Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 13541 til 13560 af 95433
-
Fagvalg
ForumindlægHvilke to fagkombinationer er mest oplagte og findes der de bedste emner til Matematik-Kemi Matematik-Fysik Nogen der har noget erfaring på dette område. Skal vælge fag i morgen -
Forklaring på energi
ForumindlægHej, Jeg kan simpelthen ikke finde på en god forklaring på begrebet energi i biologi. Ifølge fysikken er det jo evnen til at udføre arbejde osv. Findes der en bedre forklaring på det? Tusind tak på forhånd! -
Matematik: Hjælp til et formelt bevis af et logisk argument
ForumindlægHej Nogen, der kan forklare mig hvordan dette er løst. Jeg er selv kommet frem til (14), men ifølge billedet så bruges (7) to gange. Må man godt det, når det allerede er brugt en gang ved (11)? -
Darwinisme
ForumindlægHej! Jeg skal lave et oplæg om Darwinisme. Jeg ved godt hvem C. Darwin er og hvad han står for. Mit problem er at jeg skal sætte det i forbindelse med pædagogisk arbejde - HVORDAN? :) Nogle som kan hjælpe mig på vej, eller henvise mig til et eller andet. TAK! -
sandsynlighed
Forumindlæg5.D1.1. Et elevråd på et gymnasium har 8 medlemmer. Til skolens fællesudvalg skal elevrådet vælge 4 af sine medlemmer. a) Bestem antallet af mulige valg til fællesudvalget. Elevrådet består af 5 piger og 3 drenge. Det oplyses yderligere, at fællesudvalget skal bestå af 2 piger og 2 drenge. b) Be... -
Hvordan skal man huske alt det man vil sige til dansk eksamen?
ForumindlægHvordan kan man huske alt det man vil komme ind på til afgangsprøven i mundtlig dansk? Vi må gerne have nogle noter med, men skal de være i stikordsform eller? I min disposition har jeg fx. skrevet at jeg vil komme ind på noget symbolik i mit prøveoplæg, men jeg har jo forskellige steder i teks... -
Kondensator og kapacitet
ForumindlægHej Jeg har isoleret d og fået den til at være 5124/26 Er det korrekt? -
dopplerefekt
ForumindlægHej derude er der nogen som kan give mig en nem forklaring på hvad dopplerefekten er? -
Hjælp til udregning af universets alder
ForumindlægHej SP Er der nogen der ved, hvordan man kommer frem til universets alder, et form for "bevis", med hensyn til kosmologi og hubbles lov? Tak på forhånd -
Temperatur og tid..
ForumindlægHeej.. Er der nogen der kan hjælpe mig med noget fysik? 1. opgave: Opvarmning af vand 1,5 kg vand bringes i kog i en jerngryde, der vejer 1,2kg. Start temperaturen er 14grader og kogepladens effekt er 1100W. Hvor lang tid tager opvarmningen? på forhånd tak :) -
Kugle på skråplan
ForumindlægHej, Jeg har endnu en fysik opgave, som jeg ikke kan finde rundt i! http://peecee.dk/upload/view/110223 Først tænkte jeg at, hvis man plottede det hele ind som en ret linje, og så fandt hældningstallet, så fik man accelerationen. Men det duer ikke. Jeg er også lidt forvirret mht begyndelses... -
hvordan finder man den modstående katete til v?
ForumindlægHeej (: Jeg har brug for noget hjælp til en aflevering (: Jeg kender vinkel A, som er 3,2 grader, så kender jeg hypotenusen/c som er 4,2. hvordan udregner jeg så den modstående katete/b? tak på forhånd :D -
HOOKES LOV
ForumindlægHej alle. I forbindelse med min studieretningsopgave - som jeg skal skrive i fysik og mat, om svingninger og 2.ordensdifferentialligninger - har jeg lavet et forsøg, Hookes lov, der indeblander en fjeder og et lod. Mit formål er at eftervise Hookes lov, der siger: F=- kx ... -
Udvikling af programmer
ForumindlægKære Alle Mit navn er Alexander Vener, og jeg står bag virksomheden AWOP, hvis mål er at udvikle små desktop programmer til studerende. Programmerne skal udvikles på baggrund de studerendes behov i de enkelte fag, et eksempel på dette kunne være et program som kunne tegne trekanter når må... -
1 spørgesmål
ForumindlægFysik er virkelig noget der interessere mig, - Er der en uddanelse man skal have Fysik A og eventuelt kemi b, for at kunne søge ind. -
HF enkeltfag på fjern og eksamen
ForumindlægHej alle, jeg søger lige et svar mit spørgsmål her.. Det er sådan, at jeg læser HF enkeltfag på fjernstudie på C niveau - og jeg er nu tilmeldt nye og højere niveau på B, som er betalt og SU’en er søgt, så jeg ikke får huller henover sommeren. Mit spørgsmål er så, hvad vil der ske, hvis jeg ikk... -
Opgave 4
ForumindlægOpgave 4. Daltons atomteori bygger bl.a. på følgende antagelser: a) Et grundstof består af ens atomer. b) Et atom kan ikke deles i mindre dele. c) Et atom af et grundstof kan ikke omdannes til et atom af et andet grundstof. Diskuter på grundlag af viden fra grundskolens fysik-kemi-undervisning, o... -
x*(x+6)=16
Forumindlægløsning ?? -
formler til AT tsunami
Forumindlæghej nogen der kunne give mig nogle formler eller ider til hvilken formler jeg kan fortælle om til emnet tsunami forklaret fysik ... det er til AT eksamen hvor jeg bare skal fortælle om religion og fysik så jeg ville vide om nogle formler kunne være gode at fortælle help please:) -
eksponentiel funktionsudtryk - HJÆLP!
Forumindlæghej. jeg er igang med mat. aflevering, men kan ikke finde ud af denne. håber nogle vil hjælpe, da jeg er lidt itvivl. År 1975, 1980, 1985, 1990, 1995, 2000, 2003 BNP pr. indbygger 135, 173, 269, 364, 603, 856, 1067 a) bestemmelse af et funktionsudtryk for modellen. er det: f(x)=6,04159*10^-64...
