Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 14001 til 14020 af 154034
-
Emner
ForumindlægHvilket emne og fag skrev I i til jeres studieretningsprojekt/-opgave? Hvad syntes I om at arbejde med jeres emne, og er det noget I vil anbefale? /BigEyes -
At være kulturelt bestemt iforhold til homoseksuelle?
ForumindlægHey allesammen (: Jeg er lige gået igang med 9 klasses årlige projektopgave, og jeg har valgt emnet: Kærlighed - Homoseksualitet. - En af mine underemner handler om de to forskellige teorier om udviklingen af homoseksualiteten i forhold til heteroseksualitens udvikling, og i forbindelse med det... -
Korte mat dilemmaer, jeg ikke kan, hjælp!
ForumindlægJeg har siddet og læst og forberedt mig til skriftligt mat eksamen, og jeg føler mig godt forberedt og klar. Men der er få opgavetyper hvor jeg overhovedet ikke ved hvad jeg skal, hvilke formler jeg skal tage i brug og hvordan jeg generelt skal komme rundt om opgaven. Jeg håber du kan hjælpe mi... -
Eksamensbevis
ForumindlægHej SP, Har et spørgsmål angående eksamensbeviset. Man får både årskarakter og eksamenskarakter. Spørgsmålet lyder så: I de følgende fag har jeg f.eks. afsluttet Fysik B og Tysk B Årskarakter: Fysik B: 7 i både mundtlig og skriftlig Tysk B: 7 i både skriftlig og mundtlig Kommer så kun op... -
Inspiration
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive srp i fagene biologi A og kemi B, hvor jeg vil undersøge acetylsalicylsyres nedbrydning og optagelse i kroppen. I den forbindelse har jeg tilmeldt mig dette forsøg: https://www.dtu.dk/uddannelse/moed-dtu/tilbud-til-gymnasier-og-skoler/oevelser-foredrag-og-materi... -
Vinkler og længder
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110518_1stx111_MAT_A.ashx jeg sidder fast i opgave 9. a) får jeg til s = 3,14 , men jeg forstår ikke hvilken vinkel w er? Er det bare 90 grader ?? b) ... -
Integralregning
ForumindlægHej. Jeg sidder med et lille problem. Det er opgave 5 (side 4), hvor jeg skal bestemme integralet af en ukent funktion. Jeg kender kun nulpunkterne på funktionen og dens arealer? Det er både opgave a og b, se link under: http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-... -
Matematik
ForumindlægHej! Jeg ville høre om der var nogle venlige sjælde derude, som ville hjælpe mig med følgende opgave: På figuren ses banen for et kuglestød indtegnet i et koordinatsystem med enheden 1 m på akserne. Kuglens bane kan beskrives som en del af grafen for funktionen f ( x ) = 0,05x^2 + 0,8x + 2,3... -
Bestem en forskrift for C og bestem omkostningerne ved en produktion på 400 stk
ForumindlægEn virksomhed producerer covere til mobiltelefoner. Omkostningerne ved en produktion på x stk. kan beskrives ved en lineær funktion C(x) = ax +b. Ved en produktion på 150 stk. er omkostningerne 6000 kr. Ved en produktion på 200 stk. er omkostningerne 7500 kr. x 150 200 C(x)6000 75... -
Nedbrydning af organiske stoffer i døde dyr og planter
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder her og kæmper lidt med biologi, så håber I kan hjælpe mig med mine spørgsmål. 1. Hvordan bliver de organiske stoffer i døde dyr og planter nedbrudt i naturen ? 2. Udleder vi mennesker stoffer til naturen, som er vanskelige at nedbryde ? 3. Hvordan nedbrydes den mad du sel... -
Skift studieretning
ForumindlægHej :) Jeg går på Herning på den retning der hedder Mat A, Kemi B, Biologi A. Men jeg er desværre kommet i en dårlig klasse. Ikke fordi jeg bliver mobbet eller holdt udenfor. Men ja... Jeg skal have Mat a, kemi og fysik b, for at studere medicin. Så jeg skal have skiftet retning, til noget lignen... -
Hjælp med tysk tekst
ForumindlægJeg har lavet en tysk sammenfatning af en artikel på ca. 100 ord. Da jeg ikke er den sikreste rent skriftligt i faget, tænkte jeg at nogen på studieportalen måske kunne være til hjælp. Her er uddrager håber at nogen af jer har lyst til at hjælpe mig med nogle grammatiske rettelser Mvh. Tekst... -
HASTER - EKSAMEN IMORGEN
ForumindlægHej. Jeg skal til skriftlig matematik eksame imorgen og jeg sidder nu og kigger tingene igennem da jeg falder over en opgave jeg ikke kan lave. Opgave: I en model antages det, at længden L(målt i mm) af en gedde er en linær funktion af længden s (målt i mm) af geddens øresten. Bestem en forski... -
HVAD SKER DER HVIS MAN DUMPER
ForumindlægHej har brug for en der har styr på det, jeg har fået 00 i fysik og matematik skrifligt : mine årskarkater i fysik skrifligt (a) er 7 og i matematik er det 4 ? -
Stød i to dimensioner
ForumindlægHej, kan I hjælpe mig med denne opgave? To ens kugler med massen 2,0 kg kolliderer i et stød, hvor den ene kugle ligger stille til at begynde med, mens den indkommende kugle bevæger sig med hastigheden 5,0 m/s. Spredningsvinklerne for de to kugler er 30° og -45° efter stødet. a) Beregn de to kugl... -
Forbedring af karakter
ForumindlægHej Studieportal, Jeg er lige gået til sommerferie, efter at have afsluttet 2.G på HTX Lyngby. Jeg har afsluttet mit Matematik B med 4 i både skriftlig, og mundtligt. Nu har jeg så været inde og kigge på den uddannelse, som jeg godt kunne tænke mig efter gymnasiet, og har desværre fundet ud af,... -
Et hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej Allesammen, Håber det er en af jer der kan hjælpe mig. Er der nogen der har bogen: Grundbog i biologi 2, Menneskets biologi?? -
vand og fisk
ForumindlægSe vedhæftede fil Jeg håber der findes nogle i dags som er en ørn til biologi og vil hjælpe mig, for jeg er ikke god til biologi -
plizz; er der en, der vil...
ForumindlægHej... er der en som gider og kan kigge gennem min biologi aflevering.....?? det er sidste biologi aflevering, da jeg slutte gym til sommer,,, MVH Bayan -
Er det en hypotese?
Forumindlæg60-70 % af alle europære vil være overægtige i 2030? Jeg skriver i biologi og billedkunst, men jeg ved ikke hvilken metode jeg har brugt biologi?
