Søgning på: to keep the faith. Resultater: 14201 til 14220 af 18613
-
Hydrogen cyanid
ForumindlægHej Er der tilfældigvis nogen der ligger inde med noget materiale om hvad giftgassen hydrogen cyanid gør ved kroppen. Jeg skal skrive opgave om det og vil gerne have noget materiale? håber nogen kan hjælpe. -
Dansk ordsprog
ForumindlægJeg vil gerne slutte min SSO om Fluernes Herre af med citatet: "Der står en kvinde bag alt" eller "Bag enhver succesrig mand står en kvinde", men hvad pokker hedder disse citater på engelsk? -
x*2^x
ForumindlægEr den afledede af f(x)=x*2^x\n\nf`(x)=(2^x)*(ln(2))*(x)+(2^x)\n\n? -
Udviklings psykologi
ForumindlægJeg skal op i mundtligt engelsk, og hvor jeg har valgt at have udgangspunkt i en tekst, der handler om opdragelse af børn / forkælede børn og negative virkninger mm. Dertil skal min fremlæggelse vare i 5min, hvori jeg vil sige lidt om min egen udvikling som barn med skilte forældre og hvordan d... -
Essay om Toiletter
ForumindlægI dansk skal jeg skirve et essay ud fra overskrifte "Glæden ved..." Jeg har valgt at skrive om: "Glæden ved toiletter" \nMen ville derfor bare spørger om nogen har nogen gode ideer til hvad mit essay kun indeholde? \nJeg har selv ideer om hvad indholdet i mit essay skulle hand... -
Median og Middeltallet
ForumindlægHej,\nEr der nogle der kan definerer median og middeltallet?\n\nOg hvordan skal jeg beregne det ud fra et stolpediagram med følgende værdier:\n\n\nOm bord på et fyrskib aflæste man barometerstanden hver fjerde time. Stolpediagrammet viser de 42 aflæsninger fra en bestemt uge:\n\nx= Barometerstand... -
Eksamen26/5 - Emne Dystopia - Once Upon a Time
ForumindlægHej! Jeg har lige trukket min eksamenstekst ; Once Upon a Time af Nadine Gordimer. Teksten er trukket under emnet: Dystopia Er der nogen der har en analyse/noter til teksten? Hvis nogen vil give deres bud på kendetegn ved dystopisk litteratur vil det være fedt! Jeg laver selv en analyse (selvføl... -
Hypotetisk-deduktiv metode?
ForumindlægHej. I min synopsis har jeg to afsnit, hvor jeg er meget i tvivl om den anvendte metode. I det ene beskriver/sammenligner jeg de politiske forhold i Vesttyskland og DDR, mens jeg i det andet beskriver/sammenligner de økonomiske forhold. Dette skal lede frem til et svar på min problemformulering; ... -
Matematikbutikken
ForumindlægHej er der nogle, der har købt de sidste pr. eksamensæt i matematikbutikken, som gider sende dem til mig? -
Bestem en ligning
ForumindlægEn funktion f er bestemt vedf(x) = 2kvaratrod3x+1Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P (5,f(5)). -
2. gs opgave - Keynes mv.
ForumindlægHar valgt at skrive om USAs finanspolitik i 30'erne med afsæt i børskrakket. Det er klart der er en redegørende der er fin, men er dog i tvivl om hvor vidt emnet kan problematiseres, og om nogen evt. kender til gode diametrale kilder? ... Evt. nogle gode ideer? -
Slaveriet under den Amerikanske borgerkrig
ForumindlægHej alle. Optakten til hele den amerikanske borgerkrig foregik gennem slaverne, og især deres rettigheder i syden. Her var der uoverenstemmelser med nordens slavepolitik, og dette mundede ud i en borgerkrig mellem nord og syd. Jeg har fået til opgave at analysere to tekster, som er udformet u... -
Solosang til musikeksamen...
ForumindlægHej, hej...Jeg skal til min musikeksamen synge en solosang, men jeg har store problemer med at finde ud af, hvilken det skal være, da den helst ikke må være for enkel... Er der nogen her, der har en ide??Jeg synger normalt alt, så den skal helst ikke være for høj (men ellers kan den jo transponer... -
Farveanalyse
ForumindlægHeej .. Er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan man kan lave en farveanalyse af et maleri eller skulptur? Hvad man kan evt. kigge på eller snakke om til eksamen( Billedkunst) udover Ittens farvecirkel? Har lidt svært ved at gå i gang, har kigget på farvecirklen og relateret det til maleriet ... -
Hvilke tekster er interessante?
ForumindlægNu må det vist være min tur til at få hjælp.Jeg vil gerne vide, hvilke emner 8.-10. klasses elever finder interessante at læse om. Det gælder naturligvis både dansk og engelsk.Vil I helst læse om ting fra jeres (kommende) hverdag som f.eks. diskoteker, sport, hobbyer osv. eller vil I foretrække a... -
wasn´t weren´t?
Forumindlæghvornår er det man siger wasn´t og hvornår siger man weren´t?? -
idiotformlen
ForumindlægHej. nogle der kender beviset for idiotformlen cos(x)^2 + sin(x)^2 = 1 ???Håber i kan hjælpe -
en som er god til eng.
ForumindlægJeg har brug for nogle råd til den skriftlige eksame om hvad man skal skrive hvad vil være godt fx: Perspektivering er en god ting hvad mere ? -
Analyse af tale i historie
ForumindlægHej Alle SRP-skrivere :-) Jeg sidder og skal lave en analyse af nogle kilder, jeg har fundet talen "Tear down this wall", da det er en tale, hvordan skal jeg så analyseren den ud fra en historisk metode? Andreas -
Den Europæiske finanspagt
ForumindlægHej:-) Jeg håber der nogle kloge hoveder der lige kan være mig lidt behjælpelig. Jeg er i gang med en samfundsfagsaflevering og der skal jeg undersøge med udgangspunkt i de vedlagte bilag, hvad Danmarks mulighed er for at føre finanspolitik hvis vi tilslutter os den nye europæiske finanspag...
