Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 12901 til 12920 af 15240
-
Engelskeksamen
ForumindlægSkal til engelskeksamen den 20. og jeg er rigtig nervøs. Hvor godt skal eksamen gå for at bestå? Og kan man godt dumpe, hvis ens udtale ikke er så god, hvad angår engelsk? -
Fysik/Kemi eksamen 9. klasse
ForumindlægHej Jeg skal op i fysik/kemi eksamen i næste uge... Jeg vil bare hører, om nogle af jer ved hvilke underemner der kunne være på disse overemner? Og hvad er godt at øve sig på, hvilke forsøg man evt. kunne lave... Og hvis har nogle gode notater/dispositioner jeg må låne, vil det bare være ... -
Radioaktivitet
ForumindlægHej SP Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad et isotopkort er, og hvordan det navigeres? Tak på forhånd! -
Didaktik spørgsmål?
ForumindlægHjælp Beskriv og diskuter hvorfor og hvordan du som lærer kan inddrage og anvende forskning og empiriske undersøgelser i din undervisningstilrettelæggelse? -
Beregn funktionsudtryk for parabel
ForumindlægHej Jeg sidder her med en opgave om en mand der vil opdele sin have i 2 lige store dele. Jeg får at vide, at bredden er 3 (ud af x-aksen) og længden er 4 (op ad y-aksen), og at parablens toppunkt skal ligge i origo (=nulpunktet). Opgaven er så at beregne funktionsudtrykket for parablen. H... -
Runder man gymnasie gennemsnittet op?
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål. Hvis nu ens snit er på 10,58, runder det universitet man søger ind på, sit snit op til 10,6, eller er den bare 10,5? På forhånd tak ;) -
Det HASTER!
ForumindlægHej Jeg er igang med at forberede mig til min engelsk eksamen, som jeg snart skal til. Jeg skal fremlægge om: The British School system. Jeg er i tvivel om noget. Er Private schools og public schools det samme? Håbet at i kan hjælpe. -
dominant henholdsvis recessiv egenskab
ForumindlægHej. Jeg har følgende spørgsmål til min biologi eksamen (c-niveau): - Forklar hvad der forstås ved at en egenskab er dominant henholdsvis recessiv. Der står kun meget kort om det i min bog, og vil gerne sikre mig, at jeg forstår det rigtigt. Hvordan ville i besvare spørgsmålet? -
Hvad beskriver gnidningskoefficienten µ?
ForumindlægJeg ved godt at det beskriver friktionen mellem to objekter, men helt præcist hvad kan man udlede af en gnidningskoefficient på µ=1 eller måske µ=2 for fx gummi og asfalt. Det har vist noget at gøre med kraften der skal til for at overvinde en anden kraft, eller hvad? Hvis µ=2 ... -
Er det virkelig så let at få 12 på universitetet + råd til at få 12?
ForumindlægHej! Jeg synes jeg har læst en del artikler om at universiteteterne er for generøse med de 12-taller. Når jeg taler med venner og bekendte, så fortæller de at man skal være glad for at man består fag på uni, da der er mange der dumper og så skal man også læse 7-9 timer om dagen for at få 12. Je... -
hjælp mig!
ForumindlægJeg har et problem, og jeg er så nede over dette.. Jeg går i 2g- og har lige fået karakterer for halvåret. Mine karakterer er over al forventning gået DÅRLIGT. Og jeg ved dælme ikke hvordan jeg skal tage det. Før karaktergivningen snakkede jeg med lærererne om hvorfor de har givet mig det de ha... -
Matematik bliver reduceret til et "tast ind på lommeregneren"-fag?
ForumindlægJeg har matematik B under den nye reform. Vi har lige haft om chi^2-test, og det, der undrede mig en del, var hvor let og elefant bogen sprang over selve chi^2-testen. Vi lærte kun, hvordan Q beregnes, men ikke hovrdan selve chi^2-testen udføres. Dette skulle nemlig gøres på lommeregneren. Da v... -
Panteisme, monisme, organismetanken
ForumindlægHej derude - jeg sidder og læser op til mundtlig dansk, som I måske kan fornemme ud fra overskriften. Jeg kan forstå, at den danske universalromantik er domineret af tanken om, at alt er et. Men kan I forklare mig forskellen på de tre begreber, jeg har skrevet i overskriften? -
Hvordan skal opgaven forståes?
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til forståelse af en opgave opgave 4 - uden hjælpemidler Om to størrelser x og y oplyses, at der er en lineær sammenhæng mellem y og x-1. Følgende tabel viser nogle sammenhærende værdier af x og y: x: 1 3 y: -1 -3 Bestem en ligning, der beskriver sammenhænge... -
Tekstanalyse
ForumindlægHej. Vi har skriftlig årsprøve i engelsk, og så ville jeg høre om der er nogen der ved, hvor jeg kan finde nogle gode analysemodeller? Har søgt men fandt kun danske-kan selvfølgelig bare oversætte, men det ville være lettest hvis det stod på engelsk direkte. Søger fx: berettermodellen, freuds ... -
Immunforsvaret/probiotiske bakterier
ForumindlægHej I høj grad er det humane immunforsvar afhængig af probiotiske bakterier? Er det så meget, at vi slet ikke vil kunne leve, hvis vi ikke havde disse i os? -
Fysiologi / Respiration; Eskretion af O2
ForumindlægHej jeg kunne godt bruge hjælp til denne opgave som skal være beregnet i morgen. Tror måske at jeg har beregnet #1) Men ser det forkert ud må man gerne lige give et nap med. Men ellers er problemet i #2); jeg har en størelse der hedder Alveolær PO2, men er det det samme som PEO? fordi jeg ha... -
Poetic Justice
ForumindlægHeej (; jeg igang med at skrive en analyse om Poetic Justice tænkte på om nogle ville oplyse ders mail så når jeg færdig så ville nogle kigge/rette på den (: -
oplysningstiden
Forumindlæghvad kan jeg kort fortælle om oplysningstiden og forfatterne i denne periode??? jeg kender kun Holberg -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHejsa .. Jeg har en lille oversættelse, jeg meget gerne vil have rettet. Det er nogle undertekster jeg skal bruge til en film. Det skal lige siges at det er den danske version, som jeg har prøvet at oversætte til engelsk. "Jeg synes han er en dejlig vild og rå person, som jeg godt kan lide....
