Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 13301 til 13320 af 135324
-
Spørgsmål ang. HHX og universitet
ForumindlægHej! Er i gang med mit sidste år af folkeskolen, og skal som alle andre unge til, at finde ud af, hvad jeg skal bagefter. Jeg er fastbesluttet på, at jeg skal på HHX, men jeg vil gerne lige høre, hvad er det for noget matematik man beskæftiger sig med? Jeg er klart bedst i Samfundsfag og Histor... -
Bestem skærringpunkt
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med en matematik opgave? Tak på forhånd <3 -
Notater
ForumindlægEr der en, der har gode notater til matematik 3 årig højniveau.... Vil maget gerne have dem.. Mange tak på forhånd -
Er der en rigtig sød og rar person der gider at hjælpe? please!
ForumindlægHej Der er en matematik opgave som skal aflevers om 3 timer, men kan overhovedet ikke finde ud af det! Vil i hjælpe? Please! -
omskrivning af cifre
ForumindlægHej. Har fået en opgave i matematik hvor jeg skal omskrive 9999 til 3 cifre. Er der nogle der kan forklar mig hvordan man gør det? Tak på forhånd :) -
Ligning... :s
ForumindlægHej Alle sammen.. Ligninger er min svage side i matematik, nogen der kunne hjælpe mig med denne ligning: 4x - 6 = 3x - 2 (x - 3) -
differentialkvotienten for en funktion
ForumindlægHej forestår ikke dette spg: Gør rede for differentialkvotienten for en funktion -
HJÆLP MAT C
ForumindlægHej nogle, der kan hjælpe mig med at få løst denne opgave, er virkelig ikke ret god ti matematikken, så det vil være en meget stor hjælp . 3 (x - 4 ) < - ( 2x - 7) - tegnet er altså minus. -
sammensat funktion
Forumindlæghej jeg har lidt problemer med noget matematik. Funktionen h er givet ved: h(x)=kvrod(x^2+3). Bestem to funktioner f og g, så h(x)=g(f(x)) håber i vil hjælpe på forhånd tak -
HTX - for teknisk?
ForumindlægHej allesammen Jeg overvejer hvilket gymnasium jeg skal gå på og valget er kogt ned til to forskellige: HTX og STX. Jeg har lige været på besøg begge steder og syntes at HTX var for vildt, men jeg har en betænkelighed. HTX reklamerer konstant for hvor praktiske de er og hvor mange fysiske eksper... -
differentiable funktioner
ForumindlægJeg har helt glemt matematik, håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg skal angiv, uden brug af cas, g’(4) : g(x) = x2 - √x + 3 på forhånd tak :) -
SÆLGER TI-nspire CAS
ForumindlægJeg er færdig med matematik så har ikke længere brug for min TI-nspire CAS. Den har kun været brugt til et par eksamener og er kun 3 måneder gammel. Pris: 800 kr. -
Hvilke højniveau fag?
ForumindlægVed udgangen af januar skal vi have valgt hvilket fag vi vil have i 2.g samt hvilke fag vi godt kunne tænke os at have i 3.g. Som det ser ud nu overvejer jeg flg. to sammensætninger:Engelsk (A) - 3.gMatematik (A) - 3.gSamfundsfag (A) - 2.g/3.gellerEngelsk (A) - 3.gMatematik (A) - 3.gKemi/Biologi ... -
Differentialkvotient
ForumindlægHej :) Vi har lige haft om ovenståede emne i matematik i 2.g. Jeg kan nogenlunde finde ud af at beregne det, men jeg forstår simpelthen ikke hvad det skal bruges til. Hvad kan man bruge det til? Hvorfor er det smart eller brugbart at anvende det?? -
HL???
ForumindlægJa hvad står HL for?? (inden for matematik) Jeg ved kun forkortelsen af det... Jeg ved ikke det "lange" ord hvis i forstår hvad jeg mener... Og så har jeg også liiiige et spørgsmål mere! Hvor mange Cm3 er 1 Ml? -
Differentialregning
ForumindlægHej jeg er i gang med at forberede mig til eksamen i matematik og skal bevise følgende: Redegør/bevis for monotonisætningen og dens anvendelser i optimering. Er der nogen som kan sende en bevis/noter, link eller video til hvordan man gøre det? Mange tak på forhånd. -
Viderestudie på Uni - fag?
ForumindlægHej. Hvis man vælger at læse videre på universitetet i matematik, har man så andre fag samtidig eller er det bare matematik? Kan ikke finde noget om det nogle steder. -
naturvidenskabelige fag??
Forumindlæghej.. :)hvad er det der gør, at fysik er et naturvidenskabeligt fag, og at matematik ikke er ? -
ligning - haster
Forumindlæg2(x-3) = 3(x+1) -
reducer
Forumindlæghej skal reducere følgende to stykker og kan ikke rigtig komme igang.. bliver meget rodet hvis jeg skal skrive det her så henviser til siden http://www.cfv.dk/komud/matematik_A/Modul_1/index_lektion3.htm opg 4a og 4b help me:)
