Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 13701 til 13720 af 135324
-
SRP - Muligt emne?
ForumindlægNu har jeg et virkeligt stort problem med at bestemme hvad jeg vil arbejde med, indenfor SRP. Mine fag er Matematik og Fysik og jeg har selv set lidt på aerodynamik og planetbaner + keplers love. Mine vejleder syntes ikke jeg skal tage de 2 emner, og er faktsik på vippen til at forbyde mig ... -
Bog i ny gymnasiereform?
ForumindlægJeg har valgt en studieretning, der hedder Mat A, Bio B og Kemi BI grundforløbet har vi indtil videre kun haft matematik af de 3 studieretningsfag. I dette fag har vi fået en helt ny bog, som hedder Vejen til matematik AB1, ligesom vi i fysik får en helt ny bog der hedder Orbit C - 2005. Så et er... -
Hjælp til rette en spansk oversættelse
ForumindlægHej, er der nogen der vil rette min spansk oversættelse? hvis der er nogle fejl? Eufemia bor i nærheden af Tonameca i en stor landsby i Sydmexico. Hun kan godt lide at gå i skole. Hun siger, at hun altid har haft gode lærere, og at hun næsten alle fag lærer noget interessant. I sin fritid snakk... -
Omregning
ForumindlægSkal omregne 58km/t til m/s og jeg får 58 km/t= 16 m/s Er det korrekt? Herefter har jeg at 41,3/47= 0,88 g/cm^3 Og det skal mregnes til kg/m^3 0,0413kg/0,000047= 879 kg/m^3 Er det korrekt? -
Skriftlig prøve - tips
ForumindlægHej!Jeg skal meget snart op til FSA i Matemtik skriftlig (på torsdag)...Derfor vil jeg blive glad for at høre, hvordan I ville have forberedt jer?Hvad kan jeg gøre som forberedelse op til matematik-eksamen?Mange tak! -
ortogonale vektorer
ForumindlægI planen er der givet to vektoere, vektor a (t -2 over 5) og vektor b (3 over -3), hvor t er et tal. Bestem t så vektor a og vektor b er ortogonale. Hvordan er det nu liiige man gør det? -
Mere hjælp :)
ForumindlægDer ønskes en generel indførelse af de 3 funktionstyper bl.a. ved behandling af funktionernes monotoniforhold. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal stille op med dette spørgsmål? Håbede der måske var nogen der havde nogle gode ideer? På forhånd tak. -
Hvorfor er det den afledte?
ForumindlægHej, er lidt usikker på hvorfor x^3 * ln(x) afledt bliver 3x^2*ln(x)+x^2 jeg tænkte det ville være 3x^2 + 1/X, da den afledte til ln(x) jo er 1/x??? -
Dansk som valgfag?
ForumindlægHvorfor skal man have dansk i 3 år? Jeg mener, at det er forkert at man skal have om diverse digtere, når man ikke høre om vigtige fysikere, matematikere eller samfundsforskere. Jeg føler, at faget Dansk bliver ødelagt i 3g, fordi det går over i en overdreven nationalisme. Vi hører aldrig om tysk... -
komplekse tal og polære kordinater
ForumindlægHej Hvis vi har w=3(1/2)-i og vi skal omskrive det til polære kordinater hvordan kan det så være at når man skal finde radius r i min matematik bog så skriver de i bogen r= abs(w)=(3+1)(1/2) Jeg ville have troet at man skulle skrive r=(32+(-1)2 )1/2 Er der noget jeg har mi... -
Tværvektor
ForumindlægHej matematik mennesker :) Jeg sidder her med en matematikopgave, som jeg ikke rigtig kan gennemskue. Er der nogen der vil hjælpe? Den lyder: Vektoren á = (3,-1) er beliggende i et retvinklet koordinatsystem med begyndelsespunkt i (7,9) Bestem tværvektoren á39;s endepunkt i koor... -
Studieretningsopgaven
ForumindlægSkal snart vælge fag til studieretningsopgaven og jeg kan vælge mellem matematik - dansk eller matematik - historie. Er endnu ik helt sikker på hvad jeg vælger endnu så ville spørge om der var nogen der kendte til nogle gode emner hvor man kunne kombinere de fag. -
Koordinatsæt til projektionen?
ForumindlægHej. Hvordan beregner man koordinatsættet til projektionen af en vektor på en anden vektor? Synes ikke jeg kan finde en formel i min matematik formelbog eller ligende! Jeg har vedhæftet opgaven. Håber I vil hjælpe! -
diskussions problem --Hjælp please
Forumindlæghej jeg sidder nu og skal til at skrive min diskussion til min SRP. mit emne er matematik i det gamle egypten. mit spørgsmål hedder: analyser matematikkens rolle i det egyptiske samfund og diskuter matematikkens betydning for civilisationen. - er virkelig på bar bund om hva jeg ska diskutere så... -
SRP
ForumindlægHej! :) Jeg skal snart til at vælge SRP-emne + fag. Jeg har matematik og kemi på A-niveau (og intet falgfag på B-niveau). Det betyder, at jeg enten vil skrive i Kemi-matematik eller kemi-historie. Er der nogen, som har nogle idéer til et spændende emne? (Der skal helst ikke være alt for meget ma... -
grænser for vækst
ForumindlægJeg har problemer med at løse denne opgave, er der nogle som er skarpere end jeg der kan hjælpe mig? Befolkningstallet på jorden er 6 milliarder og vokser med 2% om året. Antallet af matematikere er i dag 1 million og antallet vokser med 15% om året. 1. Hvornår vil alle mennesker på jorden vær... -
Pensum
ForumindlægEr der ikke nogle flinke mennesker der kan give mig en masse råd og ideer til matematik eksamen. Jeg skal op her på onsdag og vil gerne lige høre om i har nogle gode og fornuftige fif:) Hivs i os har papir (eks. mat regler og lignende) så ville det være perfekt.Håber i vil hjælpe. -
Værdipapirer????
ForumindlægNogen der kan fortælle hvad værdipapirer er?? Jeg skal til mundtlig matematik eksamen imorgen og værdipapirer er en del af pensum, så håber virkelig nogen ved noget om det! -
hældningskoefficienten?
ForumindlægJeg har en matematik aflevering for hvor jeg skal lave noget med en hældningskoefficient, men hvad er det ? hvis man feks siger, en linie n går igennem punktet (-3,2) og har hældningskoefficienten 1 tredje del. -
fodnoter i SSO
ForumindlægHey.\nVille lige høre hvor mange fodnoter i sætter i jeres SSO. \nJa jeg skriver jo i matematik, så alt hvad jeg har bygger på information fra bøger, men man kan jo ikke skrive fodnoter til alt...\nSkal jeg sætte fodnote ved alle formler jeg tager fra bøgerne?? Der er pænt mange, så det ville tag...
