Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 13841 til 13860 af 19042
-
2 sætninger
ForumindlægHej. Nogen som kan tjekke dette Postero die, dum Davus viam ante cauponam Iuliae verrit, notam Successi et Marci conspicit. Legit et ridens in cauponam exclamat: "heus tu, Iris, nonne vides notam in muro scriptam? De te nota narrat" Næste dag, mens Davus foran vejens kro opdager Succ... -
sidste rettelse
ForumindlægSie versuchte auch abnehmen, aber es nützt nichts, als sie beginnt ungesund Essen wieder beginnt zu essen. Der einzige sie nicht kann ist entbehrt Essen. Langsam erlebt sie, dass nicht Fettleibigkeit ist, das absondert ihr zu andrere und sie beginnt. Die Verbindung zu Michel und Franziska helft s... -
HJÆLP TIL VALG AF STUDIERETNINGSPROJEKT, ALLE BUD ER VELKOMMEN! :)
ForumindlægHej Alle! :) Jeg er en 3G'er på Aalborg Teknisk Gymnasium, som virkelig er på bar bund, hvad angår mit emne til studieretningsprojektet. Derfor vil jeg høre alle om de har nogle gode forslag til hvad jeg kan vælge. Jeg kan kombinere følgende fag: Matematik A , Fysik A , Kemi A , Teknikfag (El... -
tangent I need help
ForumindlægHej allesammen, kan nogle se om jeg er på den rette vej med opgaven pls En tangent til grafen for f(x)=√x-3 har rørinspunkt (x0, 2). Bestem x0 . Bliver x lig med 7? Tangenten, x-aksen og linjen med ligningen x=7 danner en trekant. Bestem denne trekants areal..? Jeg diffenrenterer ligningen,... -
Rettelse tangent
ForumindlægHej allesammen, kan nogle se om jeg er på den rette vej med opgaven pls En tangent til grafen for f(x)=√x-3 har rørinspunkt (x0, 2). Bestem x0 . Bliver x lig med 7? Tangenten, x-aksen og linjen med ligningen x=7 danner en trekant. Bestem denne trekants areal..? Jeg diffenrenterer ligningen,... -
Hjælp til kemi opgave!!!!
ForumindlægHej. har en opgave foran mig, som jeg ikke kan finde ud af.. håber at der er nogle der kan. her er den: I sodavand er der overtryk af carbondioxid i det lille luftlag mellem kapsel og væske op opløst carbondioxid i væsken. I en sodavand indstiller sig følgende ligevægt mellem CO2-gas og opløst CO... -
pH..
ForumindlægHej, Håber at der lige er en der kan hjælpe mig lidt på vej med denne opgave.. Der fremstilles en opløsning på følgende måde: I en 250 mL målekolbe blandes 1,75 g NaHCO3(s) med 0,484 g NaOH(s) i lidt vand, hvorved de to stoffer opløses. Herefter fyldes der op til mærket med demineraliseret vand... -
Arealfunktion
ForumindlægEr jeg på rette vej her? f(x)= -(1/2)x+3 A(0)= (1/2)*1*(f(-1)+f(0))= (1/2)*((7/2)+3)=(1/2)*6,5=3,25 A(2)=(1/2)*3*(f(-1)+f(2))=1,5*((7/2)+2)=1,5*5,5=8,25 -1< x > 6 A(x)=(1/2)*(x-(-1)*(f(-1)+f(x))=(1/2)(x+1)((7/2)+(-(1/2)x+3)).. -
Arealfunktion
ForumindlægEr jeg på rette vej her? f(x)= -(1/2)x+3 A(0)= (1/2)*1*(f(-1)+f(0))= (1/2)*((7/2)+3)=(1/2)*6,5=3,25 A(2)=(1/2)*3*(f(-1)+f(2))=1,5*((7/2)+2)=1,5*5,5=8,25 -1< x > 6 A(x)=(1/2)*(x-(-1)*(f(-1)+f(x))=(1/2)(x+1)((7/2)+(-(1/2)x+3)).. -
Find centrum og radius i cirkel
ForumindlægHej! Jeg sidder og har lidt problemer med en matematikaflevering, da jeg ligger med kyssesyge så jeg har altså ikke været der da vi lærte det. Jeg har forsøgt at google mig frem til det, og jeg har set nogen videoer, men jeg er altså mest bare blevet lidt rundforvirret, så håber der måske er nog... -
