Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 14341 til 14360 af 154034
-
Medicinsk cannabis
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu og skriver SRP i biologi og dansk med emnet medicinsk cannabis. Her skal jeg ifølge min problemformulering redegøre for hvad fysisk smerte er og hvordan nervesystemet reagerer på smerte. Dog er jeg i tvivl om hvad der er væsentligt at have med i min opgave i forhold til ... -
KRYDSNINGSSKEMA
ForumindlægHej Sp, Jeg har fået en aflevering om blodtyper/Rhesus i biologi. Jeg har dog lidt svært ved at besvare et spørgsmål ang. krydsningsskema. Min blodtype er 0-, men dog ved jeg ikke hvad mine forældres blodtyper er. Spørgsmålet er: "Skriv og forklar hvilke blodtyper (fænotyper) samt genot... -
kvote 1 og kvote 2
ForumindlægHej Hvis Peter har et snit på 7,5 og søger ind på biologi i både kvote 1 og kvote 2. Desværre er adgangskvotienten 7,6, mens standby er 7,3, som Peter også har krydset af. Dog har Peter lavet en så god Kvote 2 ansøgning, at den faktisk ligger nummer 1 i biologistudiets prioriteringsrækkefølge. ... -
Slap-af-fag
ForumindlægVille lige høre, hvilkee fag, I mener, er de største/bedste "slap-af-fag"? Tænkes primært på valgfag på B niveau, som skal kunne aflaste to A-niveau fag i 3.g.Self vil nogle mene, at et fag som musik er et slap-af-fag, men det vil dem der ikke har en tone i livet modsige.Hva er et slap-... -
Mættede dampe og gassers arbejde
ForumindlægHJÆLP til følgende opgave... I et kontor hus med et rumfang på 30.000 m^3 suger -10 grader kold luft ind. Luften skriftes 10 gange i døgnet og temperaturen i kontorhuset holdes konstant 23 grader. Hvor meget vand skal der tilføres luften pr. time, hvis man ønsker en relativ fugtighed på 65 % i ... -
Hvad kan årskarakter og standpunk karakter bruge til ?
ForumindlægHej :D Da jeg gik i 1.g, fik jeg 02-7 karaker i alle fag både for skriftlig og mundlig ,hvilket er ret lav. og jeg undrer mig om de karakter, bruger man de til noget? Nu går jeg i 2.g. :D har også andet spørgsmål, jeg fik 00 i fysik mundlig sidste år, da jeg ikke sagde så meget i timer... -
WordMat er holdt op med at virke
ForumindlægHej, er der nogen der har oplevet at wordmat er holdt op med at virke, og ved hvad man kan gøre? Da jeg først installerede det for en måned siden fungerede det upåklageligt, men så pludselig holdt det op med at ville skrive brøker ud automatisk ved indtastning med skråstreg, og den kan ikke find... -
Titanic - Engelsk (HASTER!)
ForumindlægHej, jeg har i AT valgt Titanic da vores overemne er katastrofer. Jeg har Engelsk og Fysik, og har valgt i fysik at skrive om Archimede lov og om hvordan et skib af Stål kan flyde ovenpå mens en enkelt metalplade vil synke til bunds. Er dog helt på bar bund med den engelske del, hvor jeg havde ... -
Bølger - lys
ForumindlægHej fysikere Jeg har trukket eksamenspørgsmål og der står: Forbered en mundtlig præsentation af emnet lys. Den faglige omtale vil tage udgangspunkt i dels din inledende præsentation og dels i en ønsket omtale af harmoniske bølger, udbredelseshastighed, frekvens, bølgelængde, interferens, optisk ... -
Matematik b
ForumindlægHej Jeg har været til eksamen i dag i matematik b, skrifligt. Der er så mange kloge hoveder herinde, så jeg vil høre om der er en der måske har tid til at kigge på min opgavebesvarelse, og måske har et indblik i hvad den ligger til? Forstår godt hvis det er for meget for nogle, så det er ogs... -
Ellipser
Forumindlæghej hejJeg er i gang med at lave en aflevering om ellipser, men har fået lidt problemer! Jeg håber at der er nogen der vil prøve at hjælpe mig...I følge opgaven skal jeg gøre rede for at følgende punktmængde fremstiller en ellipse:x^2 -4x +4y^2 -16y +4 = 0Jeg regner mig så frem til følgende:x^2 -... -
Differentialregning.
