Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 13781 til 13800 af 135324
-
Chi-i-anden test
ForumindlægHej! Har aldrig lavet en chi-i-anden test før, men har fået en sådan opgave på mit nye gymnasium For at teste virningen af en ny type vaccine mode allergi har man udtaget 600 personer. De 600 personer fik åpå tilfældig måde en af tre doser af vaccinen. Personerne blev delt i 3 grupper efter hvor... -
Bestemmelse af parablens toppunkt
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med en matematik opgave, som lyder følgende: En parabel har ligningen: y=3*(x-4)^2-3 Bestem parablens toppunkt. For at bestemme toppunktet, skal jeg have koefficienterne først, men skal jeg så løse ligningen, for at finde koefficienterne? mvh kristine -
hurtig engelsk!!
ForumindlægAt 1 December 1955, Rosa was on her way home from work. She got into a bus, and took one of the seats, which were dedicated to the blacks. After few stops, the bus became crowded and she was allowed to give up her seat to a white man – in accordance with the laws. She was so tired of the... -
Reducering - hjælp
ForumindlægReducering eller rettere sagt Matematik er ikke min stærkeside, derfor håber jeg, at der er nogle, der kunne hjælpe mig med nogle af disse opgaver. På forhånd tak! Reducere følgende udtryk mest muligt uden lommeregner: Opgave 1) (8a -5) + (6a -9) - (3a + 2) Opgave 2) a(3a - 5b) - 5(2a ... -
Bevis for logaritmeregneregler
ForumindlægNogen som vil hjælpe mig med give en forklaring på de 3 sidste logaritmer? -
Drømmer om at blive kirurg, hvilke gym og fag?
ForumindlægHej... Jeg er en pige der lige nu går i 9. klasse, der siden et barn og til nu drømmer om at blive en kirurg inden for knogler, led, muskler osv. Jeg ved det er en svær uddannelse, men jeg vil og kan. Jeg skriver her, fordi jeg er tvivl om hvilke gymnasium jeg skal gå videre til. Jeg havde tæn... -
ret stil
ForumindlægHej Jeg har lavet en stil til imorgen er der nogen vil se den og hvis der er noget fejl som kan rette.. -
Iphone 3g kommer til Danmark
ForumindlægDen 11. juli er datoen. Har selv glædet mig en del til den kom til DK og overvejer at købe en. http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11993991.html?rss http://www.apple.com/dk/iphone/ Hvad synes du om den? For meget hype, kedelig, normal, must have, ultra kedelig? -
Analytisk Geometri - hjælp
ForumindlægHej! Endnu en aflevering, endnu et (faktisk to) spørgsmål...Opg. 28l: 2x+3=ym: ax-6=yBestem tallet a så linierne l og m skærer hinanden i punktet (1,4). Beregn vinklen mellem l og m for denne a-værdi.---a-6=4 <=> a=102x+3=10x-6 => 9/8=x2x+3=ax-6 => 2*1+3=a1-6 => 11=a11x-6=y => 1... -
Hjælp til lommeregner TI8939;er..
ForumindlægHej! Jeg sidder med en afl. som jeg skal afl. om senest en time, men jeg sidder bare stuck på denne her opgave: En funktion f er bestemt ved f(x) = -2x^3 + x^2 + x^2 + 4x - 3 hvor x 2 [-2; 2]. 1. Bestem grafens skæringspunkt med akserne. 2. Bestem grafens toppunkter eller ekstremumspunkter. ... -
Bestem tallet b
ForumindlægHejsa Jeg kæmper lidt med en opgave, der lyder sådan her: En funktion f, har forskriften: 7x+b, hvor b er et tal. Så langt, så godt. Punktet p(3,31) ligger på grafen for f. Bestem tallet b. Jeg er godt klar over, at jeg skal finde grafens skæringspunkt på y-aksen, men er ikke heeelt sik... -
Ja ja ja.. .Nu er jeg her igen... Suk.
ForumindlægJa... Det er mig igen... Undskyld... Undskyld undskyld undskyld.. Men nu jeg alligevel er her spørger jeg altså.. Jeg har denne ligning vidst nok 2.grads.. x(x-3)(4-2x)=0... Nogen der vil hjælpe og kan forklare hvordan de gør? -
rotationer i universet
ForumindlægHej jeg skal skrive om et emne som er rotationer i universet. Hvis nu havde noget godt om emnet eller har arbejdet med det før. Må i meget gerne skrive noget , som vi kunne tage med.!:) -
Vigtigt ! Beregn rumfang
ForumindlægJeg skal finde rumfanget af kartoffelmel Jeg får afvide at massen er 1000 g & massefylden er 0,70g/cm3 Hvordan finder jeg rumfanget af det ? Jeg har kigget i min formelsamling, men der bliver det ikke vist . -
1.G HTX - HHX??
ForumindlægHejsa, Jeg startet på HTX, her i sommers (lige efter folkeskolen), men problemet er at jeg synes ikke lige det er mig. For det første er administrationen elindig, og jeg føler ikke at jeg får det ud af som man blev lovet påi ntroduktions møder. Og så er jeg ikke lige den bedste til svære matema... -
SRP - Valg af emne!
ForumindlægHej folks! Jeg sidder og skal aflevere emne i morgen ang. Studieretningsprojekt i december! Den fagkombination jeg havde regnet med jeg ville have, var Matematik / Dansk - men ellers ville Matematik / Historie også være et alternativ. Jeg ved godt, at især matematik-dansk er en mærkelig kobling, ... -
Forløbet i en mat B, skr. eksamen, STX.
ForumindlægHej alle. Jeg var som så mange andre til matematik eksamen på mit gymnasium i går. Prøven uden hjælpemidler gik som det skulle, og efter den første time, blev opgaverne samlet sammen af vagterne, som herefter brugte mere end 15 minutter på at tjekke, at alle opgaverne var indsamlet. 15 minutter, ... -
Vektorfunktion opgave (Afstand)
ForumindlægHej SP. Jeg er blevet bedt om at fremlægge at par opgaver i matematik, men der er dog en af dem jeg ikke helt kan forstå. (Vedhæftet billede) jeg får derudover at vide af r(t)=(2+6*t,5+3*t) (altså koordinatfunktionerne: x(t)=2+6*t, og y(t)=5+3*t) samt punktet P=<7,4> a) ?? b) Jeg har... -
Ligninger
Forumindlæghej folkens! jeg er virkelig en dør til matematik og har fået at vide at jeg skal lave disse her ligninger. nogle der gider hjælpe mig igennem, eller henvise mig til en side, hvor man evt. kan skrive ligningen ind i? de første lyder således: -3(5a + ab) + (3b - 2) *5a = ? (2a - b(b + 1) = ? -4 (... -
Tysk eksamenssæt
ForumindlægEr der nogen, der har tysk A, stx, 2014 august eller december liggende?
