Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 14161 til 14180 af 152758
-
Bøger til science-året på SDU
ForumindlægHej Jeg sælger følgende bøger som bruges på science året ved SDU: Kemi bogen: Chemistry, af: Blackman, Bottle, Schmid, Mocerino, Wille. ISBN nr: 0-47-81086-6 Der medfølger et års abbonement på Wiley plus, som er et internet kursus, som hjælper med at øge forståelsen. Jeg kan ikke se hvi... -
Dit hadefag
ForumindlægJa.. Hvilket fag hader du allermest - og hvorfor? Bare et sjovt lille spørgsmål.. (: -
Gensplejsning og muskelsvind - SRP
ForumindlægHej Studieportalen. Mit enme i SRP er omkring muskelsvind, og i min opgaveformulering skal jeg vurdere mulighederne for at helbedre muskelsvindssygdomme vha gensplejsning. Da jeg synes dette var lidt svært, var det noget af det første jeg gik i gang med. Jeg har både læst og søgt, men er ikke ... -
stoffer
Forumindlæger der nogle som vil se om disse er rigtige: A = ? B = photo syntese molekyle C = karbosylsyre D = tylocin - metanol E = peroxid F = ? -
Lost
ForumindlægHej alle :-) Jeg går i 9'ende klasse, og har naturligvis haft fysik/kemi siden 7'ende klasse. Jeg har bare desværre lært absolut intet! Dette skyldes delvis mine horrible evner i dette fag, men også dårlig undervisning. Jeg skyder ikke skylden på nogen, jeg siger blot at vores undervisn... -
beregninger af forsøg HJÆLP
ForumindlægHej jeg er rigtig dårligt til alt det med kemi og vi skal lave nogen beregninger det er nok noget af det jeg har det værest med er der nogen der kan hjælp mig? vi har lavede et forsøg i min time. Jeg har vedhæftet forsøgsvejliedningen. og de diskutionspørgsmålne håber i kan hjælp mig -
Reducering
ForumindlægHEJ! Kan virkelig ikke finde ud af denne her.. håber meget der er en der kan!P = ((a+b)a+a+b) / (a^2(a+1)-b^2(a+1))På forhånd tak -
brug for hjælp
ForumindlægHej derude. Jeg sidder med en kemi aflevering og sidder desværre fast i nogle af opgaverne som jeg ikke kan løse videre. Det handler om opgave a, c, d og e. Er der ikke nogle søde mennesker som kan hjælpe. I hvertfald har jeg indvildere ved opgave c fundet frem til: 6*12,01+12*1,01+6*16,00 = ... -
talassæmi
Forumindlæghej Jeg sidder med det her eksamenssæt, hvor jeg har lidt svært ved spørgsmålene 2, 3 og 4 i det vedhæftede fil. ellers lyder spørgsmål 2 således: Giv forslag til, hvorfor en person med beta-talassæmi lider af anæmi. spørgsmål 3: Vis ved hjælp af et krydsningsskema, at et forældrep... -
engelsk
ForumindlægBenjamin havde nu tilbragt ca. 35år i Kenya .Han var snart 60år og var begyndt at se nærmere på sit liv .Han havde ikke tidligere bekymret sig om sådanne filosofiske ,eller snarere eksistentielle spørgsmål .På mange måder har jeg haft et godt liv .Jeg har ikke været alvorligt syg ,jeg har haft su... -
Medicin
ForumindlægHvor mange herinde har tænkt sig at læse medicin? Just a thought.. Maria -
pH beregning
ForumindlægHej alle kemi-elskere. Jeg sidder med en opgave som går ud på at beregne pH, har dog meget svært ved at løse den! Hvis der er nogen der kunne komme med tip om hvordan opgaven skal gribes an, vil jeg være meget taknemmelig. BaCO3 og SrCO3 opløses i 4 M eddikesyre. Antag at halvden af eddikesyren... -
FSA fysik.
ForumindlægHalløj (; Nogen der var oppe i fysik i dag? Hvis ja, Hvordan gik det og hvad trak i? -
Matematik - hvad mere?
ForumindlægHej alle Regner med at blive gymnasielærer med matematik som hovedfag. Har læst lidt om gymnasierne, og efterspørgslen på de forskellige fag, humanisterne har det ret stramt, fordi der er for mange af dem og gymnasierne er underlagt en 2-procent nedskæring. Forfærdeligt i min optik, men det er ... -
At realisere sig selv?
ForumindlægHej, jeg er en 1.g'er med et stort ønske om at opnå et gennemsnit omkring de 10. Mit problem er endvidere at jeg finder det vanskeligt at placere mig højere end 9/10 i karakterskalaen. I år får jeg f.eks. højst sandsynligt kun 10 i henholdsvis kemi og biologi. Hvad mit spørgsmål herinde går u... -
uffffffffffffffffff
ForumindlægJeg skal op i mundt fysik i morgen, og vi skulle læse næsten hele vores 9.klasses fysik og kemi bog....Men jeg har ik læst EN SKID:?...ved nogen hvad jeg skal gøre????? HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPP plssssssssss det er imorgen jeg skal!! -
Forsøg papir 9 klasse plisss hjælp me.......
Forumindlæg´hej venner her på tirsdag skal jeg op til fysik og kemi fsa 9 , det er fordi har ikke været nogle gange så har jeg tomme papir som ikke skrevet noget på og ved ikke hvad jeg skal villle spg om nogen kunne hjælpe miggg plis................ -
reduktion igen
Forumindlægkan nogen forklare mig, hvorfor (a-b)/(a^2-b^2) = 1/(a-b)??? -
vektorer
Forumindlæg|b|^2 = b*b = ((3/2)a + â)^2 = (9/4)|a|^2 + |â|^2 + 3*a*â = 13/4|a|^2 oga*b = a((3/2)a + â) = (3/2)|a|^2 Efter at have både vektor b og a's længde og koordinatsæt, hvordan finder jeg så vinklen mellem vektorene a og a-b ? -
studieretning
Forumindlæghej jeg har valgt naturvidenskabelig studieretning, men jeg har hørt af så mange at det er SYGT svært. Nogen der har / haft naturvidenskablige studieretning der kan hjælpe mig lidt : /
