Generelt

Hvad kan årskarakter og standpunk karakter bruge til ?

24. august 2016 af Helene03

Hej :D

Da jeg gik i 1.g, fik jeg 02-7 karaker i alle fag både for skriftlig og mundlig ,hvilket er ret lav. 

og jeg undrer mig om de karakter, bruger man de til noget?

Nu går jeg i 2.g. :D

har også andet spørgsmål, jeg fik 00 i fysik mundlig sidste år, da jeg ikke sagde så meget i timer, er det sådan man give karakter eller det kommer an på lærer ?


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. august 2016 af Smut1

Hvis man ikke siger noget, må læreren gå ud fra, at man ingenting ved, og så får man en dårlig karakter.


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. august 2016 af JulieW99

Årskaraktereren i de fag du sluttede af sidste år står på dit bevis, og er dem, der tæller med i dit gennemsnit. Ellers bruger du det bare til at se hvor du ligger henne af.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. oktober 2016 af mikkel025 (Slettet)

Årskarakterene er for at give dig en ide om hvor du ligger i skolen. Alt efter hvilket niveau faget er på vil du få en afsluttende karakter efter 1, 2 eller 3 år. 

C fag: 1 år.

B fag: 2 år

A fag: 3 år

A fag er de vigtigste da de tæller dobbelt så meget som c fag. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. oktober 2016 af K92H (Slettet)

Årskaraktererne er væsentlige for, om du kan rykke op i 2.g eller 3.g. Hvis du har et gennemsnit på under 2 i dine årskarakterer, kan du ikke rykke op. Så jo, årskarakterer er ret vigtige. Dernæst, som andre også har nævnt, er det årskarakteren i det fag, du afslutter, der kommer til at stå på dit eksamensbevis.

Standpunktkaraktererne er ikke ligeså afgørene, da de egentlig kun viser, hvor du ligger, og hvad du kan gøre bedre.


Skriv et svar til: Hvad kan årskarakter og standpunk karakter bruge til ?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.