Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 14301 til 14320 af 63055
-
Integralregning
ForumindlægEr det ok at anvende følgende svar til den første sætning? -
Kvantorer
ForumindlægHej alle Jeg vil ikke have svaret, men bare en afklaring om jeg er på rette spor eller ikke . Jeg læser det første udsagn således: for alle x-værdier tilhørende de positive reelle tal, findes der mindst en y-værdi tilhørende de positive reelle tal, der opfylder x^2 < y. Dette udsagn e... -
Rette kombinatorik opgaver?
ForumindlægKære SP, Jeg er igang med at lære kombinatorik selv fra bunden af, og har derfor brug for at nogle kan kigge min opgaver igennem og tjekke om de er korrekte, det vil være en stor hjælp! Ret gerne fra øvelse 1.2. Se bort fra min noter, de er til mig selv. Filen er vedhæftet. Tak på forhånd.... -
Dansk!
ForumindlægHejsa, er nu begyndt på stilen hehe:P men der er nogle ord jeg ikke rigtig forstår, eller retter sagt nogle ordsprog.. dem vil jeg gerne have hjælp til hvis det er :) Jeg har ikke rigtig lyst til at skrive dem ind her da jeg synes det er lidt pinligt, og bange for at en fra min klasse skulle se... -
Tangenten til grafen g.
Forumindlægg(x)=1,5x^2+2,5x-1. a) (2,g(2)) x0 = 2 f(x0)=f(2) = 1 f9;(x0)=2*1,5*x0+2,5 = 3x0+2,5 f9;(2)=2*2+2,5 = 6,5 y-f(x0) = f9;(x0)(x-x0) y-1 = 6,5(x-2) y-1 = 6,5x+13 y = 6,5x-14. .. Andre fra min klasse har fået den til 8,5x-7. Hjælp til, hvad jeg gør forkert?! -
Er det bare en skrøne?
Forumindlægjeg skal op i engelsk(FSA) den 4. juni kl. 8. Dvs. den allerførste dag og tid, det overhovedet er muligt at komme op. jeg har store forventninger til at det skal gå godt. Derfor er jeg meget interesseret i at vide om det bare er en skrøne at censor ikke giver de høje karaktere lige fra morgenstun... -
Snyd - hvad er konsekvensen?
ForumindlægJeg er lige blevet opdaget i at have skrevet videre på en fil jeg fik tilsendt fra en klasse kammerat som hjælp i en opgave jeg havde problemer i. Fordi den oprindelige fil stammer fra min kammerats PC, tolker mit gymnasium det som at jeg har kopieret en andens elevs opgave og afleveret den i mit... -
Karakter
ForumindlægPlease hjælp... Jeg går i 9klasse, og nu er det sådan at mit karakter blad, står kun af rene 4 taller. Hvad faen, skal jeg gøre for at forbedre det? Uanset hvor meget jeg prøver i stile, teste osv. Får jeg altid kun 4med pil op, eller 7 men for det meste bare 4.... Mit snit ligger ca. på en 3,8 ... -
AT hjælpe : Metoder?
ForumindlægHej jeg skal op i AT her i næste uge og jeg er i tvilv om hvilke metoder der skal bruges og hvordan man skal bruge dem. Min problemformulering hvis der kan hjælpe : Vi vil redegøre for bilens historiske udvikling og se på hvad de fremtidige muligheder kan bringe, med henblik på hydrogen- og el-bi... -
SRO opgave
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at lave SRO om det skrå kast i matematik og fysik, og søger en person (pirat-lærer) som har meget erfaring indenfor disse to fag. Udover meget lidt hjælp, er det mest for at rette eventuelle fejl i min teori. Jeg skal aflevere på fredag kl 15, så det kunne være rar... -
Drikkevand for fremtidige generationer
ForumindlægSom I kunne se på overskriften, har vi lige fået udleveret et emne som hedder 9;Drikkevandsforsyning for fremtidige generationer.9; Vi tænkte lidt på, om vi kunne komme ind på Afrika og deres levemåde og muligvis sammenligne med Danmark. Men hvad ville I synes var spændende at høre om ? Hvi... -
STX mere teoretisk end HTX=!?
ForumindlægHej Jeg går selv på STX. Jeg har engang hørt, at STX skulle være mere teoretisk end HTX, det forstår jeg ikke helt..? Jeg troede at det var på HTX, hvor de tunge-teoretiker-drenge sad bag deres bøger i laboratorier samt lavede forsøg? Det ovenstående modstrider da også i mod noget andet som... -
fra gaslove til idealgasligning
ForumindlægHej folkens! :) Jeg har et spørgsmål, da jeg skal til eksamen i fysik nu her. Vi har fået at vide af vores lærer, at idealgasligningen er opstået ud fra de tre gaslove. Det skal vi selvfølgelig bevise: Alle tre gaslove giver sammenhængen i mellem tryk, temperatur og rumfang i en gas. Boyle Mari... -
Matematik uden naturvidenskab?
ForumindlægEr det slet ikke muligt at tage en længerevarende uddannelse inden for matematisk uden at naturvidenskabelige fag(foruden matematik) er inkluderet? Jeg har let ved og nyder at lave matematik. Men fysik, kemi, biologi osv. kan jeg tilgældt ikke fordrage. Har jeg et stort problem? Jeg har kigget l... -
MatA eksamen-Odense hjælp
ForumindlægHej Jeg har en mundtlig eksamen i matematik d. 14 august og vil i den forbindelse høre, om der er nogen derude...helst fra odense, som jeg kan hyre nogle timer for at sikre mig, at jeg kan mit stof.Det skal være nok til at bestå..og forhåbentlig også lidt derover. Alternativt, kan det også gør... -
Må muligvis ikke skifte valgfag...kan det passe?????????
ForumindlægHej Jeg er ved at afslutte 2g STX og har begået en kæmpe fejl...jeg har valgt Engelsk A som valgfag i 3g istedet for Fysik A, som jeg fortryder... :( Jeg skrev til vicerektor, som svarede "Alt det tager jeg stilling til efter sommerferien, men det er muligvis ikke muligt" - det kan je... -
Mellemregning
Forumindlægnogen som kan regne følgende 2(9+3)+3(6*(-2)-2/(6-2)(-3)-10, med mellemregning sidder nemlig fast. -
Eksponentiel vækst
ForumindlægHey guys Er der nogen der kan hjælpe mig med at løse denne opgave? Her kommer den: Et beløb fordobles på 9 år. Bestem den årlige procentvise vækst. På forhånd tak -
Andengrads ligning..
ForumindlægJeg har alvorlige problermer med nedenstående regnestykker: (2x-1)^2 = 9 (3x+1)^2 = 25 (x+1)^2 = 4 På forhånd mange tak. -
Hjælp med mat
ForumindlægJeg skal finde forskriften for en eksponentielt voksende funktion, men jeg får kun oplyst at f(2) = 1 og f(4) = 9 Hvordan udregner jeg a og b?
