Søgning på: engelsk brev. Resultater: 12861 til 12880 af 25907
-
SU pr. kvartal?
ForumindlægHej alle! I december måned søgte jeg SU, da jeg ville fylde 18 d. 1 Januar 2014. Jeg har nu modtaget brev fra SU om at jeg først vil få udbetalt min SU pr. 1. April. Hvordan hænger det sammen? Dette betyder at jeg ingen penge vil få udbetalt mellem januar og april, men vil mine forældre modtage... -
Tak for din ansøgning- men har IKKE søgt kvote 2
ForumindlægHej. Jeg har søgt ind på uni via kvote 1. Troede jeg. Nu har jeg lige modtaget mail fra SDU hvor der står "tak for din ansøgning i kvote 2". Men jeg har ikke behov for at søge ind via kvote 2. Jeg har bare været inde at finde 5 uddannelser jeg godt kunne tænke mig og har søgt dem med... -
Aflevering om Teknologi
ForumindlægHejsa. Jeg mangler lige nu nogle emner, eller ting jeg kan skrive om i min aflevering, det skal ikke fylde for meget, da min afleverig ikke skal være for lang. Har skrevet om postkort, breve, invitationer, handle på nettet, tag teknologi fra unge, aftale i gamle dage, børn der vokser op med tek... -
Propaganda og den kolde krig
ForumindlægHej SP! Jeg sidder med en meget vigtig opgave og har brug for lidt hjælp til at formulere mig med dette spørgsmål. Jeg er med på hvad propaganda er, og hvordan det bruges under den kolde krig (f.eks. igennem plakater, tegneserier, breve osv.) men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg s... -
Skat af stipendium
ForumindlægHej alle, Jeg starter på min uddannelse i næste uge, og jeg har derfor fået brev ang. min SU. Her står der, hvad jeg får de kommende måneder, og indtil oktober står der blot 0 kr under "skat af stipendium". I oktober bliver der så lige pludselig trukket 1.123 kr og i november 2.243, og... -
rettelser til oversættelse
ForumindlægHey Har oversat det med fed til det med almindelig skrift, det vil sige Dansk til Engelsk, ville gerne høre hvis i havde nogle rettelser der ville gøre det lidt mere repræsentabelt :) The snipers in the Washington-area hit directly in the heart of the American nations politic and media. Both th... -
Er det en rigtig oversættelse?
ForumindlægEn af dansk films største succeser er uden tvivl Olsen-banden. Publikum elskede den første film. Både gamle og unge syntes om den beslutsomme og begavede Egon, den drengede drømmer Benny og den konstant bekrymrede og nervøse Kjeld med den farverige kone, Yvonne. En af filmens mest typiske te... -
Rettelse af en lille eng. oversættelse
ForumindlægHeeey... Jeg vil høre om der er nogen der eventuelt hurtigt kan se min oversættelse igennem og se om den stemmer overens med den danske tekst?? Jeg kan ikke finde ud af at sætte de engelske kommaer, så håber I vil hjælpe!Den danske tekst, der skal oversættes:ShakespeareVi ved ikke meget om Shakes... -
Rettelse af stil på 255 ord
ForumindlægHej! Jeg har skrevet en lille engelsk stil, som jeg håbede I ville hjælpe med at rette: The window is half open and the sun is shining through the house. A girl named Katie is sitting in her favorite chair reading a book se bought yesterday. Suddenly the phone rings. It is her boyfriend, ... -
Tysk på A-niveau i tre år?
ForumindlægJeg blev optaget på et STX gymnasium med den ønskede studieretning: Engelsk A, samfundsfag B og tysk A.. Men på grund af, at der er så mange der har søgt ind på dette gymnasium, blev de nødt til at lave om på nogle af studieretningerne. Derfor har jeg nu i stedet: Engelsk A , samfundsfag B og r... -
Hjælp til grammatik
ForumindlægJeg er i gang med en : Analytical essay i engelsk og jeg vil lige hører om der er nogle som vil tage 1 hurtigt kig på mine 2 første sætning, og rette dem....hvis det er The life of a teenager seem to change daily. One minute a teen might be interested in a new activity, like for example part... -
Hvor svært er det at få job som gymnasielærer med tysk som hovedfag?
ForumindlægJeg har planer om at studere tysk på uni efter mit sabbatår, og jeg kunne godt tænke mig at blive gymnasielærer efterfølgende. Jeg har hørt, at afhængigt af ens fagkombination kan det være svært at få et job, men gælder det også tysk? Ift. sidefag overvejer jeg fransk, græsk (som giver undervis... -
SRP om medicinsk cannabis i USA
ForumindlægHejsa :) Jeg har i december afleveret min SRP om medicinsk cannabis, og havde egentlig en ret god fornemmelse af den. Nu er jeg begyndt at tvivle på den, og kan ikke helt finde ud af, om jeg synes den er god nok og hvor den ville ligge i forhold til karakterskalaen. Opgaven er skrevet i fagene b... -
Korrekt valg af passiv/aktiv
ForumindlægHej Angående korrekt valg af passiv eller aktiv på engelsk er jeg lidt usikker på reglerne. Lad os forsøge at oversætte den korte sætning: ‘Huset brænder!’ Det kunne være fristende at oversætte dette til ‘the house is burning!’ Er denne oversættelse ikke oversat forkert? Er vi ikke nødsaget... -
HJÆLP GRAMMATIK
ForumindlægHej, jeg har skrevet noget på engelsk, er der nogen der vil rette det for mig. TAK Dansk: 1. Vi har om hvordan det er i USA, Danmark og England. 2. I USA er der en stor forskel mellem de rige og fattige forhold til Danmark. 3. De fattige har ingen penge eller et hus. 4. I Danmark er der ikke fo... -
Et hjemmeside!!
ForumindlægHej! Har brug for en hjemmeside hhvor jeg kan skrive dansk og det bliver rettede, kender i noget til det?? For microsoft word virker ikke i min computer... hjælp!! -
Michael Jackson SRP
ForumindlægEr der nogle herinde der skriver om Michael Jackson til SRP:)? -
HHX, HTX eller STX?
ForumindlægHej jeg ved ikke hvad jeg skal vælge efter 9.klasse så jeg tænkte om i kunne hjælpe mig. Jeg vil gerne være noget med Business eller Marketing/Management Noget i den stil.. Hvilke af disse(HHX,HTX ELLER STX) kan jeg vælge hvis jeg vil studere noget med Business osv.. Kan man også tage STX? Hvilk... -
Katolikker og protestanter i Irland
ForumindlægHej,Jeg forstår ikke helt hvorfor mange protestanter og katolikker i Irland er uvenner - ved godt at det har noget at gøre med, om hvorvidt Irland i 20´ne skulle høre til Storbrittanien eller ej... men er der ikke en herinde, der vil uddybe det lidt for mig?På forhånd tak -
fejlstøvsuger
ForumindlægVil blive rigtig glad, hvis der evt. var en der kunne rette det vedhøftede med rødt skrift :)
