Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 13341 til 13360 af 57177
-
Macbook - hjææælp
ForumindlægHej, hvordan er det nu at man laver orddeling på mac? Jeg har officepakken 2011. -
Chi i anden
ForumindlægKan en af jer hjælpe med at redegøre for hvordan man bruger chi-i-anden tests i et eksempel? Kan ikke komme i gang med opgaven -
Omvendt proportionalitet
ForumindlægJeg har følgende opgave som jeg sidder lidt fast med:En omvendt porportionalitet har følgende funktionsforskrift:f(x) = 8/xDen skal tegnes ind i et koordinatsystem, men hvordan kommer jeg videre med den??? Jeg er ret meget på bar bund! -
oversigt over mellemkrigstiden?
ForumindlægJeg søger en slags oversigt over mellemkrigstiden... Nogen, der kan hjælpe?Jeg har fx. en over Renæssancen, hvor der står noget om, hvad ordet "renæssance" betyder, hvilke stikord, der er knyttet til denne periode, og sådan kort og godt, hvad der er vigtigt at vide om denne periode, hvi... -
Konkurrence evnen
ForumindlægHej :) Jeg er igang med, at finde ting som kan påvirke konkurrenceevnen :) Derfor ville jeg hører om du havde en ide til hvad der kan påvirke konkurrenceevnen :) Her er nogle af mine forslag: Konkurrence (påvirkning) Lønomkostninger: udgør en stor del af virksomheden omkostninger - løn udviklin... -
øv for studenter anno 2007!
ForumindlægEr det bare mig eller er den gamle reform begyndt at se lidt skod ud? jeg går lige i øjeblikket i 3.g. Altså nåede jeg lige at komme med på den gamle reform. Syntes selv dengang at det var fedt at jeg nåede det, men ville der ikke klart have været flere fordele hvis man ventede et år så man kom m... -
Øveopgave til årsprøve - TI-Nspire
ForumindlægI denne opgave skal jeg gøre brug af TI-Nspire. Her skal jeg skrive x-værdierne og y værdierne. I dette tilfælde er årstallene 0,1,2,3,4,5,6,7 dvs. lx:{0,1,2,3,4,5,6,7} ly:{?????} Hvad skal jeg så skrive i y-værdien? -
Opgaver
ForumindlægHow many days must a man wait Before you upload his assignements? Yes, 'n' how many seas must a white dove sail Before some moderator decides to upload my assignment? Yes, 'n' how many times must the cannon balls fly Before my assignment is on Studi? The answer, my friend, is blow... -
hvad kunne få dig til at udvandre fra DK?
Forumindlæg? hvad kunne få dig til at udvandre? og hvorfor? -
Ku klux klan taler
ForumindlægHej :) Jeg skal i SRP skrive om Ku klux klan i tidsperioden fra dens begyndelse (1865) til 1955. Da engelsk er det ene fag har jeg stærkt brug for engelske taler fra dette tidsrum, der omhandler ku klux klan. Jeg har allerede fundet en tale fra stifteren af klanen i 1865 - Nathan Bedford Forrest... -
Eksamen sommeret 2007
ForumindlægHej alle sammen. Jeg ville høre om der er nogen af jer det har været oppe til danskeksamenen maj 2007 (den skriftlige) og som kort kunne fortælle mig noget om de emner der er opgivet i det hæfte man får udleveret. Det skal lige siges at det drejer sig om den daværende 9. klasses eksamen, det der ... -
matematik
Forumindlægc) Lad S=[0,10) χ N. hvilke af de 6 objekter er elementer af S(hvorfor/hvorfor ikke?) Den tømme mængde Ø, (pi,4), (kvadratrod af 2, 10), 0, (4,pi), {1,2}. a) Lad f: R-> R, f(x)=e3x find den maksimale codomæne så f er bijective. Er der nogen, der kan hjælpe mig? -
Navnet til en formel
ForumindlægKan nogen forklare hvad det er for en formel, eller et udtryk for dv/dt = [1/(1 + ma2/I)]Ω×v ? -
Martin Luther king?
ForumindlægJeg skal fortælle om Martin Luther king til eksamen. Nogle der har nogle ideer til hvad der er meget vigtigt at fortælle? Og nogle der kan give råd til noget jeg fx kan perspektivere det han har oplevet til? Tak på forhånd. -
Terminseksamen hjælp!
ForumindlægHej studieportalen:) Jeg går på første år på HTX, og vi har matematik på b-niveau. Jeg har terminsprøve på fredag, og jeg har et KÆMPE problem. Trigeometri, geometri og pythagoras(sinus, cosius og de andre relationer) Kan ikke finde ud af hvilken relation jeg skal bruge hvornår, eks ved udregn... -
Tamar Lewin: “Adult and Unemployed”
ForumindlægHey SP Er der nogen der har teksten: Tamar Lewin, “Adult and Unemployed”, eller et resume af den? :) -
Fortællerteknik - to fortællere
ForumindlægKan man godt både have en homodiegetisk og hetrodiegtisk fortæller i en historie? :-) Jeg læser en historie, hvor det er meget tanker og "jeg, jeg, jeg og jeg", men der står også "hun gjorde det" om jeg-fortælleren. Jeg håber I forstår. -
Hjælp: Oversættelse af tekst
ForumindlægWrite a translation in English: Hemingwaysk isbjergsteknik: toppen af isbjerget »Hvis en prosaist ved tilstrækkeligt om det emne, han skriver om, kan han udelade visse ting, som han meget vel ved, og læseren vil alligevel, hvis skribe... -
a, b og c i andengradspolynomium
ForumindlægHar variablene a, b og c et navn i andengradspolynomier? Ligesom 'a' f.eks. hedder hældningskoefficienten i lineære funktioner. Mange tak på forhånd! :) -
Rettelse af kort tysk tekst
ForumindlægHej. Har lavet denne korte tekst om 'Meine Traumreise'. Er der en sød sjæl der gider kigge det igennem for fejl. På forhånd tusind tak! Meine Traumreise würde nach Indien gehen, weil es dort sehr warm ist und die Menschen dort anders leben. Ich war in Indien vor einem Jahr. Es war zum zw...
