Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 13941 til 13960 af 135324
-
Udregning af radius
ForumindlægJeg har følgende formel: V=(2*pi*r3) :3 V = rumfang, som er oplyst til at være 16,75 m3 altså 16,75=(2*pi*r3) :3 Hvordan kommer jeg vidre, når jeg skal finde radius, som jeg godt er klar over er r i formlen...?? Kan en venlig sjæl hjælpe en mor, der prøver at hjælpe sin datter?? Med venlig hilsen... -
nulreglen
Forumindlæghej... jeg sidder med en opgave som vi skal op til matematik... det er om nulreglen, og kan slet ikke komme videre... fx er der en opg. der hedder: 1/( 3) x3 + 2x =0 håber der er nogen der kan hjælpe XD -
En linje l er givet ved 3x + 5y - 7 = 0 og et punkt P er givet ved P(2,k), hvor k er et tal
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne ogave i matematik: En linje l er givet ved 3x + 5y - 7 = 0 og et punkt P er givet ved P(2,k), hvor k er et tal. a) Bestem k, så afstanden fra P til l er 3. -
Praktiske spm. om reformen.
ForumindlægHej, jeg søger svar på disse spørgsmål:1) Er det muligt at få den et-årige matematik i det nye gymnasium? Fordi jeg ikke er specielt god til matematik, vil jeg gerne vide om der var et alternativ, uden at det trækker helt vildt ned i mine karakterer.2) I naturvidenskabeligt grundforløb har man na... -
Funktioner
Forumindlægjeg sidder om fumler med en matematik opgave der lyder sådan her: "Om funktionenen f(x) = 3x −4x+(8/x)+b·x får vi oplyst at grafen for f går gennem punktet (2, 3). Bestem værdien af konstanten b." Er der en der kan hjælpe mig, med hvordan jeg løser den i hånden? :)) -
STX ?
ForumindlægHej . Jeg er på brobygning i denne uge. Jeg har besøgt STX og jeg har bestemt mig for at tage derhen efter 9. Men jeg vil gerne have alle de her fag : Spansk, fransk, engelsk, dansk, matematik, fysik og kemi .. Kan det lade sig gøre ? Håber på hjælp :) -
Kan jeg det?
ForumindlægJeg går i 7. klasse og er fantastisk til matematik. I timerne arbejder jeg med at gennemføre pensummet for A-niveau på gymnasiet, men jeg er snart færdig med det. Jeg er virkelig træt af mine matematiktimer, jeg skal vælge mellem at arbejde selv, som udfordrer mig, men det er ret ensomt, eller ... -
funktioner
ForumindlægHej. Er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? Og forklare mig fra punkt til punkt? Jeg er ikke lige den bedste til matematik, så det ville være en stor hjælp hvis i forklarede grundigt:) Opgaven: Punkterne (3;6) og (5;8) passer i potenssammenhængen f(x)=b⋅xa. Bestem konstanten ... -
Vektorfunktion og linje
ForumindlægHej, jeg har fået denne matematik opgave for, men kan ikke finde ud af den, er der nogen der kan hjælp? -
HJÆLP!!
ForumindlægHej alle. Nogen der ved hvor man kan få fsa matematik 2016 henne? -
erfaringer med at laese fysik?
ForumindlægEr der nogen der har erfaringer mht. svaerhedsgraden af Matematik på Fysik studiet på fx. KU? -
Eksamen
ForumindlægHvor mange point skal man opnå i matematik skriftlig eksamen for at få enten 8 eller 9? -
Mundligt eksamen
ForumindlægHar i nogle forslag til enmer, man kunne tage i brug når man, skal op til mundligt matematik eksamen i 9.klasse? -
HELP tretrinsreglen!!!
ForumindlægHola people. jeg har en matematik aflevering til i den her ugen, er der nogen der kan hjælpe mig angående tretrinsreglen? det går ud på at: givet funktion f(x) 2x^2-x a. benyt tretrinsreglen til at beregne f39;(3) b. benyt tretrinsreglen til at beregne f39;(x) tak tak tak -
Brøk --> 2.gradsligning
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og slås med denne ligning: Fællesnævneren må være nævner * nævner, altså 2x^3, ikke? Hvordan kommer jeg videre herfra? Hvis nogen har en løsning: Babysteps, tak :) Har ikke haft matematik siden i naturfag for 14 år siden ;) På forhånd tusind tak for hjælpen! :) -
Sandsynlighed HJÆLP!!!
ForumindlægOpgave 2 En lærer på SDU bor i Fredericia og kører hver dag til arbejde i bil. PÂ strækningen mellem Fredericia og SDU opstår der tit kø på hverdage, hvilket giver forsinkelser sammenlignet med den hurtigste rute kørt i weekenden. Der forekommer forskellige forsinkelser på de forskellige stræ... -
brug for hjælp:( inden 20/03/06
Forumindlæghej kære venner:)vi skal aflever en skfriftlig rapport i samfundsfag på 8 sider, vi har fået de nedstående tekster som vi skal skrive dere holdninger om velfærdssamfundet, jeg har læste de der arker 3 gange men forstår dem ikke rigtig, det er sværte at få fatte hva de mener rigtig, der står ikke... -
SU - Hjælp, er på den!! Fuld SU?
ForumindlægJeg skulle ifølge min studievejleder og få fuld SU grundet særlige forehold. Men så fik jeg i dag et brev hvori der rigtig nok stod at mine forhold var ændret, i brevet er min SU angivet til at være ca. 2500 kr.?? Jeg har snakket med studievejlederen og skolens kontor 3 gange uden resultatet, h... -
Gymnasiet
ForumindlægHej mennesker. Jeg er en pige der går i 9.klasse. Jeg har gået rundt, og har været virkelig stresset over noget. Jeg ved simpelthen ikke om, jeg skal tage HTX eller STX og, hvilken linje jeg skal tage. Jeg er så nervøs og stresset, over at tænke på det hele tiden. Derfor vil jeg gerne have råd, ... -
ligninger og kvadratsætning
ForumindlægHar problemer med disse sidste stykker til min matematik aflevering til iaften.. Nogle der kan hjælp? :)
