Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 13941 til 13960 af 154034
-
Teori - doping
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver synopsis til min AT eksamen her til sommer, hvor jeg har valgt emnet doping. Jeg har valgt at beskæftige mig med unge cykelrytters holdninger til dopingmisbruget i cykelsporten. Men nu er jeg blevet i tvivl om, hvilken form for teori man kan inddrage til dette. Er der n... -
Kuldioxid
ForumindlægHvad er kuldioxid? -
Medicin - ekstra point
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og skal søge ind på medicin til næste år og søger gennem kvote 2. Dertil er jeg dog nødt til at lave nogle ting i mellem tiden, der giver mig noget credit - altså nogle gode point - som vil pynte på min motiverede ansøgning. Er der nogen, der har nogle gode ideer til, hvad det ... -
Reducering
ForumindlægA + (a+b)-2ab Giver det 2a+b-2ab eller giver det A-ab? -
Spansk eksamen 2012 - vurdering?
ForumindlægHej studieportalen! Er der en der vil vurdere min eksamensstil til Spansk A? Den er vedhæftet. Tak!! Kirstine -
SIR-model, løsning koblede differentialligninger
ForumindlægHej Jeg sidder midt i mit SRP. Jeg skriver i Biologi og Matematik. Jeg er i den situation, at jeg skal løse de tre differentialigninger: S' (t)=-β•I(t)•S(t) I'(t)=β•I(t)•S(t)-b•I(t) R' (t)=b•I(t) i maple, jeg kender ikke ... -
Er i krise!
ForumindlægHar fået følgende spørgsmål, som jeg skal op og vise på tavlen i morgen. Har derfor brug for hjælp! Skriv nedenstående udtryk på formen b*a^x √9a*^3√a/^4√a -
Ordbøger til gymnasiet
ForumindlægHej allesammen Jeg skal starte på gymnasiet her på tirsdag, og i den forbindelse skal jeg have anskaffet mig nogle ordbøger. Det lyder måske umiddelbart lidt dumt, men jeg aner simpelthen ikke, hvor store de skal være. Skal have Engelsk A, og Tysk B. På forhånd tak :) -
Vektorer i rummet
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og forbereder mig til A-niveau skriftlig eksamen og er rendt ind i en opgaveformulering, som jeg ikke lige er stødt på før. Håber I kan hjælpe. Jeg har en linje L med parametrene x: 1-2t; y: 2; z: -3+4t og et punkt A(1,3,4) Opgaven lyder: "Bestem koordinaterne til det pun... -
DNA-analyse...?!!!
ForumindlægHejsaEr der nogen her inde, som har styr på biologien, fordi jeg har efterhånden læst i alle de bøger, som jeg har, men kan ikke helt finde ud af fremgangsmåden og princippet i en DNA-analyse.Er igang med at løse denne opgave:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-6-1.pdfHer er... -
dansk 9. klasse
ForumindlægKære allesammen. Jeg spørg vedrøende dansk. Jeg skal inshallah op i dansk hr til sommer, og har desperat brug for jeres hjælp!. Kender i nogen hjemmesider, hvor jeg kan finde gratis opgaver til 9. klasse niveau. Blandt andet de skriftlige genrer, har jeg desperat brug for hjælp til! og jeg tænk... -
% af eksamen der skal besvares for at bestå
ForumindlægJeg skal til skriftlig eksamen i turbokursus på fredag, og halter gevaldigt i differentialregning. Dog er jeg godt med i resten. Vi har prøvet sådan nogle eksamener fra de sidste år, og jeg svarer mellem 40-65 % rigtigt i opgaverne. Er der nogle der ved hvilken karakter det svarer til? Jeg vil r... -
dumpet mat c
Forumindlæghej jeg har lige taget en hf på 2 år hvor jeg var så uheldig at dumpe matematik på c niveau. jeg fik 00 både mundtlig og skriftlig desværre skal jeg bruge matematik c niveau på min uddannelse, mit spørgsmål er kan jeg tage matematik på c niveau igen når nu jeg har dumpet eller er min eneste mulig... -
Problemer med formateringen
ForumindlægHej brugere på SP Jeg har stadig problemer med formateringen, når jeg skriver matematiske symboler under funktionen "fx". Se fx denne tråd https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1513389 og nærmere svar #3. Efter jeg har afsluttet min linje inde i funktionen "fx&quo... -
Hjælp!?
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen af jer søde mennsker der har en fsa folkeskolens afgangsprøve Dansk skriftig fremstilling December 2013 ?? :D Det er ligemeget om det er nummer 1,2,3,4,5 eller 6, skal bare havde en :D opgaverne hedder: 1 Enken 2 Børn sidder stille medste af dagen 3 ønsker 4 ... -
Gymnasiet
ForumindlægHej, efter 9. klasse skal jeg i en privat 10. klasse. Efter 10. klasse vil jeg gerne ind på STX eller AGS dermed sagt læse medicin i fremtiden. Ville hurtigt spørge om, 10. klasse er noget skidt, om det kommer til at trække ned på nogen punkter, om det virkelig hjælper en med at løfte karaktern... -
Hjælp til papirbehandling opgave.. (Partikler osv)
ForumindlægHejsa.. Har også denne opgave som jeg slet ikke kan finde ud af.. Opgaven er opgave 6 i eksamenssættet, som kan findes i linket: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130603%... -
Matematik b, maj 2012
ForumindlægHej Jeg har et par spørgsmål til opgaverne fra maj 2012, matematik b. Opgaverne kan ses her: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20B... -
årskarakter vs eksamenskarakter
ForumindlægHej med jer allesammen. jeg blev student sidste år 2012, og har siden da haft et sabbatår. Men nu skal jeg igang igen. Jeg har tænkt mig at søge ind på Århus Universitet gennem kvote 1, som har frist her den 5. juli 2013. Her har jeg tænkt mig at søge ind på studiet, Engelsk og Europastudie... -
Hvordan beregnes gennemsnittet?
ForumindlægHej jeg har hverken gennemsnittet til at læse medicin eller odontologi som er mine eneste ønsker. Jeg lægger næsten hele 2 karakterer under det krævede gennemsnit men er fast besluttet på at jeg vil ind på et af disse to uddannelser da jeg ikke kan se mig selv arbejde indenfor noget andet. Jeg e...
