Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 13221 til 13240 af 32066
-
Kan jeg føle mig(helt)sikker?
ForumindlægJeg søger ind på Antropologi-studiet på KU. Mine sidste eksamener forløb noget bedre end jeg havde forventet og mit snit ender på 10.7 og med bonus ender jeg på 11.5. Snittet var sidste år på 10.6? Jeg ville umiddelbart gå ud fra, at jeg med al sandsynlighed kommer ind. Havde egentlig tænkt mig a... -
CAS-værktøj
ForumindlægHey... Hvad er et CAS-værktøj for noget? -
A-niveau = 325 klokketimer
ForumindlægJeg har kigget lidt på Bekendtgørelsen for at finde ud af, hvor mange (klokke)timer et A-niveau skal tage.Jeg har ikke rigtigt fundet noget konkret svar, men der står: "Stk. 2. Der afsættes 75 timer til øvrige fag på C-niveau, 125 timer til løft fra C- til B-niveau og 125 timer til løft fra ... -
optagelseprøve
ForumindlægHej. Jeg er desværre ikke blevet UPV derfor skal jeg søge om optagelsesprøve på HF mit spørgesmål er så er der nogle der har prøvet sådan en før og ligesom kan fortælle om deres oplevelse og om prøven var svær Jeg er meget nervøs det betyder rigtig meget for mig at kunne gennemfører HF -
Forskel på fysik c og fysik b?
ForumindlægJeg skal til at rykke op i 3. g nu her efter sommerferien, og jeg har opgraderet fysik c til fysik b. Jeg ville bare høre, om der var nogen, der havde nogle personlige erfaringer mht. sværhedsgraden, eksamen osv.? -
Gennemsnit
ForumindlægHej Alle Når man skal søge ind på videregåendeuddannelser efter fx. gymnasiet, hvilke karaktere udregner man så gennemsnittet efter? Årskaraktere, eller eksamenskaraktere - eller er det en blanding af disse? -
HTX vs STX niveau
ForumindlægHej Alle sammen. Nu er jeg blevet færdig med 1.g på htx og kan ikke lade være med at tvivle efter at jeg har talt med mine venner fra folkeskolen som har valgt STX omkring det niveau de har. For da vi talte sammen var der mange ting jeg havde lært i mat A som de ikke har lært f.eks. Og jeg fik d... -
Studieretning STX
ForumindlægHej, jeg skal begynde på gymnasiet næste år, men jeg ved ikke helt hvilken linje, jeg gerne vil have. Jeg vil gerne have en studieretningen indenfor naturvidenskab, og har overvejet studieretningen med bioteknologi. Men jeg har hørt at bioteknologi-linjen lukker mange veje efter gymnasiet. ... -
Tvivl
ForumindlægHej jeg vil gerne bar ved hvilken uddanelske skal jeg tage til blive læge efter skolen.Jeg studerer i 8. klasse. -
Sandsynlighed og statistik regning
ForumindlægHej alle sammen, sidder her og skal snart til matematik mundtlig eksame. Og håber nogle kan forklare hvordan man regner sandsynlighed ud og statistik. Bare nogle eksempler Ville være alletiders! Mvh kasper -
Eksponentiel funktion
ForumindlægHej søde folk er der nogen dygtige matematiker herinde ,som kan hjælper mig med den opgave . venligst forklaer, hvorden kommer man hurtigt med at regner med såden opgave. på forhånd tak -
divisibilitet
ForumindlægSidder med lidt matematik vedrørende RSA-kryptering hvor denne defination dukker op: a | b ⇒ a | bc , a ≠ 0 forstår ikke helt hvordan vi kan antage dette. -
Opvarmning af vand i solfangeranlæg
ForumindlægHej, Jeg har beregnet den vedhæftede opgave, hvor jeg håber en venlig sjæl kan rette mine fejl. Jeg har vedhæftet min besvarelse nedenunder: -
Svækkelse af stråling, Knud Erik Nielsen og Esper Fogh, Vejen til Fysik A2, Opgave 84, side 95, ( Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 84 Opgave 84. I et rum, der støder op til et lager med Ra-226-præparater, giver en GM-tæller 40 tællinger pr. minut. Baggrunden er 20 tællinger pr. minut. Væggen af beton er 15 cm tyk og har halveringstykkelsen 5 cm. Hvor mange tællinger pr. minut ville GM-tælleren give på den anden side ... -
Eksponentiel vækst
ForumindlægHej. Der er opgivet en tabel, som beskrives ved (eksponentiel vækst). Opgaven lyder: "Benyt modellen til at bestemme det tidspunkt, hvor væksthastigheden for udviklingen i befolkningstallet i Australien overstiger 0,38 mio. pr. år." Jeg tænker man skal finde x, derfor skal man bruge... -
Bilag..?
ForumindlægJeg skriver SSO i matematik, og har (selvsagt) en del figurer. Jeg synes det er nemmest for læseren at jeg putter figurerne ind i opgaven, istedet for at henvise til et bilag, så læseren slipper for at skulle finde hoved og hale i det ene og det andet.Hvad siger i..?Hvis man gør læseren opmærksom... -
Lommeregner til gym; hvilken?
ForumindlægHej alle jer :) Jeg starter på gymnasiet nu her efter ferien, og er i gang med at købe ind til det m.m. Jeg skal have matematik på A-niveau, og skal også bruge det videre i min uddannelse, i forbindelse med fysik og kemi. Mit spørgsmål er så bare, om jeg skal købe en TI-89 eller en Texas TI-Nspir... -
eksamen 2009
Forumindlæghej jeg sidder lidt i saksen og skal op i matematik A i morgen, og jeg ved bare at jeg ikke kan få højere end 00 :/, vil hører om der er nogen der har nogle gode tips, eller nogle ting der vil være gode at kigge på som samtidig også er lidt nemt forståeligt. MVH jonas -
MA
Forumindlægheeejj Jeg har brug for hjælp til min MATEMATIK eksamensopg. En der kan måske kan give mig privat undervisning i mat.. Har brug for hjælp inden d. 10 juni den første del af opg er vedhæftet... hvis da nogen da forstå opg'en må de meget gern skrive tilbage =) -
13-tal i mat
ForumindlægJeg ville høre om det er rigtigt, at man kan få 13 i mundtlig matematik, hvis man sefølig har styr på det hele, og så gennemgår at andet bevis for en given ligning, end den der står i ens lærebog??I givet fald, kender i nogle steder hvor man kan finde sådanne beviser, de fleste herfra siden er ne...
