Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 13921 til 13940 af 19042
-
Tunnel
ForumindlægEn tunnel har en parabelformet tværsnit. Undersøg om en lastbil, som er 2,5 meter bred og 4 meter høj kan køre igennem. Andet spørgsmål: Bestem den største bredde, en vej i tunellen kan have, hvis højden over vejen overalt skal være mindst 3,2 meter. Selve tunnellen er 4 meter høj, og 20 m... -
Stamdunktioner
ForumindlægHej jeg har fået en opgave som jeg ikke kan gennemskue. Håber der er nogen som vil hjælpe mig. Her kommer den: x= 2sin(t) - t y= 2cos(t) - 1 I første og anden kvadrant afgrænser kurven sammen med førsteaksen en punktmængde M, der har et areal. Beregn ved hjæp af stamfunktioner arealet af M. j... -
EUKLID SRP OPGAVE..MANGLER KILDER..HJÆLP! :-)
Forumindlæghej, jeg skal til at begynde på min SRP opgave her i 3.g, og jeg skal skriv i fagene MATEMATIK og HISTORIE. Jeg har fundet en del matematiske kilder, såsom euklids elementer, og "episoder fra matematikkens historie" osv. men jeg har ingen anelse om hvor jeg skal starte med den historis... -
Arkitekt
ForumindlægHej studieportalen! :-) Jeg har længe drømt om at arbejde som arkitekt i fremtiden - faktisk, siden jeg var helt lille. Jeg er en person, der er meget kreativ, og samtidig er jeg også god til at tegne. Jeg er 15 år, og skal til at afslutte mit sidste år i folkeskolen. Efter 9. klasse regner j... -
opdrift
ForumindlægHeii allesammen. Jeg har en opgave hvor jeg skal lave en badevest til et barn der vejer 30 kg. Den skal laves af stof og så flamingo. Men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal finde ud af hvor meget flamingo jeg skal bruge. Jeg ved at det er noget med massefylde og opdrift, men præcis hvordan ved j... -
Hjælp! - til tysk inden eksamen..
ForumindlægHej! Jeg er i den uehldige situation at skulle til eksamen i mit værste fag - nemlig tysk! Har heldigvis fået lokket mine forældre til at give økonomisk støtte til at finde en tysklærer, der kan hjælpe mig lidt på vej inden eksamen - da jeg helst ikke vil ødelægge mit snit på 1 dum eksamen.. M... -
Gør rede for at ligning er tangent til f
ForumindlægHey alle! En funktion f er givet ved f(x) = -0,25x2 + 2x - 1 Jeg skal gøre rede for, at linjen med ligningen y = 2x - 1 er tangent til grafen for f. - Det eneste jeg kan se som mulighed var at sætte de 2 ligninger lig med hinanden. - Men har ingen anelse om, det kun gælder for 2 grafers skæringsp... -
hjælp så er i søde :)!
ForumindlægKlodsen på tegningen glider ned ad et ru skråplan med konstant fart. Klodsen vejer 300 g Er der nogle der vil være sød at hjælpe mig med opgave b og c. tak :)) a) Fremstil en skitse, der viser de kræfter, der virker på klodsen. ?Skitsen er vedhæftet - Jeg har lavet den i et Cas dokumen... -
lineær model
ForumindlægTabellen viser danskernes forbrug af øl i perioden 2005-2010. Denne udvikling kan med god tilnærmelse beskrivelse ved en lineær model. a) Hvor meget falder danskernes forbrug af øl pr. år ifølge modellen? Bestem danskernes forbrug af øl i 2015 ifølge modellen Jeg ville sætte stor pris på hvis d... -
kraft
ForumindlægHåber jeg kan få hjælp .. En biltype er designet, så dens kofanger kan absorbere sammenstød med op til 10 km/h, uden at bilen selv tager skade. Kofangeren kan give sig 12 cm. Hvilken acceleration får bilen i gennemsnit? Bilen vejer 1900 kg med passagerer og last. Hvor stor en kraftpåvirkning får ... -
Fældningstitrering
ForumindlægHej. Jeg har lavet et forsøg hvor jeg skal bestemme chloridindholdet ved hjælp af fældningstitrering. Jeg skal beregne mod chlorid i det anvendte volumen vandprøve, mol/L chlorid i vandprøve, g/L chlorid i vandprøve og masse% idet densiteten sættes til 1,00 g/mL. Der blev brugt 5mL vandprøve ... -
HJÆLP! Freud.
