Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 12901 til 12920 af 160718
  • Opgave 2.24 A

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og kæmper med en opgave 2.24 i Kemiopgaver Jeg har i del a, fundet ud af molekylformlen for stof A er C_5H_11OH. ?Derefter gives et H NMR spektrum, hvor man skal bestemme strukturen. ?Jeg har aflæst og indskrevet i skemaet bilag 1, men jeg kan ikke finde på strukturen. Dereft...
  • MAtematik b -eksamen!

    Forumindlæg
    var matematik b eksamen ikke meget let i forhold til den sidste år???syntes ikke rigtig jeg overhovedet havde noget der bare mindede om problemer i den med hjælpemidler
  • Oversættelse af engelske matematik begreber

    Forumindlæg
    Hej. Vil bare lige spørge om der er en der kan oversættet disse to engelse matematik udtryk for mig, da de ikke står forklaret i min eng/dansk bog.explicitly og implicit
  • Maple (Matematik program) mellemregninger?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har et matematik program der hedder maple, og jeg tænkte på om det kunne give mig mellemregninger når jeg f.eks. beregner et integrale?
  • HJÆÆLP ! KVARTILSÆT!!! Matematik - har eksamen i morgen

    Forumindlæg
    Hej Kan nedre kvartil være lig med median? Svar hurtigst muligt, da jeg skal til eksamen i skriftlig matematik i morgen tak
  • Matematik økonomi studiet

    Forumindlæg
    hej alle. Tror i gennemsnittet for matematik økonomi studiet stiger eller falder i år? hvis den skulle falde eller stige hvor meget er det så?
  • SRP- Matematik & Kemi

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har valgt at skrive i matematik og kemi og har overvejet emnet: Enzymkinetik og differentialligninger. Er der nogle der har erfaring med dette eller kender I til bedre emner? På forhånd tak
  • y=b*a^x

    Forumindlæg
    okay så min opg lyder: I 2003 blev der konstateret 1222 tilfælde af kræft i DK. i de følgende år vokser tallet med 5,5% om året I hvilket år vil antallet være 2100?! (formel-y=b*ax = y=1222*1,055x)
  • egenværdier og egenvektorer i mat A

    Forumindlæg
    Jeg kan sagtens regne opgaverne men hvordan forklarer jeg egenværdierne? Jeg får: og jeg tror man skal bruge følgende fra mit forberedelsessæt: Og hvordan vil man evt. forklare egenvektorerne, hvis man nu skulle finde dem? Har en anden opgave med dem.
  • Mat A og beviser.

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen der har nogle gode råd til at blive god til at køre beviserne til den mundtlige eksamen? Jeg er meget nervøs for at gå i stå under udførelse af beviser, og nogle af dem er ret lange. Har i nogle tips og tricks til at klare dem godt til eksamen?
  • Opgave med differentialligninger på A-niveau

    Forumindlæg
    Hej med jer alle, Hvordan skal følgende opgave løses? "Om en bestemt løsning til differentialligningen dy/dx=(x+1)(y-1) , x ligger i R og y>1 Oplyses, at grafen forløber i området Rx]1,+uendelig[ Bestem ekstremussted og monotoniforhold for denne løsning til differentialligningen."...
  • La Niña?

    Forumindlæg
    Nu har jeg i lang tid forsøgt at finde ud af hvorfor La niña forårsager tørke på Afrikas Horn, men har ikke fundet frem til noget svar. Jeg er klar over at Når der forekommer La niña forhold betyder det at overflade vandet i Stillehavet bliver domineret af koldt vand. Men hvordan ...
  • Afstand mellem A og B! Hjælp!

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg har problemer med den vedhæftede opgave. Ved slet ikke, hvordan jeg skal gribe den an. Jeg har set to debatter om den, men de har desværre ikke rigtig været til gavn. Jeg håber nogle af jer kan hjælpe, skitsen er også vedhæftet, hvis den kunne hjælpe. Tak på forhånd! S...
  • Hurtig oversættelse på A niveau

    Forumindlæg
    Jeg har brug for 2 øjne mere, til at se om jeg har oversat nedenstående korrekt:Danmark mister valutaindtægter på op mod 1 mia. Kroner i år, fordi de tyske turister svigter det danske sommerland.Tyske turister har de seneste år tegnet sig for godt fire ud af ti overnatninger i Danmark. Ifølge Pou...
  • Hjælp i engelsk A, og diverse fag

    Forumindlæg
    Hey du! Har du brug for hjælp til dine afleveringer i engelsk, spansk eller o.lign? Eller er det måske eksamensforberedelse i de diverse fag? I hvert fald så er det mig du skal kontakte! Jeg tilbyder hjælp i fag fra 6.klasses niveau og op til gymnasie niveau, f.eks. Engelsk-A. Jeg har også arbe...
  • Bonus for fag

    Forumindlæg
    Hvis jeg har matematik, kemi, dansk, engelsk og matematik og teknikfag på A niveau, og kommer ind på et universitet indenfor to år, hvor meget kan jeg så gange mit snit med?
  • Løs ligning ved blyantsregning, Vejen til Matematik B2, Opgave 99, side 99, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)

    Forumindlæg
    Løs følgende ligninger ved blyantsregning. Mit Spørgsmål drejer sig om d) da jeg har løst a), b) og c) . (logx)2 - 3 logx + 2 = 0 Hvordan løser man ligningen På forhånd tak
  • Formlen for a i diff.regning

    Forumindlæg
    Formlen for beregning af atangent = f ' (x0) Kan nogen mon sige mig, hvad x0 er/betyder?
  • A journey - Eksamensstil

    Forumindlæg
    Jeg har også været oppe idag og tænke på om i havde lyst til at kigge mit essay igennem og give en vurdering.
  • diff af sin(a*x)

    Forumindlæg
    Kan nogen hjælpe mig med at lave beviset? det er øvelse 14 og 15 jeg mangler