Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 14081 til 14100 af 135324
-
newton og kepler
ForumindlægJeg ville hører om der er nogle der kunne anbefale hjemmesider (på dansk),bøger osv. der omhandler gennemgang af matematikken bag newtons og Keplers love. Jeg skal skrive opgave i fysik og historie om verdensbilleder , det bliver noget om tycho brahe, kepler og newton, og noget om ellipser sådan ... -
Funktion af to variabler
ForumindlægHej er med en matematik opgave som jeg er gået i stå med, da jeg ikke hvordan jeg skal begynde -
Symmetriakser ?
ForumindlægHej. Jeg har fået en matematik aflevering og i en af opgaverne står der at vi skal lave 3 symmetriakser ? Hvad er en symmetriakser og hvordan laver jeg 3 af dem inde i en cirkel ? På forhånd, tak! -
Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg er i en lille kattepine min computer og taske mm. er blevet ståjet dsv. vil det sige at jeg ikke har nogenform for noter, Problemet er at jeg skal op til matematik prøve i "beregning af sider i ensvinklede trekanter, beregning af sider, vinkler og areal i retvinklede, ligebenede og ... -
SRO - Computer
ForumindlægHej Jeg skal til at vælge SRO fag. Jeg går i matematisk klasse og har fysik på højniveau. Jeg interresere mig meget for computere og kunne godt tænkt mig at skrive et eller andet om dem. Jeg havde forstillede mig at kombinere et af fagene sammen med historie og evt. lave en opgave om computerens... -
Reducere udtrykkene?
ForumindlægHej alle sammen, er der nogle som kan hjælpe med med disse to matematik opgaver ? jeg skal lave dem færdig til i morgen... jeg kan ikke rigtig gennemskue dem 7 (3x - 4)2- (3x + 2)(3x - 2) + 3(4x + 3) 8) (4x - 5)2 + (x + 1)2 Håber virkelig i kan hjælpe mig -
FSA - Problemregning
ForumindlægDav, jeg ville bare høre om der var nogen der havde taget hæftet med hjem fra matematik (problemdelen) og havde lyst til at scane den ind til mig. -
Log og ln
ForumindlægHej.. Jeg sidder med en matematik aflevering. JEg er gået i stå ved en opgave. Kan i evt. hjælpe mig? I må meget gerne forklare det, for kan ikke lige få det her ind i mit hoved.. stykket lyder: 2^3x = 98 -
Linjens ligning og tangent
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp i matematik! opgaven lyder så ledes: Bevis, at linjen med ligningen y=3x-(9/2) er tangent til grafen for f(x)=1/2x^2 Håber der er nogle der kan hjælpe! -
komplekse tal
ForumindlægHej,jeg sidder og læser op til min mundtlige matematik eksamen.Sidder med komplekse tal, og har lige problemer med at tyde dette: Et komplekst tal defineres som Z= a+bjZ ∈ C|a ∈ R ∧ b ∈ R Jeg forstår specielt ikke betydningen af "|" -
fsa
Forumindlæger der nogen som sende facit listen til fsa matematik 2004 til mig? -
TIL IMORGEN! reducering ligning og BRØK! HJÆLP!!
ForumindlægHJÆLP det her er til imorgen! Hvordan forkorter man en ligning og en brøk!?!?! To eksempler som jeg riiigtig gerne vil ha svar på, så jeg har noget at gå ud fra. Reducér følgende udtryk mest muligt. (x – 3)i2 – (x – 2)i2 OG: 3-x x ___ +___ 4 2 OG/ELLER en anden = x+1 3+x... -
Hvor arbejder du henne?
ForumindlægGodaften..Jeg ville bare høre om nogen af jer havde en fritidsjob? Hvor det er og hvorfor I arbejder der..eller i hvilken butik I kunne tænke jer ar arbejde.Jeg arbejder selv i kioskbien, fordi jeg vil tjene lidt mere.../Me -
Sinus og cosinus
ForumindlægJeg sidder med en matematik aflevering, hvor jeg har problemer med nogen af spørgsmålene. I opgave 3 har jeg kun problemer med spørgsmål d. Hvis der er nogen, som kan hjælpe med at forklare, ville jeg være meget taknemlig. Hav en god aften. :) -
Mundtlig eksamen A niveau
ForumindlægHej der ude, jeg skal til mundtlig eksamen her på tirsdag, og så jeg ville høre om nogen måske vidste noget om et eller flere af følgende spørgsmål. Det ville være en gigantisk hjælp, da matematik ikke er min stærkeste side. 1. Trigonometri og trekantsberegninger Redegør for de trigonometriske fu... -
Forvirring omkring karakter?
ForumindlægHej SP Jeg er blevet HTX student i år, og nu har jeg så søgt ind på en videregående uddannelse. Men uddannelsen kræver at man har en matematik B med 6 i gennemsnit som minimum. I årskarakter fik jeg 7 i både mundtlig og skrifteligt Men til eksamen fik jeg 4 :( Nu er er jeg så i tvivl om jeg har... -
HHX eller STX?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er lige fyldt 15 år, og går i 9. klasse. Efter 9. vil jeg gå på enten STX eller HHX og få en gymnasial eksamen, for derefter at komme videre på universitetet og studere psykologi. Mit spørgsmål er s&... -
Monotoniforholdene
ForumindlægBestem monotoniforholdene for funktionen f(x) = - x^3 -3x^2 +9x Altså det jeg har gjort er at først differentiere jeg ligningen dvs. f39;(x)=-3^2-3*2x+9 f39;(x)=-3x^2-6x+9 tangenthældningen er 0, dvs jeg sætter ligningen lige med 0 0=-3^2+6x+9 hvordan kommer jeg videre ? -
optimering
ForumindlægOpgave: Af 500 m hegn skal der laves en rektangulær indhegning med en skillevæg. Find det størst mulige areal af indhegningen, og hvad længde og bredde skal være for at arealet er maksimalt. ---------------------------------- Længden er 3 , og bredden: 2 y=3 , x=2 2x+3y = 500 a(x) = x((50... -
areal af firkant i koordinatsystem - hjælp
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med en opgave, skal finde arealet af en firkant ABCD, mine punkter er A(4;0;0;0)B(3;5;0)C(0;5;0) og D(0;0;0) Skal jeg dele den op i to trekanter?
