Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 13061 til 13080 af 174810
-
Phthlater A maj 2007
ForumindlægEr der mon nogen, der kan hjælpe mig med at bestemme strukturformlen af phthalatet i opgave 2 b? -
Samfundsfagseksamen på A niveau - hurtig hjælp!
ForumindlægJeg er den eneste på mit hold, der ikke er i en gruppe, eftersom jeg ikke kender nogen, og jeg er meget dårligt rustet til eksamen i sig selv. Jeg har 24 timers forberedelse og har forstået at jeg skal opbygge en synopsis ud fra det materiale jeg har fået og så noget selvfundendt? Men hvordan bæ... -
Beregn massen a ethanol
ForumindlægBeregn massen af ethanol (molmasse = 46,0 g / mol) fremstilles ved start med 205,8 g ethen (molmasse = 28,0 g / mol), idet det antages, at reaktionen går til færdiggørelse. Giv dit svar på tre betydende cifre. C2H4 + H2O → CH3CH2OH Jeg har beregnet det adskellige gange, og får fejl. Hvorda... -
Biologi, klorofyl a
ForumindlægJeg sidder med en opgave om sørestaurering, og skal forklare hvorfor klorofyl a kan bruges som mål for mængden af planteplankton.Jeg ved at man kan finde mængden af planteplankton ved at måle klorofyl-indholdet i vand, men hvorfor skriver de her om klorofyl a, og ikke bare klorofyl? Det må være n... -
Fysik A tog
ForumindlægDet er opgave b jeg mangler og så jeg færdig -
Mat A - stamfunktion
ForumindlægHej Denne opgave driller lidt: Bestem den stamfunktion til funktionen f(x)=2x-10 der har linjen med ligningen y=3 som tangent. -
Stofmængdekoncentration af ammoniak i stofmængde A
ForumindlægHey jeg sidder og har problemer med en kemi opgave som jeg virkelig håber i kan hjælpe mig med. Opgaven er vedhæftet. :D -
lektiehjælp i matematik aalborg
ForumindlægMatematik lektiehjælp i matematik aalborg Help me! Jeg er meget interesseret i lidt lektiehjælp i matematik på B niveau. Jeg går i second year IB her i Aalborg. Kan du ikke skrive en mail til mig, så kan vi prøve at finde ud af noget. Differentiation 1 og 2. jeg vil gerne ca 3 timer for det. M-p... -
SRP idræt og matematik
ForumindlægHej. Jeg skal skrive i idræt og matematik, og har valgt noget i retning med, idræt i højderne. Er der nogle der har nogle forslag til hvad jeg helt præcis kan skrive om? -
Hvordan forbereder I jer til matematik i morgen?
ForumindlægHey alle, Hvordan forbereder I jer på matematik i morgen? FSA selvfølgelig. Hvad ville være en god ting lige at repetere? -
SRP EGYPTISK MATEMATIK
ForumindlægHej allesammen Nogen der kan hjælpe mig med min analyse del i srp om egyptisk matematik: Fra en krukke med øl, hvis pesu er 2, hældes væk. Den fyldes op med vand. Hvad er pesu for det fortyndede øl? (hjælp: Sæt mængden af det ufortyndede øl til 1 des (1 des er en enhed) -
Statistik
ForumindlægHvem til både opgave a og b (løses uden hjælpemidler) -
Mat A eksamenssæt
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe mig med opg. 14 b og c i eksamenssættet fra d. 23/05/2017 (den vil dsv. ikke vedhæfte den) P.F.T Stine :) -
Bestem a,b og c
ForumindlægNogle der kan hjælpe?:) -
Fs10 mundtlig matematik
ForumindlægHey guys. Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen imorgen, og jeg er skide nervøs. Når vi kommer ind i lokalet skal vi jo trække et emne og vi får derefter udleveret opgavearket, er der nogen af jer der ved om man må bruge alt det man kan finde i det hæft, eventu... -
Blive bedre til Matematik
ForumindlægHej folkens. Jeg kunne helt vildt godt tænke mig, at blive bedre til Matematik, da jeg gerne vil klare det godt til eksamen og skal bruge det på et højt niveau i gymnasiet. Her taler jeg om færdigheds delen og problemløsningen, som jeg har det meget svært ved. Mine karaktere er bestemt ik... -
Mat A - Differentialregning - help
ForumindlægHej. Har problemer med denne her opgave; Er linjen med ligningen y = 2 - 2x tangent til parablen med ligningen y = - 1/2x2 ? angiv i bekræftende fald røringspunktets koordinater. Samme spørgsmål for linjen med ligningen y = 1/2 x + 1/8 jeg har prøvet følgende: y = 2 - 2x y = -1/2 x^2 ... -
Find forskriften for A(t)
ForumindlægHej med jer, Er der en der kan hjælpe med b) i den vedhæftede opgave. Jeg må indrømme, at jeg er lidt blank ift. hvordan jeg løser den:) Hilsen Katrine. -
Lidt svære opgave fysik A
ForumindlægHej folkens. Jeg har en opgave som jeg har brugt meget tid på nu, men kan slet ikke finde ud af hvordan den kan løses. Nogle der muligvis kan hjælpe mig. Jeg har oploaded opgaven Håber nogle virkelig kan hjælpe mig -
Termodynamik - Kemi-A
ForumindlægJeg har fået flg. opgave: 10,0 mL 0,50 M HCL-opløsning og 10,0 mL 0,50 M NaOH-opløsning, begge med samme tamp., blandes kalorimeter. Der måles en temperaturstigning på ?T. Hvilken temperaturstigning vil forventes, hvis der bruges 5,0 mL 0,50 M NaOH i stedet for 10,0 mL 1/2*?T 2/3*?T ...
