igang. vi har lavet en problemstilling som lyder " Hvordan ser kristendommen på lidelse og hvorda... -
Funktion
Forumindlægf(x)=-x^2+4x+2 a) Bestem toppunkt for grafen f og tegn denne graf. f(x)=-x^2+4x+2 a:-1 b: 4 c:2 (4)^2-4.(-1).2 16-(-8) d=24 Find toppunkt -4/2-1 og -24/4.-1 Mit problem er så, hvad er 2 gange minus 1, vil gerne gøre udtrukket mere simpelt før jeg taster den ind. Hjælp? b) Bestem en ligning til ... -
tunneldalene
Forumindlæghej jeg skal give en forklaring på hvordan tunneldalene bliver dannet? jeg har kiget på internet og har læst bogen men kan ikke rigtige forstår det. kan nogen give mig en simpel forklaring på det? tak:D -
intermolekylære bindinger i propan
ForumindlægJeg har fået spørgsmålet om hvorfor propan-1-ol og propan har en så stor forskel i kogepunkter. Propan-1-ol har kogepunktet 97C Propan har kogepunktet -42 Jeg er kommet frem til at propan-1-ol har et så højt kogepunkt fordi der dannes hydrogenbindinger, hvilket er den stærkeste intermolekylære ... -
hjælp til et aarestrup digt...
ForumindlægHej jeg skal til at analysere et digt af emil aarestrup ved navn "en middag". Forstår godt de første tre strofer, men kan ikke se hvordan den sidste strofe passer ind med resten. Håber at der er nogen som er så søde at give med et lille tip. Her kommer digtet: En Middag See, vort ... -
Små kriminelle bander i Danmark
ForumindlægHej.... jeg håber at der er nogle der lige gider at hjælpe os. Vi er 3 piger som er igang med en projekt opgave om bander, er der nogle der ved lidt om dem ?? Spørgsmål: Hvordan bliver de dannet? Hvordan er en typisk bande? hvem er med i disse bander? Hvor holder de til osv. Håber i vil hjælpe os... -
Hjælp!!!
ForumindlægHvordan ved man hvad Schweinebraten, hvis den ser sådan her ud i ordbogen? Vil gerne have en nem forklaring på hvad nominativ, akkusativ, genitiv og datid. Altså hvad for en af dem er das, die eller der. Eller einer, eine, einen og einem, o.s.v. Please hjælp...