ForumindlægUSA’s befolkningstal kan i perioden 1800-1950 med god tilnærmelse beskrives ved modellen f(x)= 198/(1+36,2*e^-0,0313*x) Hvor f (x) er befolkningstallet (i millioner indbyggere) x år efter år 1800. a) Hvornår nåede befolkningstallet i USA op på 50 millioner indbyggere? b) Beste... -
Optagelsesprøve
ForumindlægJeg går i niende, og skal snart op til eksamen. Vi har lige fået vores 2. standpunkts karakter. Jeg fik så af vide af min uddannelses vejleder, at hans bud var at jeg skal til en optagelsesprøve. (HTX) Spørgsmålet er så, hvordan kan jeg forberede mig bedst til optagelsesprøven? -
uddannelsesønske
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til at starte på gymnasiet, men fik at vide at jeg muligvis ikke er uddanbelsesparat. Jeg hørte at man gymnasiet kigger på ens karakter og laver en revurdering. Altså omkring uddabnelseaparatheden. Hvis gymnasiet er enig med Uu vejleder... -
Har 2g har studentereksamen på Sjælland??
ForumindlægHej Jeg hjælper en pige der skal til Studentereksamen i Matematik, 2g. Hun skal op den 24.5 altså på tirsdag i næste uge. Det der undre mig at inde på uvm.dk ligger der en STX MatB prøve der har været udleveret 18.5 .2011, altså igår. Er det bare en skabelon på en prøve?? Eller er der forskellige... -
forbedre engelsk
Forumindlægheeij. jeg har lige haft test, hvor jeg har fået 7 i lytteprøve, 7 i grammatikdelen og 2 i læsning. jeg er rigtigt ked af at jeg har fået 2 i læsning, og vil derfor forbedre mit engelsk. Jeg har den problem, når jeg læser kan jeg ikke forstår det jeg læser. der er nogen ord som jeg ikke forstår. ... -
Efterspørger facit til integraleopgaver
ForumindlægHej, og godmorgen Jeg skal op til skriftlig matematik snart, og er i gang emd at øve. Jeg efterspørger facit til disse opgaver, da jeg gerne vil vide om det jeg laver er rigtigt, for ellers er det til intet nytte at opgaverne laves :) Ved i hvor jeg kan finde facit til disse? -
Tangentens ligning
ForumindlægHej, jeg skal finde tangents ligning de to steder i funktionen, hvor der er en hældning på 3: en funktion lyder: f(x)=-3*(x+2)-1 og har to tangenter med hældningskoefficient 3.. Jeg finder f'(x): f'(x)=3/(x+2)2 Jeg ved, at hældning er 3, så : f'(x)=3 ⇔3/(x+2)2=3 <=>... -
Supplering af matematik C til B
ForumindlægHalløj! Jeg skriver herinde, da det simpelthen fylder for meget i mit hovede disse dage, og derfor håber jeg at en med erfaring kan give mig svar på følgende. (Jeg skriver her istedet for at kontakte det lokale VUC/HF fordi de har efterårsferie) Sagens kerne - jeg har dumpet matematik C skriftl... -
Lille hjælp..
Forumindlægjeg har brug for hjælp til at finde de værste fejl i følgende, Er hat schlechte Note in Biologie und Religion, und aufgrund dass kann er nicht ein zehntes Hauptschuljahr belegen. So er wiest nur nicht was er machen sollen. Er hat zwölf Bewerbungen schrieben als Handelskaufmann, Koch, Fliesenlege...
