Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 13301 til 13320 af 33706
-
Matematikforelæsninger online
ForumindlægJeg tænkte på, om der er nogen, der ved om man kan finde nogle matematikforelæsninger på nettet, som dækker det stof, man har, hvis man læser matematik på universitetet. Jeg har selv fundet enkelte foredragsrækker, men langt fra alle fag. Det vil være en stor fordel, hvis der var noget su... -
B fag - hæve til A?
ForumindlægHej, når jeg en dag begynder på gymnasiet vil jeg have Matematik på B niveau, for lige at se hvad det er på gym, men kan man godt bare hæve det til A niveau efter de 2 år? Og, hvis jeg har valgt at hæve det til A - kan jeg så godt komme på en uddannelse, hvor kravet er A niveau?På forhånd tak :) -
"Lay-out" i en opgave
ForumindlægHejsa, Jeg sidder og er ved at skrive en matematik opgave ind, og er i tvivl om hvornår man enten bruger = eller <=>? Eks. 2=-0,8·5+b = b=2-(-0,8)·5 = eller 2=-0,8·5+b <=> b=2-(-0,8)·5 <=> ...eller er det "bare" en smagssag? Mvh og tak -
Søger privatlærer til mat b fra randers omegn
ForumindlægHej jeg er en dreng på 22 og søger en person med god forståelse for Matematik B niv. til at hjælpe mig med at gøre mig eksamensklar til vinter. Jeg har selv læst det i noget tid nu, men vil gerne føle mig sikker. Jeg bor i randers og der vil selfølgelig være løn efter aftale. -
Hjælp!
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg desværre har dumpet i matematik i årskarakter.. havde nok heller ikke regnet med at bestå. Nå, men sagen er den at jeg har fået 00 i både mundtlig og skriftlig, men jeg har fået 4 til eksamen i skriftlig og 02 til den mundtlig eksamen. Har jeg så bestået faget ell... -
Kloghoveder, har brug for hjælp..
ForumindlægHvad betyder matematisk ræsonnement? Jeg sidder nemlig og læser i en matematik bog, men jeg forstår ikke matematisk rænsonnement betyder? Men jeg forstår godt Pythagoras. Men jeg forstår ikke a3 + b3 = c3 , hvornår kan man bruge det? Site: https://sites.google.com/a/oegnet.dk/oegmat... -
SRP: Ligninger med flere ubekendte?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, da jeg sidder og skal skrive SRP i næste uge, men jeg mangler nogle bøger eller gode internetsider! Jeg skal skrive om farvestoffer, lineær regression og lineæreligningssystemer. I Kemi A og Matematik A. Håber i kan hjælpe mig! -
Lære mere?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er en pige, som går i 8. kl. Jeg ville gerne bliver bedre til nogle fag, såsom engelsk, tysk, matematik, f/k & dansk. Derfor ville jeg spørge om, har I nogen idéer til hvordan jeg kan blive bedre? (eventuelt gratis hjemmesider) -
SRP. "faglig relevant"
ForumindlægHej jeg skal op i min SRP i overmorgen, et af de punkter jeg skal besvare er hvorfor min opgave er faglig relevant. Er det m.h.t nutiden, eller hvorfor det er relevant at lære om det. Har skrevet i matematik og Hitorie om den Spanske Syge. Syntes det er et "ligegyldigt" emne, så forstår... -
Konklusion til SRP (Hurtig svar tak!)
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder og kæmper med min konklusion til SRP. Er der nogle gode råd til at gøre den lidt "farverig"? Må man gerne have spørgsmål med i den? på forhånd tak :) -
kant længde og masse
ForumindlægHej, jeg søger hjælp til opgave b), mon ikke der er en sød sjæl som kan hjælpe :) -
stokastisk variabel
Forumindlæghej jeg sidder og læser til mundtlig metematik og kigger nu på stokastisk variabel, middelværdi og spredning og binomialfordeling. jeg kan ikke huske at vi har haft om det i klassen, jeg kan kun huske noget om stikprøver. i min bog og på nettet er stokastisk variabel forklaret med et terning ekse... -
Statistik
ForumindlægJeg har lidt svært ved denne opgave. Hvordan tegner jeg et histogram og en sumkurve? Og finder ud af hvad b er? -
Irriterende opgave.
ForumindlægHej folkens, sidder her med en opgave vores lærer har givet os, i forbindelse med noget byggeri. se venligst vedhæftet dokument. /tak -
Løs ligningssystem
ForumindlægHej. Da jeg havde om ' løsning af ligningssystemer' i 1g og har glemt alt om hvordan man regner sig frem til det, spørger jeg nu her inde. Jeg har kigget i mine bøger fra sidste år, men dog uden held... Jeg skal løse ligningssystemet mellem nedestående ligninger: -x+3y = 6 2x+y = -5 ... -
Fysikopgave
ForumindlægHej, er der nogle som kan hjælpe mig med delopgave c og d? Jeg har løst delopgave a og b, men kan ikke komme frem til en korrekt løsning i c og d. -
Essay
ForumindlægHej med jer, Jeg skal skrive et essay om kræft hos ældre ,men jeg ved ikke, hvordan skal jeg formulere det. Har i nogle Ideer? På forhånd tak. -
El-koger
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe med denne opgave? :) -
Bestem koordinatsættet til skæringspunktet mellem m og l.
ForumindlægHej, jeg har en opgave jeg ikke rigtig kan komme i gang med, da jeg ikke ved hvordan den skal løses. Jeg håber der er nogen som vil kigge lidt på det og hjælpe. Opgaven lyder således: -
Vektorer
ForumindlægHej Allesammen, Nogle der kan hjælpe mig med denne opgave, har nemlig siddet med den i lang tid og ved ikke hvordan man skal løse den?
