Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 13081 til 13100 af 95433
-
Die Geige
ForumindlægEr der nogen som har læst teksten "Die Geige" af Renate Finckh, som har nogen gode noter? -
HHX eller Gymnasiet
ForumindlægHHX eller Gymnasiet....Hvilket er efter jeres mening bedst og hvorfor...Gang med at lave en undersøgelse, så alles begrundede mening er mere en velkommen. På forhånd tak -
Lidt spørgsmål ang. tysk skriftlig afl.
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal aflevere en tysk afl. på fredag, og føler mig lidt 'in trouble'...! Har tre dilemmaer, tre ting, jeg er kørt fast i. Jeg går kun i ottende, så det forklarer vel mit lave niveau ;-) ... einem langen/langem Hund/ med m eller n i slutningen af tillægsordet når dativ e... -
Andengradspolynomium - d ???
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og læser til mundtlig matematik eksamen og har et spørgsmål om andengradspolynomium. mit spørgsmål hedder: gør rede for betydningen af a, c og d i forhold til andengradspolynomiets graf. Jeg ved at: a = hældningskoefficienten / negativ eller positiv parabel c = skæringen på y-... -
Naturvidenskabelige bøger til anbefaling.
ForumindlægHvis i kigger efter nogle matematik/fysik/kemi-bøger, er de her de helt perfekte. De hedder Matematik 112, Fysik 112 og Kemi 112. Den dyreste koster 150. http://www.saxo.com/dk/item/lars-pedersen-matematik-112-haeftet-2.aspx?adgroupid=270163631 -
Hvor stor er chancen for mundtlig matematik?
ForumindlægHejsa. Jeg går i 2.g og har trukket skriftlig matematik. Hvor stor er chancen for at jeg osse trækker mundtlig matematik? Info: Sidste år var jeg oppe i mundtlig mediefag. I år afslutter jeg: Kemi C, Religion C og Matematik B Jeg har 5 A-fag på den lange sigt. -
neutralisation - forvirret
ForumindlægHej... har brug for lidt hjælp (fsa-niveau) Jeg sidder med et forsøgs papir hvor man hælder noget saltsyre ned i et reagensglas og derefter hælder noget natriumhydroxid ned i indtil pH værdien er omkring de 7. Men sidder også med nogle notater fra netter hvor der står ( hvilket jo også er reglen... -
Middelaldervåben - Katapulter mm.
ForumindlægJeg har været så kløgtig at vælge, i et tværfagligt forløb mellem fysik og historie, at skrive om middelalderen. Den røde tråd i opgaven er "Krig", så jeg skriver naturligvis om de krigsmaskiner de brugte i middelalderen. Katapult, Blide , Ballista/Armbrøst, slynge mm. MEN, hvad er d... -
Bevis toppunktsformlen
ForumindlægHej ppl. jeg skal til matematik B-niveau på torsdag og skal måske bevise toppunktsformlen. Er der en der kan hjælpe med at bevise den? Og gerne ud fra andengradspolynomier? -
Differentialregning
ForumindlægJeg er en nød til differentialregning så jeg tænkte på om der var en klog sjæl som vil hjælpe mig med følgende: Udled differentialkvotienten for : f(x)=ax2+bx+c og f(x)=kvadratroden af x På forhånd tak -
Skuffet :(
ForumindlægJeg er total skuffet. Vi havde en fysik prøve sidste uge.. Jeg synes jeg klarede en godt, og regnede med at få 10. Jeg får den så tilbage, så står der at jeg har fået 7 .. jeg blev så trist. Fordi jeg har virkelig knoklet, knoklet og knoklet. Jeg har skrevet rigtig rigtig mange noter.. De fleste ... -
Samfundsfag i gymnasiet.
ForumindlægHej folkens! Jeg vil gerne høre om der er nogen af jer derude der ved sådan ca. Hvilket niveau Samfundsfag det ligger på i gymnasiet. Fordi jeg vil gerne forberede mig inden jeg starter næste år. Jeg kender en del til samf selv, men jeg vil gerne lige høre hvilke emner jeg skal forberede mig på i... -
Areal og rumfang
ForumindlægJeg har fået følgende opgave "Beregn arealet af det område M, der begrænses af grafen for f(x) = √x og grafen for g(x) = 1/x samt den lodrette linie x = 9." Jeg er baggud i matematik og er derfor ikke alt for klog på emnet, men så vidt jeg har forstået skal jeg finde skæringsp... -
24-timers - Gode råd?
ForumindlægJeg skal op i fysik C på tirsdag, men da det er den med 24-timers forberedelse, skal jeg op og trække i morgen. Jeg har læst lidt i min bog, men jeg kan ikke rigtig få mig selv til at gøre mere, da jeg på forhånd ved at jeg har 24 timer med det emne jeg skal op i, men jeg ville egentlig gerne vid... -
Hvad synes I jeg skal gøre?
ForumindlægHej! Jeg er en HF-elev, på andet år. Jeg har engelsk på B-niveau, og det skal jeg afslutte både mundtligt og skriftligt til sommer. Men jeg har lidt svaert ved oversættelser og grammatik generalt. Hvad synes jeg skal gøre for at jeg kan blive bedre til engelsk? Jeg prøver at øve mig ved at over... -
Fif og råd?
ForumindlægHey allesammen (: så er jeg en af de "heldige" elever, som snart skal til terminsprøve, selvom det "bare" er en terminsprøve, så vil jeg gerne have så meget ud af det som muligt. (og helst noget godt ;D ) Så tænkte på om I havde nogle råd osv. til hvad jeg skal forinden prøve... -
newton raphson
ForumindlægJeg skal bevise newton raphson, men kan ikke finde beviset nogen steder, er der nogen der har et link, eller ved i hvilken mat bog det står i. har grundbog og b niveau, hurtig tak!! -
Mig igen ;)
ForumindlægHej! Har stadigvæk virkeligt brug for hjælp til denne opgave. Selv om at der er nogen som har prøvet at hjælpe mig ved at skrive at jeg skal bruge Idealgasligningen så forstår jeg stadigvæk ikke hvad jeg skal gøre!!!Naturgasnettet er med til at gøre Danmark uafhængig af energi fra andre lande. Me... -
Adgangsgivinde fag dumpet??
ForumindlægHej. Jeg skal op i kemi b niveau mandag og regner med at dumpe, da jeg er yderst dårlig. Jeg vil gerne ind på medicin hvor kemi b er påkrævet. Er der nogen der ved, om jeg kan komme ind selvom jeg er dumpet kemi b (som jo er adgangsgivende)? Det skal lige siges, at jeg udover det stadig har snittet. -
Hvad afgør atomers massefylde?
ForumindlægHej. Jeg skriver noter i fysik til denne video: https://www.youtube.com/watch?v=ryFHHExPpJI , men jeg er usikker på om jeg nu forstår det rigtigt. Er det korrekt at formulere det: Hvor størstedelen af et atoms masse sidder afgør om atomets massefylde er lille eller stor? Er meget usikker i f...
