Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 13441 til 13460 af 95433
-
Bevis Toppunkt
ForumindlægHej :) Jeg skal op til årsprøve i mdt. matematik. og jeg vil skal bevise toppunktet i en andengradspolynium. Jeg har det lige nu kun på c niveau så det skal være en meget enkel måde at gøre det på. x kordinatet har kender jeg allerede beviset på da jeg beviste d=0 så mangler bare at bevise -d/4a ... -
I need for your help - Only 3 lines
ForumindlægHej, jeg har problemer med at formulere det nedenstående, er der nogen der vil læse den igennem og rette for fejl. Håber I vil hjælpe mig. På forhånd mange tak. Billie holiday believe that she did not belong to a poor life, she wouldn’t work; she would just always singing. She was born whit the... -
Oversættelse;D
Forumindlæg1.Må jeg se din nye cykel 2.Du må gerne se den, men du må ikke køre på den 3.Jeg må tale med dig. Må jeg komme i aften 4.Han kommer måske i morgen 5.Det kan være meget koldt i april 6.Du må se den film, den er fantastisk 7.Det kan være han aldrig kommer tilbage 8.Du må ikke græde. Du har det m... -
Trekantsberegninger
ForumindlægNogen der sidder inde med gamle noter til nedenstående?: Endvidere skal du give et bevis for formel til beregning af areal i vilkårlige trekanter og bevis for sinusrelationerne, samt omtale trekantstilfældene for vilkårlige trekanter. -
Forskel fra folke til gym.
ForumindlægJeg begynder på stx til næste år og ville lige høre hvilket fag, I synes der er mest forskel mellem fra folkeskolen til gymnasiet???Og om det er en god/dårlig forskel??? -
Valg af gymnasium: STX eller HTX?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er en 15-årig dreng, der snart skal til at vælge gymnasium. Jeg går meget op i skolen og vil gerne læse medicin efter gymnasiet, men jeg er i tvivl, om jeg skal vælge STX eller HTX. Er der nogen, der kan hjælpe mig og har erfaring med STX eller HTX? Evt. nogen der læser medici... -
Tryk og opdrift - opgaver
ForumindlægBilledet viser et såkaldt vandbarometer. Det virker efter samme princip som et kviksølvbarometer. a. Hvor hæjt skal barometeret være for at kunne måle et lufttryk på 1050 hPa? b. En dag er trykket 1008 hPa. Hvor høj var vandsøjlen den dag? c. Hvor meget skal trykket ændres, hvis højden af vand... -
Stævne
Forumindlæg1) 68= 1 fjerden fejl 76/25 =3,04 2) 4 fejl * 2 + 3 fejl + 2,7 3) hvis jens har x antal fejl skal jeg sammenligne fejlende med mettes for atfå resultatet (Jeg har ikke en lmmeregner på mig) 4) den laver jeg selv! C: -
Jeres computer-blækregninger....
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig, at I der laver blækregning på computer, ligger nogle eksempler ud på nettet, så jeg kan se det endelige resultat, ved brug af de forskellige resultater.Herinde anbefaler de fleste LaTex, men før jeg går i gang, ville det være rart at se om det er noget, der kan bruges. -
Magnetisme
ForumindlægEr der nogle der enten har nogle noter om magnetisme eller kender nogle gode sider?!På forhånd tak.. -
1. & 2. verdenskrig
ForumindlægHej, Er der nogen der har noter til 1. og 2. verdenskrig som jeg må låne?:) -
eksamen
ForumindlægMå man gerne tage computer med ind i forberedelseslokalet? alle mine noter er på computer???? tak på forhånd -
komplekse tal - eksponential
ForumindlægJeg har kigget mine noter igennem og kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg skal løse denne opgave, er der nogen der kan hjælpe? -
TI83+ differentiering
ForumindlægHej.Jeg sidder lige og har lidt problemer med min TI-83+.1) Hvordan er det nu at hvis jeg ligger en funktion ind som y1, at jeg får min grafregner til at differentier i et bestemt punkt?2) Min grafregner kan ikke differentier en funktion eksakt vel?3) Under forudsætning for at min grafregner ikke... -
Hvor meget bør jeg gøre ud af det!
ForumindlægMisforstå mig nu ikke, jeg prøver ikke at springe over hvor gærdet er lavest. Der er bare ingen grund til at gøre alt for meget ud af det hvis det er unødvendigt. Med henblik på eksamen. Jeg har en masse kernetekster, som jeg har læst/læser. Bør jeg lave noter på hver enkelt, eller burde min hu... -
Akut hjælp til fysikopgave-haster
ForumindlægHej. Jeg håber, at nogen er søde at hjælpe mig med denne opgave:En sten kastes skråt op i luften med elevationen 33* og begyndelsesfarten er 19 m/s. Vi ser bort fra luftmodstanden.a. Hvor stor er kastevidden?b. Hvor stor er stighøjden?c. Hcor lang tid går der, inden stenen er oppe i det øverste p... -
Forståelse af sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægHej alle og godt nytår. Jeg sidder her med en trigonometrirapport, og er kommet i tvivl over relationerne. Hvis jeg fx får opgivet en trekant, hvor jeg kender de to vinkler og en mellemliggende side. Lad os sige følgende: A= 75 (Sidste viklet udregnet ud fra, at vinkelsummen er 180) B= 50 C= ... -
Energi
ForumindlægEr der en som vil hjælpe mig på vej med denne opgave: Ω- partikel henfalder ved reaktionen: Ω- → Ξ0 +π- Vi får følgende oplysninger: Ξ0 har energien 2320 MeV, og π- har energien 313,8. Ω- partiklen i eksperimentet har bevægelsesmængden 2029 MeV/c b) Bestem &O... -
vigtigt
ForumindlægHej derude. Er der ikk nogen af jer der vil rette min engelske oversættelse igennem for fejl.. Synes den er svær. :S - men har gjort det så godt jeg kunne. Never in his life colonel had Griffin has such like a difficult passenger than Miss Simpson Aldrig I hele sit har Oberst Griffin haft ... -
Religionsvidenskab
ForumindlægJeg kom desværre ikke ind på¨Antropologi-studiet og er selvfølgelig skuffet, men en lang gåtur har hjulpet på humøret. Jeg vil i hvert fald gerne udvide mine muligheder for næste år og religionsvidenskab lyder egentlig ganske tiltalende. Jeg skal i så fald suplere op med et fag. Og har i denn...
