Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 14221 til 14240 af 135324
-
Bestået med gennemsnit på x
Forumindlæg"Matematik A skal være bestået med et gennemsnit på mindst 6,0." - Og på ITU39;s hjemmeside står der "I kvote 1 bliver du udelukkende vurderet på gennemsnittet fra din adgangsgivende eksamen." - Dette står ved de specifikke adgangskrav for den uddannelse jeg gerne vil ind ... -
Kan fravær fjernes?
ForumindlægHej allesammen, Jeg er kommet i en lidt speciel situation... Jeg har - allerede her i grundforløbet - fået rigtig meget fravær, desværre. Heriblandt sygdom, hvilket er rigtig irriterende. Jeg har aldrig været syg og så rammer det mig lige i starten af Gym.. Jeg har overvejet lidt at... -
Design et vinglas
ForumindlægEn virksomhed, der fremstiller drikkeglas, skal have designet en ny glasserie. Inden man går i gang med at lave formene til produktionen, skal der fremstilles en model af et vinglas. Modellen drejes i transparent plast på en CNC-styret drejebænk. For at kunne programmere denne skal vinglassets fo... -
lærer på gymnasiet
ForumindlægHej! Hvor stor er chancen for at man får en ny lærer på gymnasiet? Jeg går i 1.g og har en matematik lærer, som jeg overhovedet ikke bryder mig om. -
Cirkler og vinkler
ForumindlægJeg har virkelig forsøgt at løse disse 3 opgaver, men kan simpelthen ikke finde ud af det, håber der er en som vil hjælpe mig! :) Angiv centrum C og radius r for hver af de cirkler, der fremstilles ved følgende ligninger: 1) x^2 + 2x + y^2 - 2y = 0 2) (x - 5)^2 + y^2 = 3^2 3) x^2 + ... -
hjææælp differential regning
Forumindlægen funktion f er givet ved f(x)=x^3+3x^2-9x+16 Bestem monotoniforholdet for f -
Karakterer A-niveau STX
ForumindlægJeg fik 7 sidste i 2.g sidste år til sommereksamenen og valgte så matematik på A-niveau her i 3.g.Hvis jeg nu får 8 bliver karakteren så 8?Og hvis jeg får 9 bliver den så stadig 8?(fordi karakteren fra 2.g tæller 1/3) -
Primtalsfaktorisering
ForumindlægJeg er i gang med at redegøre for matematikker bag primtalsfaktorisering, men er kort på gode hjemmesider, med forklaringer der går i dybden. hvis nogle ligger inde med links eller henvisninger til bøger (danske såvel som engelske) vil jeg være meget taknemlig. Tak på forhånd. -
Faktorer opløsning
ForumindlægEr igang med en matematik aflevering og forstår ikke følgende opgave: Oplsø tællerog nævner i faktorer og forkort brøkkerne: x2+9+6x =? x2 +3x Ville være dejligt hvis nogen kunne hjælpe mig med den ene her så burde jeg kunne lave resten selv :) -
Parabelberegning, 1. år hhx
ForumindlægJeg har flg. opgave for i matematik: Jensen har hængt en hængekøje op mellem to træer i sin have. Der er 6 meter mellem de to træer. Hængekøjen har form som en parabel. Hængekøjen er placeret i et alm. koordinatsystem, således at laveste punkt ligger på y-aksen og således at x-aksen angiver jor... -
Dumpet????
ForumindlægHej folkens! Jeg har et spørgsmål, jeg har gået rundt og har tænkt på i et stykke tid nu. Jeg var op til matematik A mundtlig her i går, og desværre fik jeg kun 02, derfor vil jeg lige hører om man er bestået eller dumpet i faget? Jeg fik 02 i årskarakter (skriftligt) og 00 i årskarakter (mundtli... -
Ligning - hvem regner forkert her?
ForumindlægHejsa kloge folk! Jeg finder tit inspiration herinde til at tjekke om mine opgaver er rigtige og hjælp til hvis jeg sidder fast. Sidder med samme opgave som nedestående link, men jeg får de to ligninger til 0 og 18, ikke 0 og 36? Hvordan bliver den 36? Ligningen er: f(x)= -x^2+9 Rødderne er= x=... -
Hvor mange afleveringer kan jeg se frem til på gymnasiet.
ForumindlægHej jeg skal i gymnasiet efter sommerferien, på samfundsvidenskabelig. Hvor mange afleveringer skal jeg se frem til at lave i de forskellige år, er nemlig lidt bange for at jeg ikke kan finde ud af det, især ikke de naturvidenskabelige fag, skal have matematik c. Håber nogen kan svare -
ægypternes interesse
Forumindlæghej! jeg er igang med at skrive min srp om ægyptisk matematik, og jeg skal diskutere hvilke slags matematiske problemer ægypterne kan siges at have en særlig interesse i og hvorfor, men jeg kan bare ikke finde nogle gode artikler, så er der nogen der kender et par stykke? -
Harmoniske svingning
ForumindlægJeg har problemer med denne her matematik opgaver, og ville høre hvordan I løser den :) Det lyder: Har en funktion kaldet f(x) = sin (3*pi*x + pi/2 A) Bestem svingningens periode B) Bestem svingningens vinkelfrekvens C) Bestem svingningens frekvens Hjælp! :D -
Funktion - bestem koordinatsættet
ForumindlægHey. Sidder lige fast ved en matematik opgave, så har brug for noget hjælp! Opg. Funktionerne f og g er givet ved: f(x) = -2x^2 - 0,5x - 3 g(x) = 4,2x - 5 Bestem koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem graferne for f og g. På forhånd tak. -
SRP emne??
ForumindlægHej alle. Jeg skal have valgt SRP emne i morgen, men jeg ved simpelthen ikke hvilket emne jeg skal vælge. Der er næsten frit på alle hylder Det ene fag er Kommunikation/IT Det andet fag kan være Samfundsfag, Dansk eller Matematik Jeg går på HTX Help me!! :-) -
Hvad er .....
ForumindlægJeg ved hvad kubus er.Jeg fik det i en matematik opgave, og jeg ved ikke hvad det er.Der stod bare forklare kubus, men jeg kan ikke forklare det når jeg har aldrig hørt om det. -
Konkurrencer
ForumindlægHey, jeg har en kammarat der bliver ved med at snakke om memory.. jeg forstår ikke så meget af det han siger, men er der konkurrencer i den gren? Der er konkurrencer i Fysik, Matematik, Datalogi osv.. er der noget i memory? -
optagelse
ForumindlægHej folkensDet er sådan at jeg har i 1.g haft mat på b-niveau, men jeg skal læse 2.g og 3.g i udlandet og har valgt matematik på et niveau der svarer til a i danmark (nærmere a+ faktisk).Men problemet er, at selve studiet er ret krævende og nogle andre elever har anbefalet mig at tage mat på et l...
