Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 13641 til 13660 af 154034
-
Regneregler?
ForumindlægHvad er a*(b-c)? -
HJÆÆLP!
ForumindlægJeg skal reducere udtrykket: a^2x-ax^2 ----------- a(a-x) ---- disse streger er en brøkstreg:P jeg kan ikke huske hvordan man reducere med brøkstreg. please hjælp. tak:) -
graf og koordinater hjælp til opgave
ForumindlægHej er der ikke nok et klogt hoved der vil forklare hvordan jeg løser opgave 5 a og b i dette sæt https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:bci1F2NrITwJ:www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/P... -
kemi - øhmm
ForumindlægHejJeg skal til at have kemi på A og har derfor lånt nogle bøger fra bib om kemi.Så er der en side med analysemetoder hvor de oversætter tegn til dansk.Et skråt af siges at være "absorbans"??? Ku ikk finde det i ordbogen??så er der " molar absorptionskoefficient"??Dem vil je... -
Udregn OA + OB
ForumindlægHvordan Finder jeg O, når jeg kender A og B? Jeg ved godt man minusser slutvektoren med startvektoren, men så finder jeg jo kun AB og BA? -
Forskrift
ForumindlægHej Jeg sidder og kigger på denne opgave 7 i linket. Men kan en eller anden ikke hjælpe med opgaven. Altså opgave 7; a, b og c http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/... -
Rettelse af tysk stil (PLEASE HJÆLP)
ForumindlægHejsa :-) Tysk er overhovedet ikke min stærke side, og jeg knokler rigtig meget med det. Så det ville være en stor hjælp hvis der var en der ville læse min tekst igennem, og rette fejl. Det ville være så stor en hjælp for mig, så jeg kan lære af mine fejl, og forhåbenlig ikke lave dem igen ... -
Læse fysik uden at have haft fysik i gymnasiet
ForumindlægHej, min overskrift lyder måske en smule forvirrende, så lad mig forklare. I min gymnasietid gik jeg på HF (på den gamle ordning). Dette var som sådan fint nok, og jeg troede, at jeg ville læse noget humanistisk efter gymnasiet. Jeg valgte efter gymnasiet at tage et par sabbatår, hvor jeg bl.a. h... -
Mentor
ForumindlægHej, Jeg går i øjeblikket i 3.g og skal afslutte bioteknologi A her til sommer. Derfor søger jeg en mentor, der kan hjælpe mig i forberedelsen til den skriftlige og mundtlige eksamen til sommer :-) Jeg bor selv i Hovedstadsområdet, og håber derfor, at der er en, der har mulighed for at mødes i... -
Forkorte brøker
Forumindlæga+b/a^2-b^2 Hvordan forkorter jeg denne brøk?? -
Biologieksamen-Perspektivering
ForumindlægHej allesammen!Skal snart til biologieksamen (1g). Under emnet "Biologi som Videnskab" mangler jeg noget at perspektivere. Emnet indeholder begreber som "Cellen", "Celledeling", "Proteinsyntesen" og "Evolutionsteori".Er der nogen, der har ideer?&g... -
Naturvidenskabelig ?!
Forumindlæghej, jeg har valgt en studie retning som hedder: Storbyliv og indeholder Engelsk A, Samfundsfag A og Matematik B. Jeg vil gerne uddanne mig som tandlæge eller børnelæge. Men jeg har hørt, at jeg ikke kan blive optaget på det naturvidenskabelige universitet senere hen, da jeg ikke har haft Mate... -
Tilbyder lektiehjælp i hovedstadsområdet
ForumindlægHej! Jeg er en 19-årig pige, der her til sommer blev student. Det blev jeg med linjefagene engelsk A, samfundsfag A samt biologi B og matematik B. Jeg har afsluttet med 12 i alle mundtlige eksamner, og har endt med et snit på 10,5. Derudover har jeg passet børn så længe jeg kan huske, og har tidl... -
Tag et fag om.
ForumindlægHej jeg vil høre om det er mulig at tag et fag om, som man har bestået, for da jeg tog en fuld HF, fik jeg 00 i mundtlig og 4 i skriftlig i faget dansk A. og der var jeg ret skuffet over min mundtlig eksamen, da jeg gik ned midt i eksamen og kunne ikke rigtige sige noget, og derfor fik et fortjen... -
Eksponentiel Regression
ForumindlægHej Studi Jeg sidder med opgave 10, a, b og c. På dette link: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20B.ashx Hvordan regner man den ekspone... -
differentialligningsopgave
ForumindlægHej SP Jeg sidder med opgave 14 i det her sæt: http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20A.ashx I opgave a skal man vel bare sætte 100 ind på h's plads? Der får je... -
to ligninger med to ubekendte
ForumindlægJeg har to ligninger med to ubekendte, jeg har prøvet at løse dem med indsættelsesmetoden, men kan ikke få resultatet til at passe. Ligning 1: a*50^2 - b*50 = 13 Ligning 2: a*25^2 - b*25 = 13 Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak:) -
hypotenuse
ForumindlægHejsa. Jeg sidder her og laver skriftlige opgaver, men jeg er stoppet ved en opgave, der lyder således: I en retvinklet trekant er den ene katete 10 og den anden katete er 2 kortere end hypotenusen. Beregn længden af hypotenusen. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe opgave an? Jeg be... -
Mængden af matematik på HHX
ForumindlægHej :) Jeg skal have valgt gymnasie inden den 5. februar, og jeg er rimelig sikker på, at jeg vælger HHX (skal til åbent hus der den 2. februar), men jeg er en lille smule bekymret for mængden af matematik i fagene. Jeg er godt klar over, at der med økonomi også følger tal, men hvor meget af ... -
Genmutation
ForumindlægHej, har et eksamens spørgsmål til biologi C, som jeg har brug for hjælp til. Forklare hvordan genmutationer kan føre til forkert byggede proteiner. Herunder skal du diskutere hvilken betydning en genmutation kan have for organismens overlevelse. Har brug for hjælp til "hvilken be...
