Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 13961 til 13980 af 176853
-
Hjælp til en opgave i mat A.
ForumindlægDet radioaktive stof stronium 90 henfalder, så der efter 1 år er forsvundet 2,45 % af stoffet. Et laboratorium indkøber 7 g af stoffet i 2004. a) bestem, hvor mange gram der er tilbage efter 2 år. svar : F(x)= 7 * 0,9755 ^t opgave b ) indfør passende betegnelser, og opskriv et matematisk udt... -
Mat A med hjælpemidler skabelon
ForumindlægSælger en skabelon jeg anvendte til prøven med hjælpemidler til Matematik A prøven sidste år. Jeg bestod selv prøven med 10 og er nu begyndt at læse Fysik på KU. Den er lavet i Ti-Nspire, men kan også laves om til et Maple dokument. Den kan kun anvendes til prøven med hjælpemidler. Men kan derimo... -
Matematik eksamen / Gruppen gider ikke deltage til eksamen og har måske valgt at ikke møde op
ForumindlægHvad sker der hvis man ikke møder op til matematik mundtlig eksamen? Jeg skal møde op til eksamen men min gruppe har valgt at ikke møde op til eksamen -
Fysik eksamen C - Bilag?
ForumindlægHvordan eksamen vil foregå: Mundtlig prøve over bredt formuleret opgave • 24 timers forberedelsestid til besvarelse af opgaven. • 24 minutters eksiminationstid 1. Mundtligfremlæggelse af produktet + spørgsmål fra censor og mig (8 Min) 2. Bilag udleveres og resten af prøven ... -
Samfundsfag B - Problemformulering eksamen
ForumindlægHej allesammen. Vi sidder 3 drenge, og har svært ved at få udarbejdet en ordentlig porblemformulering. Vi er igang med vores 24 timers forberedelse til eksamen, og vi skal op imorgen fra 13-14 (Vi skal op hver for sig) Vores tema: Overskrift/Tema (angives af eksaminator): Hooliganis... -
"Eksamen er offentlig"
ForumindlægMan må gerne overvære en eksamen (undtagen voteringen). Men hvad med i et fag som religion eller oldtidskundskab, hvor nogle af teksterne er det samme? Så kan man risikere at en af dem, der overværer eksamen, trækker den samme tekst. Hvordan forhindrer man dette? -
Eksamen (B niv), og synopsis
ForumindlægJeg afslutter min studentereksamen på tirsdag, med psykologi. Vi skal arbejde i grupper, men gå til eksamen individuelt. Vi har i gruppen snakket frem og tilbage, og er rigtig meget i tvivl om hvad det er vi egentlig skal. Vi ved vi skal skrive en synopsis, men hvad skal den indeholde, hvordan gr... -
vektor a og b er paraelle
ForumindlægOpgaven er følgende: I et koordinatsystem i planen er givet to vektorer, hvor jeg skal bestemme t vektor a = (1,2) og b = (3+25,-4+t) Jeg kan forstå at jeg skal finde prikproduktet og sætte det lig med 0 (1*3+2t)+(2*−4+t)=0 Er det rigtigt? Og hvad gør jeg så? -
Bestem, a , b og c
ForumindlægHej derude, Jeg har to opgaver som I kan se hernede Grafen for f(x) ax^2 +4x+c har toppunkt i (-1,2) Bestem a og c Grafen for f(x)= -x^2+bx+c i (2,1) bestem b og c Hvordan finder man a og c altså hvilken formel skal man bruge? Tak på forhånd - Ryder -
A: Udledning af formel for luftmodstand, hjælp.
ForumindlægHej Jeg sidder og arbejder med luftmodstand, hvor en genstand bevæger sig igennem luften / et fluid. Jeg vil gerne kunne bevise hvordan man finder frem til denne formel F=0.5*C*A*p*v^2 F er gnidningskraften/friktionen C er en formfaktor, den er enhedsløs og vi kan derfor se bort fr... -
Mat-A Parallellogram...Grrr
ForumindlægHej peps, hjæææælp... Jeg har en opgave som lyder følgende: Et parallellogram har vinkelspidserne A(-2,-1) B(5,-1) C(8,4) D(1,4) a) Tegn parallellogramet i et koordinatsystem - Det har jeg gjort. b) Beregn diagonalernes længder - der gjorde jeg følgende: Jeg startede med at beregne ve... -
Punkterne A og B
ForumindlægPunkterne A og B har koordinaterne: A(2,1) og B(x,5). Bestem tallet x, således at |AB|=5 hvad skal jeg gøre?????????? -
Detektivopgave matematik A
ForumindlægHej Er der nogen, som kan hjælpe med vedhæftede opgave? -
HG1 Eksamen (IMOGEN)
ForumindlægJeg forstår simpelthen ikke noget af opgave i engelsk (Niveau E) Så hvis der er nogen som kunne hjælpe mig ville det være super ! Skal op i imorn , så har lidt travlt. Det drejer sig om der hvor man skal præsentere flere slag legetøj fre BR-legetøjs program ? Øhhh . Hvilket program ? Er det mi... -
Engelsk eksamen - HF
ForumindlægSkal til engelsk eksamen i næste uge. Er der nogle der kan sige hvordan den foregår? Vi har 24 timers foreberedelse, så vi trækker en tekst dagen forinden. Men trækker man ikke også en tekst til selve eksamen som man også skal gennemgå og analysere? og hvilken tekst skal man perspektivere til det... -
Nervøs for sidste eksamen
ForumindlægHej alle, Jeg ville bare høre om I var ekstra nervøse til jeres sidste eksamen, før I fik hue på? Jeg er normalt god til eksamenssituationer, men frygter at det vender helt i en situation som den, hvor alle venter udenfor. Har I evt nogen gode råd? Også gerne gode råd til en mundtlig engelsk ... -
Andengradspolynomiet a b c
ForumindlægEn ret linje har hældningskoefficienten -2 og skærer koordinatsystemets førsteakse i punktet P(3,0). Bestem en forskrift for den funktion f, der har denne rette linje som graf. f(x) = ax2 + bx + c c = skæringen på y-aksen a = hældningskoefficienten / negativ eller positiv par... -
Kemi rapport - problemer med ca. alt
ForumindlægHejJeg skal lave en kemi-rapport over et par forsøg, omkring Fehlings væske, og Tollens reagens (sølvspejl)Resultarne kan ses her:http://www.thedeathart.dk/upload/kemi1.gifDe 2 først er fra Fehlingsvæske (fra venstre mod højre), og de 2 sidste er fra Tollens reagens.Selve opgaven kan ses her:http... -
Argumentationsmodel "I have a dream"
ForumindlægHej alle sammen! :) Er stødt ind i et problem under SRP og er gået helt i stå. Jeg skal lave en analyse af "I have a dream"-talens overordnede argumentation. Jeg er godt klar over, at jeg skal bruge Toulmins argumentationsmodel. Men er der nogle af jer, som har arbejdet med talens ... -
Bestem a og c
ForumindlægHej, jer kan se jeg har gjort noget galt men ved ikke hvad? Grafen for f(x) = ax2 + 4x + c har toppunkt i (−1,2). Bestem a og c jeg har fundet af h=-b/2a -> -1=-4/(2a) -> a=2 Så regner jeg diskriminanten ud ved at isolere d fra k=-d/(4a) 2=-d/(4*2) -> 2=-d/8 -> d=-16 Så i...