Argumenter ud fra en liberalistisk grundholdning (jobskabelse)
ForumindlægHej! Jeg skal argumentere ud fra en liberalistisk grundholdning imod præsident Barack Obamas plan for jobskabelse. Derfor har jeg fået nogle punkter for, hvordan jobskabelsen skal finde sted. Jeg har allerede undersøgt de fleste og fundet frem til, hvorfor man ifølge liberalismen vil være imod ... -
optimering
Forumindlæghej alle sammen... jeg sidder her og laver en matematik opgave som jeg er gået i stå med halv vejs.. jeg håber nogen af jer hjælpsomme kan hjælpe mig.. opgaven lyder således: bestem arealet af det største rektangel, der kan indskrives i en cirkel med radius 5. NB: jeg har lagt figuren ind på ... -
forskrift
ForumindlægHej lidt hjælp til at løse en opgave ? sammenhængen mellem et varmblodet pattedyrs vægt og dets daglige varmeproduktion kan med god tilnærmelse beskrives ved: når vægten bliver 10 gange så stor, bliver varmeproduktionen 5,3 gange så stor. Det oplyses at et pattedyr der vejer 100 kilo, har en var... -
Albedo spørgsmål
ForumindlægOkay jeg sidder og skal aflevere min 1.G. NV-prøve i fysik her imorgen, og mangler et spørgsmål som jeg virkelig ikke forstår særlig meget af.. er der nogen af jer som kan hjælpe mig lidt på vej? Jeg skal forklare hvad albedoerne for jord, vand og is betyder for jordens klima. Og skal illustrer... -
Fremstilling af CHI3
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport om fremstilling af CHI3, men da kemi tydeligvis ikke er min stærke side, ønsker jeg hjælp! Jeg har uploadet min rapport på peecee, og vedlagt mine resultater umiddelbart inden spørgsmålene til opgaven, der kommer til sidst i opgaven, og som jeg ikke forstår... -
Vedr. mundtlige eksamner!
ForumindlægHvad gør man hvis læreren/censor kommer med et spørgsmål man ikke rigtig kan svare på el. huske? Svarer man så bare: "Det kan jeg ikke huske" el. "Det kan jeg ikke rigtig svare på" ? Eller evt. en anden vej --> Snakke udenom? :S Er lidt i tvivl om hvad man gør i sådan no... -
Byplanlægger
ForumindlægHej Jeg håber virkelig, at der er nogen som kan hjælpe. Jeg er en pige som har uddannet sig til byplanlægger med kandidat i by, plan og proces. Jeg har i et års tid nu forsøgt at søge job uden så meget held, da jeg desværre ikke har arbejdserfaring. Jeg skriver nu for at høre, om man med denne ... -
Studenter Cafeér
ForumindlægDet er måske ikke ligefrem studie-relateret, men vidste ikke rigtigt hvor jeg ellers skulle skrive dette henne. Jeg er for ikke så langt tid siden flyttet til kbh for at læse, og går inde ved Nørreport lige som så mange andre; men tænkte lidt på, hvilke studentercafeér er der? Har kun været forbi... -
Prosa der beskriver byen
ForumindlægTil min mundtlige eksamen i dansk har jeg trukket: ''Find eksempler på hvor poesien står langt stærkere i det fortællende end hos prosa'' Jeg har sammen med min lærer fundet en tekst af Dan Türell - Det er mig (hvem ellers)... Det er en tekst der beskriver byens udseende og... -
Stofmængdekoncentration
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til fælgende opgave: En kobbertråd afvejes til 10,209 g og anbringes i 250 mL 0,300 M sølv(I)ionopløsning. Der forløber nu en reaktion, hvorved der dannes rent sølv, der alt sammen lægger sig på bunden af glasset, samt kobber(II)ioner. Efter endt reaktion rengøres ...