ForumindlægHej allesammen. Jeg har idag fået udleveret min problemformulering til min SRP, og har et spørgsmål, som jeg håber at nogen kan hjælpe mig med, da det ikke er til at læse sig frem til: "Der ønskes en vurdering af, i hvilket omfang Freuds teori om fortrængning er bundet til de sociale og kult... -
Tidligere eksamenssæt fra folkeskolernes afgangsprøver
ForumindlægHej Alle, Min lillebror går i 8. klasse, og har lidt svært ved matematik. Desværre har det været sådan, at klassen havde i næsten hele 7.klasse vikar, som ikke rigtig har fået gennemgået pensum med klassen og derved er de lidt bagud. Jeg ville derfor med min lillebror gennemgår mere målrettet ek... -
find kraft opad på stangen
ForumindlægHej, jeg har en opgave med en stang som på billedet, der slippes vandret over jorden. Den er fastgjort til et hængsel og vejer 1kg og har længden 2m. Derfor er der et kraftmoment på stangen givet ved: t = 1kg * 9,82N/kg * 1m = 9,82N*m Og den vil så rotere bestemt efter ligningen: ... -
Uni: Cirkel (komplekse tal)
ForumindlægHej alle Jeg har en opgave, får jeg får givet, at gamma er en vej, som består i at gennemløbe cirklen |z-1+i|=2 én gang i positiv omløbsretning. Jeg skal så finde ud af, hvorvidt punktet z=-2 ligger i cirklen. Mit umiddelbare bud er at sætte ind og se, om |-2-1+i| =< 2, men så får jeg, at z=... -
Atomorbitaler
ForumindlægHej Studieportal, Havde lige en 'diskussion' med min kemilærer angående, hvordan elektroner bliver fyldt op i 2p-orbitalen. I orbitaler generelt bliver der fyldt to elektroner i pr. orbital. Disse elektroner har forskellig spin (op og ned). I 2p-orbitalen bliver elektroner fyldt op parall... -
SØGER HJÆLP TIL FYSIK
ForumindlægHej En dame skubber til en vogner. Vognen triller med 34 m/s og en konstant hastighed. Vognen er på vej mod en mand på gaden, som er 45 m fra hende. Hvordan ville stedfunktionen se ud for sådan en episode. Jeg tænker s(t)= 45 m/s*t+45 m. Men hvis jeg skal finde ud af , hvor lang tid der går fø... -
Densitet
ForumindlægOpgave: "Med en kraftmåler måler man, at en klods vejer 30 N, når den hænger frit i luften. Når den sænkes ned i vand, viser kraftmåleren 20 N. Bruger man en anden væske, viser kraftmåleren 24 N. • Hvad er den anden væskes densitet?" Er det korrekt, at jeg skal anvende... -
Argumenter - Liberalistisk grundholdning
ForumindlægSidder og skriver en samfundsfagsaflevering, er stødt på et lille problem da jeg er gået i stå, hjælp søges derfor.. Evt. nogle fif :) Takker på forhånd. 1b) Argumenter ud fra en liberalistisk grundholdning imod nedenstående udsagn: ”Hvis man for alvor laver et turnaround i forhold t... -
Vektorer
Forumindlæghej. Jeg er igang med denne opgave. Har lavet det meste af den, men et af punkterne irritere mig lidt, så håbede på nogle kunne hjælpe mig lidt på de rigtige veje :-) Opgaven lyder således: I et korrdinatssytem er to vektorer a og b bestemt ved a = ( t , t + 1) b = ( -t, t+1) hvor t er et t...
