Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14001 til 14020 af 22746
-
Laveste karaktere
ForumindlægHej!hvad er detlaveste i har fået i karakter! -
Vaelge studie efter interesse eller jobmuligheder?
ForumindlægJeg skal så småt til at få mig en uddannelse her efter sommer, og overvejer hvad man primaert skal basere ens valg af studie på. Man kan selvfoelgelig goere det at man blindt går efter hvad man interessere sig for. Men er det nu også en god ide hvis jobmulighederne er begraensede? En studiev... -
Parentes
ForumindlægHej, jeg vil gerne vide, om der skal være en parentes inde i en parentes, når man forklarer ting. Hvad for en sætning er mest rigtig: 1. Hun var cool (sej (et engelsk udtryk)). 2. Hun var cool (sej (et engelsk udtryk). På forhånd tak. -
Forskel på bindinger??
ForumindlægHej Alle hjælpsomme folk! Jeg skal snart til kemi eksamen og er nu blevet helt i tvivl. Hvad er forskellen på elektronparbinding (kovalent binding) og så en molekyleforbindelse? På forhånd tak for hjælpen! Vh Christina -
gymnasiet! A/B/C-niveau!
ForumindlægHeeeej!!da jeg skal til at bestemme mig for, hvilken studieretning jeg skal vælge på gymnasiet, har jeg et par spørgsmål, som min studievejleder uheldigvis ikke kunne svare mig på!!!Hvis man har et fag på A-niveau...hvor mange timer svarer det så til om ugen?Hvis man har et fag på B-niveau...hvor... -
Hvor stort er Universet?
ForumindlægHvor stort er Universet? Der er mange teorier om hvor stort det er, hvad der er ved grænsen af universet og om der overhovedet er nogen grænse. Jeg vil her ridse en tænkelig teori op:Paralleluniverset. Forskere er begyndt at tale om, at vores univers bare er ét blandt uendeligt mange universer, d... -
Gsk anyone ?
ForumindlægHej allesammenVille lige høre om der er nogen af jer, som har kendskab til Gsk's sommerkurser i kemi, og om de eventuelt kunne fortælle lidt om det?olivia -
Skift til sproglig linje
ForumindlægJeg har i 1.g´s årsprøver fået 6/6 i matematik, hvilket trækker mit nuværende snit ned på 8..Jeg overvejer derfor et skift til sproglig, for at gå ud med et ,selvfølgelig, så højt snit som muligt. Er der nogle der har nogle erfaringer med skift fra matematisk til sproglig?Er det til at overleve,... -
Elementarpartikler
ForumindlægHej. Er protoner og neutroner elementarpatrikler? Eller er det kun elektroner? -
Akut spørgsmål vedr uddannelse
ForumindlægHej, jeg er en desperat 16-årig som kom ind på metropolitanskolen, og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre:a)Enten et 2-årigt studenterkursusb) simpelthen springe gymnasiet over og begynde på DTU's 1-årige adgangskursus til ingeniøruddannelsen (er yderst dygtig i skolen)c) eller bare fortsætt... -
Valg af fag
ForumindlægSom led i AT opgaven for 2012: Katastrofer - Årsager og konsekvenser, har jeg overvejet at skrive om Haiti jordskælvet fra 2010. Men er i tvivl om hvilke fag og vinkler man kunne sætte på en sådan katastrofe. Jeg ønsker helst at ekskludere naturvidenskab fra opgaven, og med samfundsvidenskab so... -
søger en formel
Forumindlægjeg leder efter en formel på vandets blaningstemperatur altså hvor man kan regne blandingstemperaturen ud nå man blande to mængder vand med hinanden.nogen der kan hjælpe -
fysisk fortolking af matematik
ForumindlægDer gælder for en skalarfunktion, at: ∇×∇(Φ) = 0 Jeg har bare svært ved at få en intuition for, hvorfor dette må gælde. Gradienten peger langs den retning, hvor Φ vokser mest, men er det ensbetydende med, at det ikke kan have nogen komponent ortogonalt på bevæge... -
Proton-proton processen
ForumindlægEr lige ved at lære proton-proton processen... Kig på denne side: http://www2001119.thinkquest.dk/servlets/sen_pp-processen.xmlFørst:Neutroner og elektroner - hvilken sidder for oven og hvilken for neden?I tredje process - hvorfor er det lige at resultatet bliver til 4,2 He og 2 * 1,1 H? -
Kan man?
ForumindlægHvis man sproglig, men beslutter sig for at vælge en matematisk linie på gymnasiet. vil man så kunne klar sig godt. måske holde sig mellem 8 og 9 i gennemsnittet? -
Kemi A niveau kursus Hvor er du!!!!
Forumindlægjeg ville høre om der var nogen der ude i cyberspace der kan hjælpe mig med at finde et kemi A niveau kursus det skal helst starte fra B og gå videre op igennem A. det skal helst være et lyn kursus på aften hold og skal passe til gym altså med en afsluttene eksamen (supleringskursus).på for hånd ... -
Én god vittighed
ForumindlægHej! Måske der var nogen der kunne hjælpe mig med en opgave fra "Ivar Heckscher: 1000 Aritmetiske Opgaver, 1912"? Det er #174 og den lyder som følgende."I en trekant er den største vinkel 40 grader større, end den næststørste og denne igen 40 grader større end den mindste. Find vin... -
Er studieretningsprojektet for svært?
ForumindlægUndervisningsminister Bertel Haarder udtaler i dag til MetroXpress, at ambitionerne for det nye studieretningsprojekt nok har været for høje. "Jeg var selv kritisk (over for studieretningsprojektet), fordi den er meget akademisk, og mange elever ikke kan leve op til de krav. Intentionerne ... -
Enhed ved -log(M)
ForumindlægHvad skal jeg skrive som enhed, når jeg regner pH ved -log(c), hvor c er i enheden eller mol/l? -
Relative afvigelse.
ForumindlægHvor går den acceptable grænse procentmæssigt?
