Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 14361 til 14380 af 95433
-
Surfing og Bernoullis princip
ForumindlægHej, Jeg skal vælge AT fag imorgen og jeg ville høre jeres mening om at benytte fysik som fag til at beskrive surfing? Jeg ved at man benytter Bernoullis princip til at beskrive flyvning, men kan man også benytte det til at forklare surfing? Og tror I at det er for svært i forhold til at jeg ku... -
Spørgsmål om Big Bang - Forklaring!! :-)
ForumindlægJeg har skrevet om Big Bang, og tænkte på om det var korrtekt, det jeg havde skrevet. Niveauet er 8 klasse. Big Bang er en teori om hvordan universet blev dannet. Ifølge teorien blev universet skabt ved en tilstand af enorm høj tæthed og temperatur for cirka 13,7 milliarder år siden. Siden da har... -
Tysk eller fransk fortsættersprog? HJÆLP! :)
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og skal meget snart starte på gymnasiet (stx). Jeg undrede mig over hvad der både er nemmest at lære og hvad jeg kan gøre mest gavn af i fremtiden mellem fagene Fransk og Tysk? Selvom jeg har hørt, at det er bedst for mig, at vælge tysk på B niveau (fordi jeg har valgt d... -
At bestemme et integrale
ForumindlægJeg skal bestemme følgende integrale: Hvordan griber jeg det an? Skal jeg lave det om til ? Og hvad sker der med dx? Mit niveau er ret lavt, så ville blive rigtig glad for en relativ detaljeret forklaring hvis der er nogen der har tid! -
Cool Britannia
ForumindlægHej :) Er der nogen der har haft om emnet Cool Britannia i engelsk, der kan sende nogle noter? og hvis ikke, hvem er Tony Blair og Thatcher og hvad stod de for? og hvad er the 3rd way? hvad gik den ud på? -
Hvordan beregner man højden af h?
ForumindlægHar prøvet Men kan alligvel ikke forestå det -
Bestem lysets frekvens
ForumindlægJeg har fået denne opgave stille i fysik, men ved ikke hvilken formel jeg skal bruge. Bølgelængden for det gule lys er 590 nm. Bestem lysets frekvens. -
Hjælp til mundtlig matematik
ForumindlægJeg har fået disse eksamensspørgsmål udleveret, men er i tvivl om hvordan jeg bedst muligt besvarer dem. Så håber der er nogle søde mennesker derude, der vil hjælpe mig, da jeg absolut ikke er særlig god til matematikB. Bare svar på dem i kan, så vil jeg være lykkelig :). 1. Parabler/andengradspo... -
Skriftlig eksamen 2006
ForumindlægEr jeg den eneste der havde svært ved biologieksamen i år? Min skriftlige karakter ligger rimelig højt, men synes det her eksamenssæt overgår de andre års!! Jeg er måske den eneste der har det sådan...? -
trekanter
ForumindlægI en trekant ABC, vinklerne er A=57,01 c B=34 c C=123 c (stump) lille c=258 b=172 a=?? hvordan finder man lille a når man kender alle de andre punkter. og i tilfældet hvordan finder man Trekantes arealet ABC??? hå... -
Årsrapport for selskaber
ForumindlægHJÆÆÆLP! Jeg skal lave aflevering til torsdag,og kan ikke finde ud af de spørgsmål jeg har fået stillet :s Please,somebody help meeee :) 1. Hvad er formålet med i årsregnskabet at medtage et afsnit om anvendt regnskabspraksis? 2. Hvad er formålet med at opdele selsbakets gældsforpligtigelser i la... -
MEDICIN/FARMACI OG FARMAKOLOGI?
ForumindlægJeg skal snart til at vælge videregående uddannelse, da jeg gerne vil starte direkte efter gymnasiet. Jeg er interesseret i naturvidenskab og har Matematik A, Fysik B og Kemi B, og jeg synes især at kemi er spændende. Derfor vil jeg gerne have et job hvor jeg kan udvikle medicin og jeg har derfor... -
Latex, fif og tricks?
ForumindlægHej, jeg vil begynde på LaTeX. Jeg har hentet gstools, gsview, MikTeX (basic), Windedt og installeret det hele og fået det til at virke. Jeg er helt ny på feltet, så jeg kunne godt tænke mig at få nogle fif og tricks fra de erfarne. Jeg kan se, at jeg skal skrive i WinEdt og derefter trykke på... -
Solens massetab mm.
Forumindlæghejsa.Jeg sidder lidt fast ved denne opgave, så ville høre om nogen vil hjælpe:Solen udstråler effekten 3,9*10^35wa) hvor stort er solens massetab pr.sek?Man regner med at solen vil fortsætte sin nuværende udstråling i ca. 5milliarder år endnu.b)hvor stor en brøkdel af sin nuværende masse vil sol... -
Stamfunktion til x^-2
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke løse denne stamfunktion, og min WordMat siger bare, at stamfunktionen til x^-2 er =-1/x≈-x^(-1), som helt sikker ikke passer, da stamfunktionen til x^-1 er ln(x), så vil gætte på, at det er noget med ln, men kan hverken finde en regneregel for det på nettet eller i m... -
Kan man tage enkeltfag som selvstuderende på STX?
ForumindlægJeg har tidligere været i gang med htx, men blev nødt til at droppe ud pga. psykisk sygdom. Jeg er nu i et godt, men længerevarende behandlingsforløb, og jeg tager nogle enkeltfag gennem VUC: Tysk C og religion C som netundervisning, og matematik B som selvstuderende med eksamen til maj/juni. For... -
Forklaring på engelsk
ForumindlægHej Hvordan forklarer man, at man ikke kan skrive 'have we', men at det hedder 'we have', i følgende sætning?: In Denmark have we always had a lot of good designers. Og at man ikke kan skrive left not, men må skrive did not left, i følgende sætning?: The train left not u... -
Engelsk fejlsætning delprøve 1
ForumindlægJeg ved godt hvad fejlen er, men: If you have a family that do not can support you, many things are difficult. Sætningen kan få to betydninger når den rettes: 1. If you have a family that can not support you, many things are difficult. 2. If you have a family that does not support you, many... -
Darwins teorier i dansk litteratur
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive synopsis i AT10. Jeg har valgt fagkombination; dansk/A + biologi/C med emne (overskrift) Jeg har tænkt mig at redegøre for darwins teorier og dernæst analyse J.P. Jacobsens Fru Marie Grubbe (med darwins, seksuelle partnervalg og drifter i baghovedet). Men jeg føler at ... -
kort opgave(:
ForumindlægHeej allesammen, sidder lige med en fysik opgave som jeg ikke forstår, håber i kan hjælpe. opgaven: I et atom har grundtilstanden energien -17,4 eV. a) Bestem den maksimale bølgelængde af stråling, der kan ionisere atomet.
