Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 14061 til 14080 af 48880
-
Debat af 7-trinsskalaen
ForumindlægNu har vi i et par år haft den nye skala, og der er meget delte meninger om den.. Generelt så føler jeg, at folk er lidt utilfredse med, at der er et for stor et skridt fra 7-10 og fra 4-7 Endvidere mener mange, at karakteren -3 er helt henne i vejret. Jeg selv mener, at den nye skala er god no... -
TYSK - fremlæggelse
ForumindlægHej jeg skal på torsdag lave en fremlæggelse om noget fra Tyskland, men jeg kan ikke komme i tanke om et interessant emne - hjælp! -
AT i psykologi!
ForumindlægHej! Jeg skal til AT-eksamen om 1.5 uge, og jeg er nu kommet helt i tvivl ang. mine metoder!! Jeg har i psykologi sagt at jeg har anvendt Casemetode, da jeg har taget udgangspunkt i Lazarus og Folkmans teori. Da Lazarus og Folkman har sat sig ind i andre folks liv, tænkemåde og adfærd for at ... -
vil blive kirurg - studieretning valg?
ForumindlægHejsa.. Jeg har virklig brug for jeres hjælp. Jeg vil gerne have flere informationer om hvilke gymnasiumer er bedst at vælge imellem hvis man vil læse medicin især kirurg og hvilke studieretning jeg skal vælge. jeg går nu i 9. klasse men der er ik særlig meget tid tilbage så jeg vil lige vide hva... -
AT metoder
ForumindlægHey allesammen Jeg har lidt et problem. Til AT '11 lyder emnet "at være på - udfordringer og problemer". jeg har valgt at skrive i fagende samfundsfag og religion. Mit emne er "de Unge Mødre", hvor jeg vil ligge vinklen om den samfundsøkonomi unge mødre betyder og still... -
tips til mundtlig eksamen?
ForumindlægHej alle Jeg sidder og læser op til mundtlig eksamen i samfundsfag A-niveau stx. Jeg ved, jeg får nogle bilag/kilder som dækker over et overordnet emne. Ud fra det skal jeg selv udarbejde en synopsis, inddrage nyt materiale og lave en disposition til lærer + censor. men er der nogle, der evt. kan... -
Springe C-niveau over
ForumindlægJeg går på VUC hf, og kunne tænke mig at påbegynde fagene samfundsfag og biologi i forårssemestret. Jeg synes det kunne være inspirerende og udfordrende, at starte på niveau B. Det høje niveau fremmer engagementet, og det har også en større værdi på eksamenspapiret. Men ifølge en studievejleder j... -
Dårlige karakterer (???)
ForumindlægHej til jer her på SP jeg aflsuttede 1g idag, og vi fik selvfølgelig vores årskarakter på de aflsuttende fag samt viden i hvad vi skulle op i. jeg skal ikke op til nogen eksamen i år. Problemet ligger i at jeg har i begge mine aflsuttende fag - samfundsfag og drama - fået karakteren 4. Jeg gide... -
Alkohol beregning
ForumindlægNedenstående udklip er fra POLITIKEN den 8. juli 2002 og handler om alkoholforbruget i Grønland. Grønland på vej ud af sprittågerne …I 2001 blev der indført 9,3 liter ren alkohol pr. person, viser tal fra Grønlands Statistik. De danske tal for 2001 er endnu ikke klar, men i 2000 lå det grø... -
Eksamen STX
ForumindlægHej , jeg har trukket emnet EU og globalisering, hvor jeg har fået 9 bilag, Bilag 1: Kul- og Stålunions erklæringen, bilag 2: Rom-traktaten Bilag 3: to paragraffer fra grundloven, -> politikerne skal have magten i Danmark. bilag 4: statistik ang. danske folkeafstemninger om EU bl.a. ... -
OL til Danmark i 2024?
ForumindlægI følge en nypubliseret rapport fra Rambøll er OL i Danmark en mulighed! Prisen holdes nede ved at bygge så få nye idrætsfaciliteter som muligt, og opdatere de allerede eksisterende anlæg. "F.eks. foreslår rapporten, at Det Olympiske Stadion, der skal huse 60.000 tilskuere bygges, så d... -
Hvad vil du mene er vigtigst?
ForumindlægDenne tråd er ikke korrekt placeret i forhold til kategorien, det skyldes at jeg ikke ved helt, hvor jeg skal sætte den ind under... Jeg synes personligt at min standpunktskarakterer er dårlige, og er virkelige nervøs for at det kommer til at betyde noget for mit gennemsnit, når jeg skal ud af g... -
samfundets rolle?
Forumindlæg- Hvad kan forældre gøre for at forhindre skole skyderi? - Hvad kan skolen gøre for at forhindre skole skyrderi? - Hvad kan medierne gøre for at forhindre skole skyderi? - Hvad kan massemedierne gøre for at forhindre skoleskyderi? Kom med jeres mening! den vil nok hjælpe mig! -
realisme - idealisme
Forumindlæghey jeg har et meget hurtigt spørgsmål og vil være meget glad hvis der er nogen der gider svarer sp hurtigt som muligt :) hvilke begivenheder (store) er der sket i de sidste 100 år som er et tydeligt tegn på - realisme/idealisme? manga tak på forhånden. -
Nye partier
ForumindlægDet undrer mig over, at der siden 1970 er dannet nye partier. Derfor ville jeg gerne vide om der er særlige forhold til samfundsudviklingen, der er afgørene for dannelsen af nye partier. håber nogen ved det. Og hvis i kender en hjæmme side så send lige en link. Gad godt vide det. jeg kun... -
Her kan I blære jer i fred:o)
ForumindlægNår man læser de forskellige indlæg her på studieportalen.dk fornemmer man at folk ikke helt kan lade være med at komme med små kommentarer om hvor godt, det er gået dem til deres ekssamen. Det er temlig træls, for når man ikke selv har været oppe endnu, er det sidste man gider høre på, hvor godt... -
Valg af videregående studie - Oecon, Jur eller Merc fir
ForumindlægSom overskriften siger så omhandler dette topic ovenstående studier på AU. Jeg står som så mange andre unge, og ikke aner mit levende råd mht. valg af studie, dog er jeg sikker på det skal være i en samfundsfaglig og/eller økonomisk retning, da jeg har en stor interesse for det samfundsfaglige... -
samfundsopgave?
ForumindlægKunne godt tænke mig at en samfundsfags lærer/expert eller andre der er har et tilhørsforhold til fagets orintering.Ville se min opgave igennem. Tak på forhånd. evt skriv din mail,så jeg kan tilføje og dermed sende dig opgaven :) -
DF og EU
Forumindlæghttp://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/2009/Europa/Stemmesedlen/20090427104651.htm Hvilken holdning har df til eu i denne artikel? Passer det med deres holdning i dag? -
Optagelsesprøve HHX
ForumindlægJeg går nu i 10. klasse og er blevet vuderet uegnet pga. en masse fravær. Jeg har lige været til optagelsesprøve på HHX. Men er super nervøs om jeg nu er kommet ind eller ej. Eftersom jeg har lavet lidt af en dummert. Vi skulle lave skriftlig Matematik og skriftlig Dansk. Dansk er en af mine stær...
