Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 14221 til 14240 af 57177
-
Rettelse af kort engelsk tekst søges... HURTIGT
ForumindlægAll over the world, junk food firms have had great success the last five years, one of the reasons is that people today don’t have the same food traditions as we had earlier. People simply don’t have the time to prepare a good and healthy dinner, in our busy times. Of course is advertising also a... -
Oversættelse
ForumindlægHåbede nogle ville kigge min oversættelse igennem for fejl?For fem hundred år siden vidste man ikke ret meget om sundhed og hygiejne. I de tætbefolkede byer kunne man se rotter og fluer, der mæskede sig i alt det snavs og møg, som gaderne var fyldt med. Folk drak vand fra floder, der blev brugt s... -
Tørklæde på en arbejdsplads
ForumindlægHVad synes i om folk med tørklæde bag en kasse i din superbrusen hvor du handler ind.. generer det dig? eller ? del din mening.. :) personligt synes jeg selv det er okay. Det generer mig overhovedet ikke, og måske en skønne dag kommer jeg selv til at gå med det lol ;) who knows :) -
Engelsk eksamen
ForumindlægJeg skal op i engelsk på fredag, og vil så høre om der er nogen som ligger inde med noter til nogle af de tekster vi opgiver:Det er:Animal Farm kap. 2 + 10The Boys from Brazil kap. 6,7,9Stone (Edward Bond)The Ballot and the Bullet (Malcolm X)Chaos or Community (Martin Luther King)The Vilgilante (... -
Eng.!
ForumindlægVille blive glad, hvis nogen vil se om dette er ok mht. sætningsopbygning.Hvorfor har historien altid glemt kvinderne?Alle historiebøger handler om mænd og mænds beslutninger, og dog har den halve verden altid været kvinder.Hvordan levede, hvad lavede de, hvilke tanker havde de, hvad syntes de om... -
Summary
ForumindlægHej . Vil gerne have rettet denne lille tekst :) In some countries, weddings for teenagers are not unusual. A girl called Tabatha was only twelve years old when she got married. She lives in a shed with seven other people in two small rooms. She lives in Horse Creek, Clay County, 600 km from Was... -
Hjælp til en artikel!
ForumindlægHej folkens Jeg skal i dansk skrive en opgave om danskere i krig. Så ville derfor spørger jer om i kender nogen gode artikler om danskere i krig, som jeg kan skrive om? Forhold tak! -
Valg af roman - Danskopgaven 1.g
ForumindlægHej alle Jeg søger hjælp da jeg leder efter nogle romaner som IKKE er danske. Roman skal have opfyldt følgende krav: - Skal være fra 2004 og opefter - Den må ikke være dansk (den skal enten være norsk, svensk, islandsk, grønlandsk og færøsk) Jeg har søgt rundt omkring på nettet, men det har ... -
Magasinreklame
ForumindlægHej alle! Jeg har problemer med at finde en magasinreklame til at lave analyse af til min mundtlige prøve i dansk. Jeg har brug for en dansk magasinreklame, som jeg kan gå i dybden i og meget gerne også noget samfundsdebatterende. Er der nogle, der ved, hvor jeg kan finde det? Jeg synes ikke, at... -
gennemsnit
ForumindlægDet er sådan at jeg har fået 2 i skriftlig dansk jeg ska op mundtligt imorgen og jeg er så bange for at jeg ikke består. Men hvis jeg nu dumper imorgen betyder det så at faget dansk ikke er bestået? eller tæller min årskarakter også med? Jeg er virkelig nervøs -
Hvad gør jeg?
ForumindlægHej Studieportalen. Pt. går jeg på STX andet år på linjen Mat A Biotek A og fys B. Jeg har fundet ud af, at det bare virkelig ikke er mig. Jeg ønsker virkelig at droppe ud og holde et helt års pause, men er det muligt? Jeg har nemlig ikke styr på reglerne inden for dette. Og kræver det så, at ... -
Dilemma, hvad siger I?
ForumindlægHej alle. Jeg står i et lille dilemma, forhold til karakterne og skolen. Det er sådan, at mine karakter ligger på, omkring 5 i snit, og jeg skal i 10.klasse, her efter sommerferien. Men min uud-vejleder sagde til mig, at hun anbefalede mig hg efter 10. klasse? Men jeg vil rigtig gerne på stx, tro... -
Platon
ForumindlægHej er der nogen som ligger inde med noter til hulelignelsen af platon? har allerede læst dem igennem som er her på siden, men de virker ikke så gennemarbejdede. på forhånd mange tak. -
sekularisering
Forumindlæger det når stat og rigion er sammenhængende eller adskilt...? har brugt udtrykket 50/50 i alle mine noter... men går vist ikke at lave fejl i det i morgen til eksamen ;) -
Hjæææælp :O
ForumindlægNogen der ligger inde med nogle lækre noter i old? Har selv nogle, men føler ikke at det er nok til når jeg skal op til eksamen.. tak på forhånd :* -
Anbefalede bøger?
ForumindlægJeg står i den situation at jeg blev student i sommers og har taget mig et år hvor jeg arbejder. Jeg vil dog gerne studere lidt i mellemtiden og forberede mig til at jeg skal på uni. Kan nogen anbefale en bog eller flere bøger som dækker følgende emner: http://kurser.ku.dk/course/nmab10002u Om ... -
Samfundsfaglig teori for det gamle og det nye terrortrusselbillede
ForumindlægHej, Jeg er lige igang med at skrive SRP i samfundsfag/dansk og syntes ikke min opgave er faglig nok. Jeg søger derfor noget inspiration til hvilke teorier jeg kan benytte / hvilke teoretikere der har udtalt sig om terror. Jeg håber i kan hjælpe & takker på forhånd :) -
Undervise i engelsk?
ForumindlægGoddag Er der mon nogen her der ved om min Canadiske kæreste kan undervise i engelsk i Danmark? Han har en bachelor (i psykologi), og så vidt jeg ved er det alt, hvad man behøver for at være vikar på eksempelvis et gymnasium (eller folkeskolen), men han taler jo ikke dansk... endnu? Hvis ingen ve... -
2 spørgsmål vedrørende økonomi
ForumindlægHvordan kan det være at udlandet får et højt afkast, når de køber danske obligationer til en høj rente? Hvorfor må en økonomi ikke blive for "overophedet". Jeg mener hvordan kan det ske at en stærk økonomi lige pludselig falder sammen pga. at der er for mange penge i samfundet? Tak på... -
Mundtlig afgangsprøve
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i dansk, mundtlig. Jeg tænkte på om der var nogen som kunne giver mig nogle gode ideer, hvordan man kunne gøre det til en god samtale.
