Søgning på: tysk notater. Resultater: 14261 til 14280 af 18469
-
Videnskabelig teori - verifikation og falsifikation
ForumindlægHej... Jeg har fået til opgave i faget metode og videnskabsteori at skrive en opgave om hvorvidt noget kan kaldes en videnskab, hvis det skal betømmes ud fra kriterierne verifikation og falsifikation. I opgaven skal man selv finde nogle argumenter, og så betemme om disse argumenter er videnskab. ... -
kvadratsætning !
ForumindlægHej. Jeg er ved at repetere noget matematik for skal op til skriftlig matematik i morgen. Har læst at der bl.a. forventes at eksaminanderne skal kunne anvende kvadratsætningerne og reducere udtryk. Er der nogen herinde som kan komme med et eksempel på en kvadratsætning? Jeg kan slet ikke huske... -
Hvordan kan Månen kun være halvfuld?
ForumindlægHvordan kan Månen kun være halvfuld, hvis man forestiller sig, at Månen er til venstre, Solen er til højre, og Jorden er under Månen og Solen i midten, og Solen lyser direkte ind mod Månen? -
Rettelse.
ForumindlægHvor har du været? Wo bist du gewesen? Jeg har været hjemme. Ich bin zu Hause gewesen. Karin har været i Berlin i 1980. Karin ist in Berlin im Jahre 1980 gewesen. Hun er meget begavet. Sie ist sehr begabt. Havde de været ved stranden? Waren sie am Strand gewesen? Det er ikke altid let at være... -
Intra- og intermolekylære bindinger
ForumindlægHey, skal til eksamen mandag og har glemt hvad Intra- og intermolekylære bindinger er? Nogen der kan hjælpe med en forklaring? Mvh Cw -
Højeste antal lærere i et fag?
ForumindlægHvad er det højest antal lærere, du har haft i et fag? Mit er 4 lærere. I engelsk havde jeg i grundforløbet en lærer, som fik et andet job. Så fik jeg en ny lærer, som gik på barselsorlov i 2g i januar. Nu har jeg en lærer, som vi ikke skal have næste år, fordi der er mange engelsk lærere på mi... -
novelle
ForumindlægEr der nogen, der kender en novelle, der handler om en person da skal rejse. det skal løses en eventuele problem med rejsen! Det haster! Håber, at I kender nogen. Tak! -
2 ungdomsuddannelser på samme tid
ForumindlægHej. Kan man gå på 2 ungdomsuddannelser på samme tid? Jeg har ikke fået gode karakter ved nogle fag i 2.g, som er afsluttet, hvor jeg går nu på stx. Kan man tage dem om på VUC, mens man læser på stx? Har læst lidt forskelligt på nettet, men ikke præcist nok. Spørgsmål 2. Hvis jeg l... -
Det kan man da ik sige??
ForumindlægMan kan da IKKE sige ins Schule? (Schule er jo femininum) eller kan man? :S -
"Femme Fatale"
ForumindlægHej.. Jeg har analyseret en sang, men jeg fandt aldrig ud af hvad "Femme Fatale" betyder, som synges i sangen. Der’ ikke meget femme fatale jeg når kun lige at få lagt en kabale Er der nogen der kan hjælpe? :-/ -
HISTORIE EKSAMEN!
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan historie eksamen forgår?? Jeg ved intet... (Gamle reform!) Kommer man op i noget ukendt??! Skal man analysere teksten???! -
ansøgninger m.m.
Forumindlæglige to ting 1. spiller alderen en rolle, når man søger videregående uddannelse 2. hvad gælder når man skal sende sit eksamensbevis til videregående uddannelse? enten skal skolen kopiere, eller kan man selv. og så få to andre til at skrive under eller hvad -
SU i pausen mellem militæret og videregående uddannelse
ForumindlægJeg har netop afsluttet 3. år på HHX i Nykøbing Falster og planen er, at jeg herefter vil læse Erhversøkonomi-Psykologi (ha.psyk) på Copenhagen Business School. Men først skal jeg ind og aftjene min værnepligt og her opstår to problemer: 1. Jeg er nødsaget til at opsige mit nuværende kollegievære... -
De vigtigste begreber`?
ForumindlægHvad kan være de vigtigste begreber inden for faget engelsk? Hvilke ting er de mest vigtigste at kunne? -
windows
Forumindlægjeg vil gerne betale på nettet, det skal være billigt, men ved ikke hvor henne. der er ikke noget der hedder gratis i verden, folk skal betale for alt, man skall da betale hvis man skal på wc, altså -
Oversætning
ForumindlægHej, jeg har oversat denne tekst fra dansk til engelsk, men ville spørge om der ikke var nogen søde mennesker som vil opdage nogen eventuelle fejl, jeg har lavet. Hilsen Sofie, hehe :D :P :). She had pasted her last exam. Now she finally were a teacher. Since she was a little girl, she had dream... -
hjælp til oversættelse
Forumindlæghej . nogen der kan hjælpe med at oversætte denne tekst? "den amerikanske litteraturs sjæl" Saul Bellow, døde sidste år i en alder af 89 år. Saul og forældrene, som var russiske jøder, var emigreret til Canada i 1913, og da han var otte år gammel, flyttede de til Chicago, hvor han, som... -
To meget svære sætninger:(
ForumindlægJeg har oversat disse to sætninger, men de er vist meget forkerte Han har vænnet sig til at leve som en munk i sin kutte. Er hat sich an zu leben wie einen Mönch in seinem kutte gewöhnen Thomas undre sig over, at han har troet på, at man kan forme sig eget liv. Thomas wundern sich darüber, das... -
Oversætte..
ForumindlægNogle der vil oversætte sætningerne for miq ? Mustafa Sandal ist stehen es 11. Januar 1970 in Istanbul. Ist ein türkischer Popmusiker (Sänger, Komponist - Songschreiber und Produzent) mit kurdischer herkunft. Er kann neben Türkisch auch Englisch, Französisch und Italienisch sprechen. Laut der ... -
Siezen und Duzen
ForumindlægSiezen... Er det kun Sie? eller er der flere af dem? Hvad hvis det er to personer, og man skal sige "jeres"? Eller gælder siezen kun for "Sie" = altså "De" (ental)
