Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 13881 til 13900 af 174810
  • Lineær funktion f(x)=a ??

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med en matematikrapport om lineære funktioner, sammen med en fra min klasse. I teoriafsnittet skal vi besvare to spørgsmål omkring f(x)=a, og vi er ret i tvivl om hvordan grafen for den funktion ser ud. Umiddelbart ville jeg sige, at den ligger parallelt med x-aksen, men i ...
  • Fysik A studentereksamen 2010 aug

    Forumindlæg
    hej folkens er der nogen der ligger inde med Fysik A studentereksamen 2010 aug, som ville være sød at ligge den her op såå vi andre kan have glæde af den :-) tak på forhånd !
  • Lige et lille spørgsmål..

    Forumindlæg
    Når der i en opgave står: "benyt stamfunktioner til at beregne integralet"...Hvad betyder det så helt præcis?Håber meget der er en der har et svar..
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen som kan hjælpe mig med dette: At tegne funktionen f(x)= x i 3-3x Er det ligemeget hvordan man tegner grafen?
  • Privatundervisning i statistik

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg søger én som er dygtig til statistisk,gerne statistik der anvendes indenfor humanvidenskaberne. Det er altså statistik på universitetetsniveau. Jeg søger undervisning mod betaling selvfølgelig. Jeg skal bruge undervisning hurtigst muligt, fordi jeg har en reeksamen i slutningen a...
  • Bestem sammenhængen mellem a og c

    Forumindlæg
    Opgave 3: a) Bestem den sammenhæng, der er mellem tallene a og c, når andengradsligningen ax2-4x+c = 0 har netop én løsning. Hjælp!? :D
  • Eksponentiel vækst - bevis for hvordan man finder a

    Forumindlæg
    Ja, jeg sidder med et lille problem...Man kan jo beregne a og b ( i: f(x)=b*a^x) udfra to kendte punkter: P(x1,y1) og Q(x2,y2)Og så ser beviset nogenlunde således ud:f(x1)=b*a^x1=y1 og f(x2)=b*a^x2=y2Og så skulle jeg mene, at man dividerer den ene liging med den anden??? (altså man dividerer y2 m...
  • 5 A-fag i den nye reform??

    Forumindlæg
    Med den gamle karakterskala kunne man gange sit snit med 1,03 hvis man havde haft fem A-fag. ER der nogen, der ved hvordan de vil gøre med den nye skala. Kan man stadig drage fordel af at have fem A-fag i den nye reform?
  • Bestem a så punktmængden har arealet 8.

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til denne opgave. Funktionen f er bestemt ved F(x)=e^x - e^-x hvor x er større eller lig med o. Man skal bestemme a således at punktmængden (x,y) = x er lig med eller over nul, og under eller lig med a. y er lig med eller over nul og lig med eller under f(x) får arealet 8...
  • bestemmelse af a og b grafisk -lineære

    Forumindlæg
    Hej jeg har et eksamens spg der hedder: Gør rede for den lineære funktion Du skal bl.a komme ind på betydningen af tallene a og b og på, hvordan a og b kan bestemmes både grafisk og ved beregning ud fra 2 givne punkter. Jeg er med på at gøre rede for den lineære funktion, og jeg kan osse godt b...
  • I have a dream - Martin Luther King

    Forumindlæg
    Hej med jer. Nogle som har noter om I have a dream? Det kunne være hvad som helst, f.eks. Opgaver eller noget lignende. Skal bruge det imorgen. Tak for hjælpen.
  • Essay: A gap of sky, engelsk A-niveau

    Forumindlæg
    Hej SP. Jeg har lige skrevet mit essay færdigt, er det nogen der kunne have lyst til at se på noget grammatik? Ville være super lækkert mvh klaskefar
  • Finde a og b udfra funktionen f(x) = b*a^x

    Forumindlæg
    Opgave lyder: Vækstraten for funktionen f(x) = b • ax er 17% og f(0) = 24. Angiv tallene a og b. Nogle der kan hjælpe?
  • Bestem arealet af området, som funktion af a

    Forumindlæg
    Hej Jeg har brug for hjælp til opgave 14 i dette eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/documents/STX082-MAB.pdf Der står at man skal bestemme arealet af området, som funktion af a. Er der nogen der vil hjælpe mig lidt på vej?
  • definition af a,b i lineær funktion

    Forumindlæg
    hej.Er der nogle venlige sjæle, der kunne fortælle mig hvad a og b er i en lineær funktion?
  • Skalafaktoren som funktion af rødforskydning, a(z)

    Forumindlæg
    Hej er der nogen som kan hjælpe med denne opgave? :) a) Plot skalafaktoren som funktion af rødforskydningen. b) Ved hvilken z har universet 1/10 af sin nuværende størrelse? I a) tænkte jeg at tegne funktionen a(z)=1/1+z som graf.. men ved ikke hvordan jeg skal gøre i b).
  • Diskret matematik - mennesker på en ø

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og prøver lave denne har diskret matematik opgave og kan ikke lige regne den sidste ud. I 1 har jeg sagt at Peter er sandsiger og at Signe er en løgner. I 2 har jeg sagt Bob er sandsiger og at Anne er en løgner. Håber folk er enige. Men det er så nummer 3 som jeg ikke lige kan r...
  • a = f'(x_0), hvorfor?

    Forumindlæg
    y = a(x-x_0) + y_0 => y = f'(x_0)(x-x_0) + y_0) Hvorfor kan a = f'(x_0)? (Bare sig, hvis jeg skal skrive resten ind/uddybe)
  • vinkelhalveringslinje - hvordan finder jeg A m.m.?

    Forumindlæg
    Hej jeg har givet en trekant: b=3, C=90 og A's vinkelhalveringslinje er 4. Hvordan kommer jeg videre, hvordan finder jeg A, eller noget andet der gør at jeg kan finde alle trekantens værdier? tak
  • Ligningen for linjen gennem A og B!

    Forumindlæg
    Ligningen for linjen gennem A og B når: A (-1,2) og B (-5,6) Nogen der kan hjælpe? :)