Søgning på: historie noter stx. Resultater: 13641 til 13660 af 33650
-
3 fejlsætninger
ForumindlægHej, har lidt problemer med 3 fejlsætninger. Håber at nogle kan hjælpe, gerne med fagligbegrundelse He was angry, because she was late He succeeded to do his homework as planned. Mary is being the narrator of the story -
Skriftlig eksamen i matematik
ForumindlægHejsa. Jeg har netop fundet ud af at jeg skal op i skriftlig matematik eksamen her d. 27/5. Har i nogle tips? Måske nogle ting man kunne få brug for, eller typiske spørgsmål? Tak ;-) -
Eksamenset
ForumindlægJeg skal op til årsprøve i matematik og jeg vil i den anledning prøve at løse nogle eksamenset fra de tideliger år for at få noget øvelse, jeg har matematik A og går i 1.g. Har prøvet at kigge lidt omkring men kunne ikke finde noget -
Reaktionskinetik - Biophenol A
ForumindlægBisphenol A nedbrydes med tiden i vand. Eksperimenter viser, at nedbryd- ningen af bisphenol A i vand afhænger af pH og af belysning med ultraviolet lys (UV-lys). Nedbrydningen af bisphenol A i vand blev undersøgt ved to forskellige pH- værdier. Opløsninger af bisphenol A blev belyst ens med UV-... -
Vinkel
ForumindlægJeg har denne opgave, som jeg har siddet med i et stykke tid, og jeg ved ikke, hvordan jeg skal gribe opgaven an. Jeg har søgt på tidligere tråde på studieportalen, men jeg forstår ikke de givne svar. Opgaven er Under normale vejrforhold er der et konstant elektrisk felt mellem jordoverfladen og... -
Søger skriftligt opgavehæfte
ForumindlægHej Studieportalen Jeg leder efter det skriftlige opgavehæfte: hf engelsk B maj 2014 del 1 Hvis nogen vil dele hæftet med mig, vil jeg blive meget taknemlig. På forhånd tak. -
supplering engelsk a
Forumindlæghej. hvis man vælger af supplere engelsk A skal man så både op skriftlig og mundtlig? -
Vigtigt spørgsmål!!
ForumindlægHej, Hvordan bliver man vurderet på den skriftlige eksamen: matematik b? Altså får man 10 , hvis hele opgaven er rigtig, eller kan man få 10 point for hvert delspørgsmål? Er lidt i tvivl? ?? -
Engelsk på uni
ForumindlægHej SU Jeg går på mit sidste år i gymnasiet, og i 2.g dykkede mit gennemsnit gevaldigt ned, både pga. dovenskab og personlige problemer, som også har resulteret i en dumpet eksamen i fysik. For at studere engelsk på KU er gennemsnittet på 7,2 og mit er lige pt. på 5,6. Påvirker den dumpet eksame... -
VUC - suppleringskursus
ForumindlægHej allesammen Kan jeg søge om optagelse på VUC-suppleringskursus i december? -
Tegn en graf for funktionen
ForumindlægHej. Opgaven lyder: f(x)=3x^2's differentialkvotient er f'(x)=6x a) tegn en graf for funktionen -
Spørgsmål om Studieområde
ForumindlægHej, Jeg er ikke sikkert om det er rigtige sted at stille min spøgrsmål. Jeg vil gerne spøger om uni-uddannelser. Jeg har færdiggjort midicine uddannelse i mit hjemland, og vil gerne start forfra her i Danmark på Dansk. Hvad er krav før man kan start? Tak på forhånd. -
studieretning hjælp
ForumindlægHej allesammen jeg håber i kan hjælpe mig, jeg har et spørgsmål. Jeg vil læse til farmaceut efter gym jeg går i htx 1g og til december skal jeg vælge enten bioteknologi eller kemi bio. Kan i ikke fortælle mig hvad der er sværest osv. Tak på forhånd. -
Hvornår er man dumpet til B eksamen, og hvor mange fejl må man have i den skriftlige?
ForumindlægHey Jeg står i den situation, at jeg ikke ligefrem er skide god til matematik. Derfor er jeg også en smule nervøs for, hvad der egentlig skal til før jeg dumper. Lad os sige, at jeg kun skal op til skriftlig. Får man så stadig 02, hvis man bare får 1 rigtig i både den uden og den med hjælpemid... -
Smidt ud af 3.G - Hvad nu?
ForumindlægHej SP Som overskriften siger, er jeg lige blevet smidt ud af 3.G pga for højt fravær og et par manglende opgaver. Mit problem lige nu er så, at jeg ikke ved hvad jeg skal foretage mig. Min plan for fremtiden før jeg blev smidt ud var at jeg skulle blive ingeniør eller læse jura, men det kan man... -
Panik - SRP
ForumindlægJeg skal skrive SRP om emnet "Skoleskyderier" i Samfundsfag og Engelsk. Jeg skal redegøre for våbenlovgivningen i USA, men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om udover selve våbenlovgivningen og 2nd amendment. Jeg synes ikke det er særlig muligt for mig at skrive 3-4 sider med det for m... -
differentialligningen
ForumindlægOpgave 1 Undersøge, om f(x)=x*e^x+3x er en løsning til differentialligningen y'=y+y/x -3x. Opgave 3 En funktion f er løsningen til differentialligningen y'=-0,5*y. Grafen for f går gennem punktet P(2,1). Bestem en forskrift for f. -
Ligning problemer
ForumindlægHej jeg har fået en opgave der lyder som følgende Undersøg, om x=2*√a er en løsning til ligningen 2*a*x-2=1. Hvordan be/afkrafter jeg dette, skal jeg starte med den første ligning og arbejde hen til den anden eller omvendt? og hvordan vil jeg overhovedet gøre dette? Ville sætte stor pr... -
eksponentiel udvikling
ForumindlægHej! jeg vil meget gerne have hjælp til at forstå hvordan man løser den vedhæftede opgave :) Min egen bog beskriver det virkelig løst og er selv lidt fortabt ift hvilken metode jeg skal anvender for at løse den... mange tak for forkalringer på forhånd! -
Matematik aflevering
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe med 2a: a) Bestem arealet afgrænset af grafen for funktionen f og x-aksen i intervallet [0,4]. NB: Opgaven skal laves uden CAS-tool
