Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 13401 til 13420 af 95433
-
en linje i planen
Forumindlægjeg her fået følgende opgave: gør rede for den rette linje i planen men hvad er planen helt præcist? -
fusion fission
Forumindlægjeg skal til eksamen i morgen og prøver lige at få de sidste ting på plads, mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvorrfor der opstår energi under fusion? nogen der kan hjælpe? -
Protein syntesen step by step
ForumindlægHej, Jeg har alvorligt brug for en hånd mht. til at forklarer proteinsyntesen. Håber nogen kan hjælpe! Vh Anna :) -
Sekstakkorder
ForumindlægJeg er lidt i tvivl omkring sekst-akkorder. Min lærer har givet mig fejl for en Em6, hvor jeg har skrevet tonerne: e, g, c#. Nodeknækkeren og diverse søgninger på nettet har givet det samme resultat, som det, jeg har skrevet. I rettelsen har han skrevet noget, der ligner "Em6 er med en lille... -
varmesmeltningen
ForumindlægHej alle sammen Er der nogen fysikere kan forklare hvor kommer de to led fra,hvad siger ligningen og hvad gælder det?? 2- Hvordan kan man isolere Cod og hviken enhed må clod få ?? [mlod*clod*\Delta Tlod+mvand*cvand *\Delta Tvand=0] -
DET HASTER! RETTE ENGELSK
ForumindlægHej alle sammen:) Er der ikke nogen der ville kigge min tekst til min engelsk disposition igennem....? Jeg skal til engelsk mundtlige eksame, og jeg er bange fordi det er første gang og jeg vil gøre noget godt. Det vil være rart hvis der er en der vil rette den, jeg sender den eller så lægger jeg... -
Apps og hjemmesider til træning af engelsk?
ForumindlægHej. Først og fremmest: tak til alle jer der af egen frivillighed tager sig tid til at hjælpe andre - I gør en kæmpe forskel for personen der sidder på den anden side af skærmen! MIt spørgsmål er: hvor finder jeg hjemmesider / programmer som kan lærer og træne mig i engelsk på højt niveau (Enge... -
Cand.Merc. Finansiering og Regnskab
ForumindlægHej kære brugere :) Jeg læser HA (almen) på SDU i odense og er færdig til januar 2015. Overvejer at starte op på kandidat i KBH på CBS. Kandidaten er Cand.Merc.Finansiering og Regnskab. Er der nogen der har kendskab eller tidligerer gået på kandidaten og som kan fortælle lidt om den? Såsom... -
Farmaceut studiet
ForumindlægJeg skal starte på farmaceut-studiet på Danmarks Farmaceutiske Universitet efter sommerferien og vil meget gerne høre fra nogen der læser til farmaceut.Jeg er lige blevet student og er lidt bange for at det bliver for svært på universitetet. Jeg er interesseret i kemi, hvilket også er grunden ti... -
rumgeometri
ForumindlægJeg sidder med vejledende eksamensopgave 9027 STX A-niveau. Omgaven omhandler rumgeometri. Der er tegnet en figur, som viser et telt indtegnet i et koordinatsystem. En bardun skal ligge i forlængelse af linjen gennem BC og fastgøres med en pløk i jorden (xy-planen). 3 punkter er angivet: A(0,0,3.... -
Atomfysik
ForumindlægHejsa, jeg sidder med en aflevering, der handler om atomfysik, og har fået følgende opgave som jeg gerne vil have hjælp med. Tak på forhånd. a) Beregn energien af de fire nederste energiniveauer for brintatomet, og tegn disse ind i et energiniveau-diagram b) En elektron henfalder fra fjerde t... -
opgave 2.4.3 fysikABbogen 2
ForumindlægHej :) Spørgsmålet lyder: Den dominerende linie i kviksølvs liniespektrum har bølgelængden 253,56nm. Denne linie fremkommer når kviksølv henfalder fra et exciteret energiniveau til grundtilstanden. Grundtilstandens energi er -10,4eV. Beregn energien af det exciterede niveau. Er der ... -
Korrekt engelsk?
ForumindlægHej allesammen, jeg er igang med at skrive en engelsk novelle. Jeg skriver den først på dansk og oversætter senere, jeg ville bare høre om I ville tage et kig på den og se om jeg oversætter rigtigt. Tak på forhånd. It was a shiny beautful day. The sun was shining from a clear sky ov... -
Sandsynlighedsregning hjælp
ForumindlægJeg er i tvivl om hvordan jeg skal gribe den her opgave an med at opstille udfald for eksperimentet. Er der en der vil hjælpe mig på vej med det? En ærlig (symmetrisk) mønt kastes 3 gange, og for hvert kast aflæses, om det bliver plat eller krone. Et af de mulige udfald er PPK svarende til, at ... -
Hvilket Gymnasium?
ForumindlægHej Jeg vil gerne læse noget indenfor medecin, eller jeg har overvejet at lidt at læse til læge, men hvilket gymnasium er så bedst til denne retning? jeg håber at jeg får en god debat ud af det. -
HASTER hjælp med en matematik opgave.
ForumindlægHej Har en matematik opgave og håber at i kan hjælpe mig :) En cirkel C har ligningen x^2+y^2+ax+by+c=0. Bestem koefficienterne a, b og c, så cirklen går gennem A(-1,7), B(2,-1) og C(-1,-1). Vink : Afsæt punkterne i et koordinatsystem. på forhånd :) -
De dynamiske stjerner (formler)
ForumindlægHej, Jeg skal op i skriftlig fysik A imorgen. Igen i år er emnet for "fysik i det 21. århundred" blevet "de dynamiske stjerner". Det betyder at der vil forekomme opgave til den skriftlige eksamen i dette emne. Da jeg er selvstuderende har jeg kun hvad der står i &quo... -
Linjeskift, grundforløb og måske en lille fejl!
ForumindlægHej. Jeg skal til at begynde på Århus statsgymnasium efter sommerferien, så vi har jo fået en del breve her de seneste måneder. Problemet er bare, at jeg fik at vide, at jeg havde fået min 1. prioritet både skole og linje(Mat A Fys A (linje 7)). Så jeg fik brevet: "Tillyke, du har fået ... -
Større chance for optagelse efter bonus-ordning?
ForumindlægHej:) Jeg har lige afsluttet HF, og vil ekstremt gerne læse psykologi. Problemet er at mit snit er 8,3, hvilket jo ikke er nok, da standbyen i Aalborg er 9,0. Med bonus-ordningen fra næste år, hvor man kan gange sit snit med 1,08 vil jeg lige komme op på 9,0 i snit. Mit spørgsmål er så om i tro... -
HJÆLP MIG PLEZZZZZZZZ
Forumindlæghej er der nogen som kan hjælpe mig med opgave a og c kan ikke rigtig finde ud af dem håber nogen kan hjælpe tak på forhånd a. Giftgassen phosgen, COCl2, kan fremstilles af CO og Cl2. Opskriv det afstemte reaktionsskema for denne reaktion. CO+ Cl2 --> COCl2 (er det rigtigt)???? c. ...
